Home » Recenzije » Televizori i monitori » LCD » Samsung UE40D8000 (D8000 serija) (40in/102cm) recenzija

Samsung UE40D8000 (D8000 serija) (40in/102cm) recenzija

3D sadržaji

Samsungov D8000 je 3D televizor, što znači da se u pakiranju nalazi sve potrebno za gledanje 3D sadržaja – osim samog sadržaja no i to je riješeno ukoliko se povežete na Smart Hub platformu. Osim mogućnosti gledanja originalnog 3D sadržaja, tu je i mogućnost pretvorbe 2D materijala u 3D u stvarnom vremenu za one koji odluče pogledati domaće TV programe na moderan način.

Kvaliteta 3D slike u tvorničkim predlošcima daleko je od idealne, no s druge strane mnogo je poboljšana u odnosu na prošlogodišnji C8000 model (Movie predložak). Za početak, razina crne boje je čak tri puta manja što znači da ćete i u 3D-u uživati u vjerodostojnoj crnoj boji i solidnom kontrastu. Gama karakteristika je poput pravca, što rezultira većom eksponiranosti tamnijih i svjetlijih regija, no barem je stabilna. Bijela boja je bolje balansirana uz otklon od svega 10% u korist plave, čime su greške u bojama prisutne, no ne i kritične. Sve u svemu, već inicijalne karakteristike pokazuju kako je Samsung bitno napredovao u stabilnosti svojih 3D televizora visoke klase, no pogledajmo sada što je s najvećim manama aktivnog 3D-a: unakrsnoj slici (crosstalk) i titranju.

Resident Evil: Afterlife nam je ponovno bio glavni 3D materijal pune HD razlučivosti na kojemu smo analizirali karakteristike slike, a pridružio mu se i IMAX-ov dokumentarni film Space Station 3D. Za početak, kvaliteta prikaza je na vrlo visokoj razini, posebno kod statičnih kadrova koji izgledaju uistinu izvrsno. Posebice nakon kalibracije, boje su vjerodostojne, kontrast odličan, crna uvjerljiva. Disanje slike kod objekata u brzim kretnjama je prisutno, no manje je izraženo u odnosu na prethodnu generaciju. Tako je glavni izbornik IMAX-ovog dokumentarca izgledao atraktivno trodimenzionalno, bez disanja bijelih regija koje skreću pažnju. Naravno, određena doza titranja zbog same prirode aktivnih 3D naočala postoji i može biti izraženija kod pojedinih scena, no sve u svemu ukupni rezultat je solidan.

Unakrsna slika, odnosno crosstalk je umanjen u odnosu na prošlogodišnje modele što ima pozitivan učinak na kvalitetu 3D prikaza. Istina, dvostruka slika se još uvijek može uočiti iza podnaslova u filmu i objekata na pojedinim udaljenostima u prostoru, no drago nam je vidjeti da već nova generacija Samsungovih televizora nudi poboljšanja u ovom segmentu.

Kod prikaza 24p materijala, uočili smo interpolaciju slike u određenim situacijama, neovisno o tome je li Motion Plus postavljen na postavljen na Custom s isključenom redukcijom trzanja ili na Standard vrijednost kod koje je interpolacija aktivna. Interpolacija se može najlakše uočiti kod gibanja kamere pri čemu se slika neprirodno za filmske 24 sličice ubrza pa uspori, što je uočljiv problem koji može smetati zahtjevnijim korisnicima. Jedino rješenje je gašenje Motion Plus komponente, čime se gubi na pokretnoj rezoluciji (LED Motion Plus nije aktivan u 3D-u), a zbog 2:3 prilagođavanja 60Hz osvježavanju zaslona dolazi do blago uočljivog trzanja (telecine judder).

D8000 nudi i pretvorbu 2D slike u 3D u stvarnom vremenu, baš kao i njegov prethodnik. Funkcija koja dobro zvuči na papiru nije se proslavila na C8000 modelu prošle godine, a ista je situacija i na novom modelu. Trodimenzionalnost prikaza se teško ostvaruje, osjećaj dubine se tek u određenim kadrovima može blago osjetiti, tako da razloga za duže korištenje ove značajke i ne postoji. Preporučamo da bateriju u naočalama radije iskoristite na originalne 3D sadržaje, barem na one dostupne na Smart TV platformi.

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

Zahvaljujući preciznim karakteristikama slike i dobrom kontrastu u tvorničkom Movie predlošku, kvaliteta prikaza SD sadržaja odlična je već od samog početka korištenja. Televizor je u stanju prikazati solidnu razinu crne boje uz intenzivnu bijelu boju precizno odmjerenu na 200 cd/m2. Gama je stabilna radi čega se detalji u tamnim predjelima otkrivaju, a jako osvjetljena područja nisu preeksponirana.

