Hitchcock 2D Blu-ray [2013] recenzija

hitchcock-blu-ray-header

Continental Film donosi Blu-ray izdanje filma Hitchcock, biografske drame o jednom od najpoznatijeg redatelja Alfreda Hitchcocka i njegove supruge Alme u periodu života kada je snimao svoj najpoznatiji film, Psiho. Blu-ray izdanje osim samog filma u izvrsnoj kvaliteti sadrži i niz ekskluzivnih dodatnih sadržaja, a koji zaokružuju jedan vrlo zanimljiv i edukativni naslov koji bi trebao biti dio svake ozbiljnije kolekcije filmova. Je li ovo izdanje doista toliko dobro, provjerite u nastavku.

Žanr: biografija, drama

Redatelj: Sascha Gervasi

Glume: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Toni Collette, Jessica Biel

Hitchcock (2012) on IMDb

Dobitnici prestižne nagrade Oscar Anthony Hopkins i Helen Mirren fantastični su u ovoj provokativnoj priči o tome kako je nastao jedan od najpoznatijih filmova svih vremena. Istovremeno zatrovan svojim nesmotrenim egom i dosadnjikavom sumnjom u samoga sebe, holivudska legenda Alfred Hitchcock (Hopkins) postaje opsjednut odvratnom pričom o ubojstvu koju niti jedan filmski studio ne želi poduprijeti. Odlučan u svojoj namjeri da ipak snimi film, on riskira svoju reputaciju, dom pa čak i ljubav svog života – suprugu Almu (Mirren). U konačnici, Hitch pridobiva Almu na svoju stranu i njih dvoje zajedno kreiraju bezvremensko remek-djelo – film Psiho. Film Hitchcock, u kojem također glume Scarlett Johansson, Toni Collette i Jessica Biel, “pravo je osvježenje od početka do kraja” (Rex Reed, The New York Observer).

41.2 GB*
Trajanje 98 min
16×9, 2.40:1
  • engleski, DTS-HD Master Audio 5.1
  • španjolski, portugalski, češki, mađarski, poljski, tajlandski i turski
Podnaslovi hrvatski, slovenski, engleski, španjolski, arapski, bugarski, kineski, češki, hebrejski, mađarski, islandski, indonezijski, korejski, malajski, poljski, rumunjski, srpski, tajlandski, turski, vijetnamski i korejski

hitchcock-blu-ray-menu

Izbornici nude nekoliko standardnih opcija i tijekom filma i dodatnih sadržaja ih je moguće pozvati bez da se reprodukcija zaustavi. U glavnom izborniku se prikazuju scene iz filma uz glazbenu pozadinu (Dolby Digital 5.1 448 kbps).

hitchcock-shot-8

Hitchcock na Blu-ray stiže u besprijekornom prijenosu pune HD razlučivosti, Cinemascope formata 2.40:1 i MPEG-4/AVC sustava kodiranja. Film sniman Red Epic kamerana u Zeiss objektivima već od prve scene daje do znanja kako će biti prava poslastica za gledanje – kadrovi su izvsnog kontrasta, realističnih boja i praktički potpuno očišćeni od bilo kakvog šuma, čak i u tamnijim regijama poput tamnih odijela Alfreda Hitchcocka ili tamnijih dijelova seta na kojem poznati redatelj snima film Psiho. Izdanje je potpuno čisto od tragova kompresije, te u niti jednom kadru nismo vidjeli pojačanu nazubljenost i negativnosti koje takav postupak nosi sa sobom poput stvaranja obruba oko objekata.

hitchcock-shot-7

Film je polaganog tempa i dijalozi između likova ono su što pokreće film, što pruža gledatelju dovoljno vremena da sagleda kadar i uoči razne detalje u njemu. Najuočljivije su teksture i boja ljudske kože, a koja zadržava realizam čak i u slučaju glavnog lika, a koji je za potrebe transformacije u poznatog redatelja morao nositi posebnu masku nalijepljenu na lice. Kostimi su također prekrasno prezentirani, čistih uzoraka i bez grubih gradacija koje bi ometale pri gledanju.

hitchcock-shot-4

U cjelini, Hitchcock je pokazao sve adute visoke rezolucije i iako smo očekivali kako će se redatelj i direktor fotografije odlučiti za neku od kamera koja bi unijela zrnatost u film (kao što je to slučaj sa zadnjim nastavkom Umri Muški serijala), moramo priznati da je dobiveni rezultat čiste slike vrlo privlačan i omogućuje još neposrednije proživljavanje događaja koji su obilježili život Alfreda Hitchcocka i njegove supruge Alme.

hitchcock-shot-6

Vodeći audio zapis je DTS-HD Master Audio u 5.1 izdanju, a koji je u skladu s video segmentom također kvalitetno odrađen, čistog i dobro balansiranog zvuka i odlično prezentirane glazbe koju potpisuje poznati kompozitor Danny Elfman. Prednji dio pozornice je angažiran tijekom cijelog filma, dok se surround efekti koriste u službi atmosferičnosti u pojedinim kadrovima (poput strke na setu tijekom snimanja filma Psiho).

hitchcock-blu-ray-bonus

Na disku se osim filma nalazi pregršt dodatnih sadržaja, a koji govore više o produkciji filma, kao i o samom Alfredu Hitchcocku koji je tema ovog filma. Pojedini dodatni sadržaji su ekskluzivni samo za Blu-ray, te su svi dostupni u HD rezoluciji (no bez hrvatskih podnaslova):

• Izbačena scena
  • Opsjednutost s Hitchcockom
  • Pogled iza kamere s mobitelom Sache Gervasija