LG C3 OLED TV (2023) – video recenzija

Ove godine opet s podrškom za DTS zvuk

Dobrodošli u recenziju LG C3 OLED televizora veličine ekrana od 140 cm, odnosno 55 inča. C3 je nasljednik modela C2 iz 2022. s kojim dijeli mnoge sličnosti – isti dizajn, isti WRGB OLED evo panel, iste mogućnosti povezivanja, isti Magic Remote daljinski upravljač i tako dalje. C3 je također dostupan u istim veličinama zaslona kao i njegov prethodnik – od 42 do 83 inča. Iako glavne specifikacije izgledaju identično prošlogodišnjoj C-seriji, male promjene prisutne su tu i tamo – nastavite gledati kako biste saznali koje su to.

ProizvođačLG
ModelOLED55C3
Godina izlaska2023
Klasa (ulazna, srednja ili visoka)visoka
Tehnologija zaslonaWRGB OLED
RezolucijaUltra HD 4K (3840 x 2160)
Najveće osvježavanje zaslona120 Hz
HDR podrškada (HDR10, Dolby Vision i HLG)
Priključci4x HDMI
3x USB 2.0
Ethernet 100 Mbps
Toslink
antenski ulaz
satelitski ulaz
Common interface
Operativni sustavwebOS 23 (verzija 8.0 po staroj nomenklaturi)
Ostale specifikacijeDisplay Specifications >>
Službena stranicaLG Hrvatska >>

Dizajn i povezivost

Kao što je spomenuto, C3 dijeli isti dizajn kao prošlogodišnji C2 i nešto mi govori da će C4 sljedeće godine biti isti. U usporedbi s C1 i starijim serijama, ima kompaktniji središnji stalak, tanji okvir i manju masu što ga čini jednostavnijim za nošenje i instalaciju. Za one koji žele poboljšati zvuk svog C2 ili C3 OLED TV-a, ove je godine predstavljen odgovarajući soundbar, model SC9S. Zasebna video recenzija je već objavljena na YouTube kanalu, a ovdje je važno naglasiti da dolazi s elementom za montažu koji se koristi umjesto običnog postolja. Tada možete postaviti TV zajedno sa soundbarom na stol ili ga postaviti na zid (potreban VESA nosač koji se kupuje odvojeno).

Povezivost je ista kao na C2 modelu, s bočnim fizičkim konektorima i trajno povezanim kabelom za napajanje. 4 HDMI-ja podržavaju 4K120 HDR VRR, a jedan od njih podržava eARC povezivanje za povratni audio kanal, zatim tu su 3 USB-a, 100 Mbit Ethernet, Toslink optički ulaz, antenski i satelitski ulazi i IR blaster. Kao i u prethodnim generacijama, kabel za napajanje spojen je izravno na TV. Bežično povezivanje uključuje Wi-Fi i Bluetooth, kao i Apple Airplay2 podršku.

Iako nosi novi broj modela, isporučeni Magic daljinski upravljač isti je kao i prošle godine. Ova vrsta daljinskog upravljača na tržištu je već generacijama i za mene je daleko najbolji za korištenje s najnovijim platformama za pametne televizore. Pokazivač, kotačić za pomicanje, prilagodljivi gumbi za brzi pristup i dobar raspored ostavljaju malo toga za poželjeti.

webOS platforma

TV dolazi s najnovijom iteracijom webOS platforme (verzija 23 po novom sustavu označavanja) s početnim izbornikom preko cijelog zaslona. Slično prethodnim verzijama, platforma radi dobro, stabilna je i brza, ima sve popularne aplikacije za video na zahtjev, a zajedno s Magic Remoteom lako je upravljati njome. Od kolovoza kada sam dobio ovaj TV na testiranje, objavljeno je ažuriranje softvera koje donosi izmijenjeni izgled na početnom zaslonu.

Kako izgleda i kako funkcionira webOS 23 možete vidjeti u videu

Na početnom izborniku pronaći ćete različite kategorije za igre, kućni ured, glazbu i tako dalje, kao i savjete s jednostavnim objašnjenjima različitih stvari koje možete učiniti.

Prilagodba je moguća u mnogim izbornicima, tako da možete preurediti, dodati ili ukloniti opcije iz brzog izbornika, promijeniti redoslijed instaliranih aplikacija i ukloniti preporuke iz početnog izbornika, a također možete odabrati koje podatke želite vidjeti u izborniku igre.

Kvaliteta slike

LG-eva C-serija poznata je po izvrsnoj kvaliteti slike i impresivnom iskustvu gledanja, a C3 nije iznimka. Dok poboljšani model G3 s OLED MLA panelom nudi značajno povećanje svjetline za dojmljiviju HDR sliku, C3 i dalje nudi dovoljno snage da zadovolji ljubitelje filmova i sporta.

