LCDRecenzijeTelevizori i monitori

Samsung UE55F9000 Ultra HD recenzija

Kvaliteta slike (Picture Quality)

samsung-55f9000-uhd-photo

Tijekom testova koji se tiču kvalitete slike pogledali smo u prvom redu niz sadržaja Full HD razlučivosti, zatim nekoliko DVD naslova i TV program, te na kraju i ponešto Ultra HD materijala koji nam je Samsung ustupio za potrebe testiranja. Jasno je kako Ultra HD kao standard budućnosti nije do kraja definiran i mnogo detalja ostaje otvoreno – osim rezolucije koja je trenutno jedino što ovaj model razlikuje od Full HD televizora.

Samsungov F9000 Ultra HD televizor dijeli mnogo zajedničkih točaka s F8000 Full HD modelom, a koji pripada kratkoj listi najboljih televizora 2013. godine. Panel velikog kontrasta dodatno potpomognut lokalnim zatamnjenjem, realistične boje i mala odstupanja od standardnih vrijednosti, velika pokretna rezolucija s odvojenom komponentnom za interpolaciju, te na kraju izvrsno procesiranje jamstvo su kvalitetne slike i užitka gledanja. Videofilima je dostupna čitava paleta kontrola za preciznije podešavanje parametara slike, te uz dobro odrađenu kalibraciju rezultat je slika na koju nema većih primjedbi. Tek nešto slabija ujednačenost crne boje zbog lokalnog zatamnjenja i artefakti u najzahtjevnijim scenama kada je MotionPlus algoritam aktivan, nakon što uronite u film ili seriju teško da će vas omesti.

Drago nam je vidjeti kako Samsungov F9000 televizor prikazuje originalni signal bez redukcije šuma, pod uvjetom da je Noise Reduction kontrola isključena. Zbog toga je moguće filmove kod kojih je izražena zrnatost moguće gledati u punoj njihovoj kvaliteti, bez bojazni da su pojedini detalji prikriveni. Ovo smo potvrdili gledajući zadnji nastavak serije filmova Umri Muški: Dobar Dan za Umiranje.

Usporedba s 47″ Full HD televizorom

ultra-hd-vs-full-hd

Ultra HD televizori posjeduju četiri puta više piksela na svojim zaslonima i kao takvi bi trebali moći prikazati oštriju sliku nego Full HD modeli. Da bismo to provjerili u isto vrijeme smo gledali iste sadržaje na oba zaslona i gledali razlike.

Najprije smo pogledali 720p verziju računalno animiranog filma Sintel, instituta Blender. S obzirom na da je rezolucija sadržaja manja od Full HD, odnosno Ultra HD rezolucije, oba zaslona su morala video materijal skalirati na veće rezolucije. Promatrajući scene u stvarnom vremenu, slika na Full HD zaslonu je izgledala oštrije, te su detalji bili jasnije definirani nego na Ultra HD ekranu. Na oba zaslona je kontrola oštrine bila postavljena na najveću vrijednosti koja ne uzrokuje pojavu obruba oko objekata, tako da promatramo samo skalirani originalni zapis. S obzirom na to da bi u Ultra HD modelu trebalo biti implementiranom napredno skaliranje slike, pretpostavili smo kako se ono krije upravo iza Sharpness kontrole i povećali istu sve do najveće vrijednosti, paralelno analizirajući sliku. Rezultat je bio isti kao i kada povećate oštrinu na Full HD zaslonu – slika je postala grublja, objekti i kompresijski blokovi su postali zaokruženi linijama, te u cjelini do poboljšanja nije došlo. Zbog toga smo odlučili smanjiti oštrinu na vrijednosti do najviše 20/100, te nastavili gledati manje oštru, no glatku sliku bez grubih prijelaza i tragova devastirajućeg procesiranja.

Slijedeći su na redu bili umjereno komprimirani Full HD sadržaji, a koji ponovno pokazali mekši prikaz od istog na 47″ zaslonu. Jednostavno, 1:1 mapiranje piksela, odnosno gledanje sadržaja iste rezolucije kao što je i zaslon nema premca i nikakvo skaliranje ga ne može nadmašiti. Unatoč tomu, prikaz je bio ugodan za gledanje i detaljnost dobra.

Ipak, kada smo u PlayStation 3 konzolu umetnuli vrhunske Blu-ray naslove poput Prometeja, Hitchcocka ili “Mastered in 4K” inačicu filma After Earth, F9000 je pokazao prednost nad Full HD modelom. Uz povećanje oštrine (kontrola Sharpness) na 20, slika je postala vidljivo oštrija i bridovi su jasnije dolazili do izražaja, bez pojave obrubljivanja koja bi umanjila kvalitetu.  Daljnjim povećavanjem oštrine obrubljivanje je dolazilo do izražaja i impresija oštre slike se je gubila, no ovisno o udaljenostima sjedenja i vlastitim željama korisnik se može poigrati s ovim parametrom.