Osim karakteristika boja, za SD signal, posebice onaj isprepleteni koji se emitira na digitalnoj zemaljskoj televiziji, važno je doznati koliko se dobro televizor nosi s komprimiranim signalom. Samsung je još prošle godine pokazao jednu od najboljih karakteristika SD slike, a taj se trend nastavio i ove godine. Nazubljenosti nema, kompresijski blokovi su solidno prikriveni bez gubitaka detalja, a efekt roja mušica je vidljiv, no njegov intenzitet je dobro kontroliran uz Noise Reduction i MPEG Noise Reduction postavljene na Auto vrijednosti. Po potrebi se reduktori smetnji mogu dodatno pojačati ovisno o vlastitim željama. Čista slika je dijelom zaslužna i LED Motion Plus i Motion Plus opcijama koje povećavaju pokretnu rezoluciju čime se smanjuju zamućenja i efekt “akvarela”, posebno kod krupnih kadrova lica i u sportskim prijenosima.

Moguće je odabrati fiksni 4:3 prikaz slike za programe koji još nisu prešli na 16:9 emitiranje, no ne postoji opcija kojom bi se omogućio originalni prikaz slike ovisno o programu. Srećom, sve je više originalnih 16:9 programa tako da ovo neće biti još dugo problem (barem se nadamo, op. a).

Sve u svemu, Samsung D8000 je pokazao odlične performanse kada je riječ o TV sadržajima standardne rezolucije, posebno kada u obzir uzmemo karakteristike ravno iz pakiranja.

DVD filmove smo pogledali najprije putem starog DVD reproduktora sa SCART sučeljem kako bismo provjerili kako se televizor nosi s isprepletenim filmskih signalom. Kao i kod ranije testirane Samsungove plazme PS43D450, kao testni materijal smo i ovdje odabrali Emmerichov Dan Poslije Sutra, točnije njegovu uvodnu sekvencu leta iznad santi leda, a koja je pokazala solidne performanse. Glatkoća prikaza je bila solidna, blaga nazubljenost primjetna samo kod prikaza slova na ekranu uz lagano gibanje, a količina detalja i oštrina pojedinih ledenih santi jako dobra za DVD materijal. Kvaliteta slike je značajno bolja kada se gleda putem digitalnih sučelja, primjerice na DVD reproduktoru s HDMI izlazom, što preporučamo u svakom slučaju. Slika se prikazuje pravilno, bez overscana, preciznih boja u balansa u Movie predlošku.

Čista slika je dijelom zaslužna i nametnutoj redukciji koja funkcionira i kada su svi reduktori isključeni – radi se o filterima koji svojim radom umanjuju intenzitet šuma u slici, a koje je moguće isključiti jedino aktivacijom opcije za igrače (Game Mode, Menu -> System -> General). Za puristke koji žele gledati film što je bliže originalu, mod za igrače je topla preporuka.

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Samsungov D8000 LED LCD je jedan od onih televizora kojima se gledatelj poželi približiti što više moguće kada se na ekranu pojavi HD materijal. Doista, uz ovako dobru sliku poželjeli smo da nam se umjesto 40″ modela na testu nalazi još impresivnija 55″ inačica, no i na 40″ smo se nagledali vrhunske slike s Blu-ray diskova kojima raspolažemo. Odlične performanse u tvorničkom Movie predlošku uz tanak okvir oko zaslona čine sliku na zaslonu vrlo primamljivom, unatoč tome što bočno pozadinsko osvjetljenje u najtamnijim kadrovima podsjeti na svoju prisutnost i ograničenja.

Princ Perzije: Pijesak Vremena nas je oduševio zlatnim nijansama pijeska i nepreglednih dina, a crna kosa složena u pletenicu princeze koju tumači prelijepa Gema Arterton pokazuje koliko vrijedi duboka crna boja. Nametnuta redukcija šuma se može izbjeći aktivacijom opcije za igrače, čime se dobiva originalna zrnata tekstura filma, no s druge strane preciznost boja nije više vrhunska zbog deaktivacije balansa bijele boje u 10 točaka. Crni Labud s Natalie Portman je samo u predlošku za igrače pokazao svu svoju zrnatost zabilježenu na 16mm film. Ipak, predložak za igrače za sobom povlači i to da će trzanje filma biti izraženo više nego što je to slučaj izvan njega s isključenim Motion Plus algoritmima. Iz tog razloga nam se predožak za igrače nije svidio i radije smo gledali filmove izvan njega, unatoč blagoj redukciji originalne zrnatosti.

1:1 mapiranje piksela u kombinaciji s odličnom pokretnom rezolucijom rezultira u impresivnoj količini detalja u scenama, posebice kod dokumentarnih sadržaja u 16:9 formatu. Odlične performanse smo zabilježili i kod 720p materijala, na testiranoj dijagonali nezamjetan je pad detalja u odnosu na 1080p, no na većim inačicama ovog modela bi razlika mogla biti vidljiva.

Sve u svemu, odlične HD performanse koje zasjenjuje tek igra proizvođača s redukcijom šuma i, zbog sjajnog premaza zaslona, lošije performanse u dnevnim uvjetima gledanja.

Samsung UE40D8000 posjeduje stereo zvučnike postavljene u doista minimalan prostor u donjem dijelu televizora, a koji su pokazali performanse o kojima se nema mnogo što reći. Srednjetonski spektar dobro zvuči, dok su oba frekvencijska ekstrema ograničene karakteristike. Za TV program, vijesti i eventualno internet video niske kvalitete biti će zadovoljavajući, no za filmove, igre i glazbu vanjski zvučnici su uvjet zaokruženog A/V iskustva.

About Darko Hlušička