I ove godine uživat ćete u izvrsnom kontrastu, dubokim bojama, izvrsnoj oštrini u pokretu, izvrsnoj ujednačenosti bez efekta prljavog zaslona, širokim kutovima gledanja i izvrsnoj oštrini.

Što se tiče vršne svjetline, izmjerio sam više od 800 nita u najpreciznijim načinima slike, što je mali napredak u odnosu na C2 OLED. U praksi, to nije nešto što ćete vidjeti u stvarnom sadržaju, ali ipak je lijepo vidjeti barem neka poboljšanja u odnosu na prethodnu generaciju.

Najnovija generacija procesora slike alpha 9 donosi mala poboljšanja dinamičkog mapiranja tonova HDR signala koje možete podesiti u izborniku postavki slike, kao i profinjenije AI tehnologije za povećanje veličine, detekciju lica, tijela i karaktera i tako dalje. Opcije su dostupne i možete uključiti koju god želite i sami provjeriti sviđa li vam se ili ne.

S druge strane, s obzirom na izvrsnu tvornički kalibriranu C2 jedinicu koju sam testirao, nadao sam se da će to biti novi standard i na novim modelima. Jedinica C3 koju sam dobio za ovaj test dokazala mi je suprotno. Ravnoteža bijele boje i raspon boja nisu bili točni kao na C2 u najpreciznijim načinima rada slike, tako da sam za svaki morao podesiti ravnotežu bijele boje i sustav upravljanja bojama na najbolji način jer kontrole također nisu dobro funkcionirale.

Također sam primijetio da se televizor ponaša malo drugačije u testu deinterlacinga (primjerice 1080i signal) koji obično prolazi bez problema na LG-evim televizorima. Ovdje testni uzorak nije ispravno prikazan, iako je sama scena bila u redu.

Iako ovo nije kritičan problem u današnjem svijetu progresivnih signala, pokazuje da je nešto učinjeno u ovom odjelu – barem s najnovijim ažuriranjem softvera u vrijeme izrade ove recenzije u rujnu 2023.

Rizik od trajnog zadržavanja slike (burn-in) i dalje je prisutan na novim OLED televizorima iz 2023., iako je uz standardnu upotrebu rizik minimalan. Može doći do kratkotrajnog zadržavanja slike kao što sam vidio tijekom procesa kalibracije, ali to brzo nestaje prikazivanjem nasumičnog sadržaja preko cijelog zaslona. Postoje alati u izborniku postavki održavanja OLED-a koji će vam pomoći da izbjegnete ili smanjite rizik od pregorevanja, a također možete pogledati moj video s dodatnim savjetima.

Izvrstan za igranje

LG C3 izvrstan je televizor za igranje, nudi namjenski način igre s niskim ulaznim kašnjenjem, podršku za različite VRR tehnologije kao i mnoštvo kontrola za podešavanje slike. Za razliku od C2 koji je imao problema s HDCP-om pri spajanju na PS5, na C3 je sve radilo odlično od samog početka. Nisam primijetio nikakve probleme pri igranju 120 Hz VRR HDR igara kao što je Spider-Man: Miles Morales na PS5. Dobivanje pune razlučivosti u boji za PC lakše je nego ikad zahvaljujući novoj opciji u izbornicima, tako da više ne morate prolaziti kroz naporan proces mijenjanja ikone unosa na PC.

Kvaliteta zvuka zvučnika okrenutih prema dolje na istoj je izvrsnoj razini kao i kod prethodnih generacija. Ugađanje zvuka možete izvršiti pomoću mikrofona u čarobnom daljinskom upravljaču, ali najveće poboljšanje koje ćete sigurno dobiti je spajanje na vanjski audio sustav. Za ovaj test povezao sam TV na LG SC9 soundbar kao i na Denon AV prijemnik – eARC povezivost je radila besprijekorno i TV je mogao slati Dolby TrueHD, Dolby Atmos kao i DTS:X audio formate na te uređaja.

Video recenzija

LG C3 je još jedan OLED TV visokih performansi koji nudi izvrsno iskustvo bilo da volite gledati sport, filmove, TV emisije ili igrati igrice. U usporedbi s C2 OLED-om, poboljšanja su mala – malo veća vršna svjetlina u HDR-u, više opcija za obradu slike, rafiniranije AI povećanje veličine i podrška za DTS zvuk koji je nedostajao od modela iz 2020.

Kao alternativu ovom televizoru preporučujem Samsungov QD-OLED S90C.

Maloprodajna cijena: od 1.299,00 EUR na 14.01.2024.

Televizor je na test ustupio LG Hrvatska.