Ultra HD sadržaji

samsung-55f9000-euro
Svaki detalj do zadnjeg eurocenta – UHD sadržaj na UHD zaslonu nadmašuje sve.

Nekoliko isječaka Ultra HD rezolucije preko USB memorije izgledalo je apsolutno sjajno na F9000 Ultra HD televizoru, te je i više nego jasno bio vidljiv veći broj detalja u slici u odnosu na Full HD materijale. Najbolji dojam smo iskusili gledajući zaslon na udaljenosti od 1.5 metara (jedna veličina dijagonale ovog televizora), no veliki broj detalja se može cijeniti i kada je udaljenost dvostruko veća. Na još većim udaljenostima detalji se ne mogu razabrati i razlika između Full HD i Ultra HD ekrana prestaje.

Fotografije Ultra HD rezolucije su pokazale nepobitnu prednost na F9000 zaslonu, otkrivajući daleko veći broj detalja, finih nijansi i prijelaza nego ta ista fotografija skalirana na Full HD zaslon. Ponovno, na udaljenostima većim od dvije dijagonale ekrana razlika nestaje i Full HD postiže jednaki efekt kao i Ultra HD zaslon.

Ukratko, F9000 Ultra HD zaslon pokazuje svoje prednosti u oštrini ako se gleda iz male udaljenosti i može poboljšati kvalitetu slike na kvalitetnim (ponavljamo – kvalitetnim) HD sadržajima. U slučaju digitalne zemaljske, kabelske i internet televiziije i  DVD filmova, slika je manje oštrine nego na Full HD zaslonu.

Dnevno i noćno gledanje

Moderni televizori su prvenstveno sa sjajnim zaslonima koji dobro reflektiraju ambijentalno svjetlo, a F9000 serija nije u tom pogledu iznimka. Što mislimo o sjajnim zaslonima možete pročitati ovdje. Pri gledanju sadržaja s mnogo bijele boje refleksije se ne uočavaju previše zbog zaslona koji može postići veliku svjetlinu, no ako je u pitanju neki film, posebno u CinemaScope formatu s crnim trakama iznad i ispod slike, odbljesak ambijenta se lako može uočiti na zaslonu. Pri noćnom gledanju, odnosu u prostoriji s kontroliranim ambijentalnim svjetlom ovih problema nema.

3D prikaz

samsung-55f90003-3d-crosstalk

Premda Ultra HD rezolucija omogućava gledanje polarizacijskog 3D prikaza u svih 1080 linija koliko je pohranjeno na Blu-ray disku, Samsung se drži aktivnog 3D prikaza sa svim prednostima i nedostacima koje smo susreli na Full HD televizorima. Slika je izvrsne oštrine u statici i dinamici i preciznih boja već u Standardnom predlošku, s dobro izraženom pozitivnom i negativnom dubinom. Kao i kod ostalih tehnika 3D prikaza, što ste bliže zaslonu to je efekt bolji i uranjanje u sadržaj realističnije. Nažalost nismo imali niti jedan originalni Ultra HD  3D sadržaj da provjerimo koliko dodatna razlučivosti poboljšava realističnost prikaza, već smo se morali zadovoljiti sa skaliranim Full HD materijalima. Za skaliranje vrijedi sve isto kao i za 2D, što je materijal kvalitetniji to je slika oštrija i TV može “izvući” više detalja iz slike.

Titranje, posebno kod objekata bijele boje i efekt dvostruke slike (eng. crosstalk) su dvije najizraženije negativnosti tijekom gledanje 3D sadržaja, te jednako smetaju kao i kod Full HD televizora. Sve u svemu, polarizacijski 3D je ugodniji za češće gledanje trodimenzionalnih sadržaja, no aktivni 3D kao u konkretnom slučaju pruža čišću sliku s više detalja.

Kvaliteta zvuka (Sound quality)

Kvaliteta zvuka F9000 Ultra HD televizora je iznadprosječna za tanak televizor, u prvom redu zbog zvučnika koji su usmjereni prema gledatelju. Kombinacija ukupno četiri zvučnika od kojih su dva namijenjena reprodukciji baseva pružila nam je dobro balansiran zvuk s jasnim vokalima, te relativno čistim visokim tonovima. Pravih niskih tonova nismo čuli, no to je i bilo za očekivati. Za gledanje TV programa zvučnici će zadovoljiti svojom kvalitetom i glasnoćom, no za pravi filmski ugođaj vanjski 5.1 komplet je toplo preporučljiv.

paragraph-separator-divider

samsung-55f9000-award

[review]