Audio-video uređajiLCDRecenzijeTelevizori i monitori

Recenzija [3DTV LCD]: Philips 42PDL7906H (42in/107cm)

3D sadržaji

Testovi su potvrdili istovjetne performanse u 3D prikazu kao i kod ranije testiranog 7606H modela. Oba modela se temelje na licenciranoj LG-jevoj FPR (Film Patterned Retarder) tehnologiji koja otklanja dva glavna nedostatka aktivnih 3D rješenja: disanje slike zbog osvježavanja ekrana je minimizirano, a dvostruka slika zbog tromosti zaslona ovdje je prisutna samo ako se ekran gleda iz vrlo male udaljenosti ili iz iz većeg vertikalnog kuta. Polarizacijske 3D naočale su mnogo laganije, povoljnije i jednostavnije za korištenje, a u pakiranju dobivate dva para što je dovoljno da barem s još jednom osobom odmah po kupnji isprobate 3D mogućnost. Iako po završetku instalacije Philips omogućuje reprodukciju kratkog videa u HD razlučivosti, za 3D demonstraciju ćete se ipak sami morati pobrinuti.

Philipsovi 3D televizori serije 7 ne posjeduju konverziju 2D sadržaja u 3D, tako da smo gledali samo originalan 3D sadržaj i poneki testni video u side-by-side načinu rada. Hubble 3D izdanje na Blu-rayu je izgledalo odlično, posebice u uvodnoj sekvenci gdje se slova raspršuju i sićušne zvjezdice lete prema gledatelju, a impresivne su i sekvence letenja kroz svemir i kretanja po koprenastim maglicama s tisućama zvijezda. Akcijske sekvence u filmu Resident Evil: Drugi Život su također bile efektne, a manje titranje svijetlih dijelova slike bitno je utjecalo na manje umaranje prilikom gledanja i bolji fokus na samu radnju. Za dobar 3D efekt je također poželjno imati veliki ekran, a kako je testna 42″ dijagonala najveća što se trenutno nudi u DesignLine seriji, najbolji smo efekt dobili gledajući ekran s cca. 1.5 – 2 metra udaljenosti. Ambilight ambijentalno osvjetljenje umjetno povećava veličinu ekrana i u 3D-u je značajka koju svakako preporučamo držati uključenom.

Polarizacijska 3D tehnologija koju testni 7906H model koristi ima jedan nedostatak koji je u ovom slučaju i izraženiji nego na ranije testiranim modelima – vertikalni kut gledanja. Naime, ukoliko ekran ne gledate okomito već iz kuta koji je cca. 15 stupnjeva veći u odnosu na horizontalu, jasno ćete uočiti duplu sliku (crosstalk) bez obzira na udaljenost. Obzirom da je dizajn prilagođen niskim komodama radi čega je zaslon nagnut 6 stupnjeva – u slučaju postavljanja ekrana na nešto višu podlogu moguće je da će crosstalk biti prisutan. Ovo je važan parametar na koji valjda obratiti pažnju ukoliko televizor kupujete prvenstveno zbog 3D gledanja.

Poznato je da polarizacijska 3D tehnologija reducira broj linija slike, radi čega se umjesto pune HD razlučivosti od 1920×1080 piksela efektivno vidi njih 1920×540. Ovo se manifestira kroz nazubljenost linija i svojevrsno combing efekt koji može tanke linije učiniti prepolovljenima po horizontali – primjerice u sekvencama Hubble svemirskog teleskopa i njegovih kabela. Ovo je manji nedostatak koji u 3D slici smeta daleko manje od disanja zbog frekvencije osvježavanja ili dvostruke slike.

U usporedbi sa LG-jevim Cinema 3D televizorom LW5500 koji smo testirali, Philips 7960H je ponudio vrlo slične performanse što se kontrasta i stabilnosti game, uz lošiji balans bijele boje radi čega je slika bila s izraženom crvenom bojom u višim svjetlinama. Izraženija crna boja se može kompenzirati 3D naočalama koje su lagano plave boje kada ih se drži horizontalno, no već pri gledanju od cca. 30 stupnjeva intenzitet plave boje pada i crvena primjesa dolazi do izražaja. Iz tog smo razloga kalibrirali ekran da bude bez 3D naočala u skladu s referencama, iako je očigledno kako 3D naočale unose varijabilan faktor u 3D prikaz.

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

DesignLine 7906H je pokazao istovjetne performanse u prikazu TV programa standardne rezolucije kao i model 7606H, premda smo očekivali poboljšano otklanjanje zamućenja zbog korištenje 400 Hz Perfect Motion Rate tehnologije. Dobiveni rezultat je u potpunosti identičan 100 Hz 7606H modelu, tako da su zamućenja vidljiva kod brzih pokreta i sportskih prijenosa, dok se na krupnim planovima lica ne razmazuju. U tvorničkim predlošcima izražena je povećana nazubljenost i prenaglašene boje što čini prikaz manje uvjerljivim, dok je redukcija šuma u slici dobro kontrolirana. MPEG blokovi kod zahtjevnih scena male podatkovne propusnosti nisu prikriveni u poptunosti, no rijetki su modeli televizora koji ovaj segment rješavaju bolje.

Nemogućnost zadržavanja originalnog odnosa stranica (aspect ratio) standardna je karakteristika Philipsovih televizora, tako da je, kod programa koji se ne emitiraju u 16:9 formatu, automatsko prilagođavanje slike prisutno. Opcija Wide Screen jedina širi sliku po horizontali, no ne i po vertikali, tako da zadržava sve informacije na ekranu uz očigledno rastezanje svih objekata.

DVD filmove smo pogledali na 7906H modelu najprije putem starog DVD reproduktora sa SCART sučeljem kako bismo provjerili kako se televizor nosi s isprepletenim filmskih signalom. Emmerichov Dan Poslije Sutra je i ovoga puta bio testni materijal, točnije njegova uvodna sekvenca u kojom smo bili svjedoci solidnih performansi i glatke reprodukcije pri uključenom 400 Hz procesiranju. Kvaliteta slike je značajno bolja kada se gleda putem digitalnih sučelja, primjerice na DVD reproduktoru s HDMI izlazom, što preporučamo u svakom slučaju. Skaliranje slike je solidno, bez uočljive nazubljenosti i titranja.

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Tvornički Cinema predložak smo najprije iskoristili za gledanje poznatih materijala u HD razlučivosti, kako bismo provjerili karakteristike slike prije bilo kakvog podešavanja. Prva karakteristika koja je bila uočljiva jest nedovoljno duboka crna boja uz prigušen cjelokupan raspon nijansi radi čega su detalji u tamnijim regijama ostali prikriveni, a unatoč visokoj razini bijele boje, najviši ekstremi nisu dolazili do pravog izražaja. U kadru je bio prisutan višak crvene boje na štetu plave, tako da je slika djelovala blago pretopla. Ukoliko smo željeli gledati hladniju sliku, tu su bili ostali predlošci poput Personala, no u tim slučajevima su ostale karakteristike bile bitno lošije.

Nakon kalibracije postignut je mnogo bolji rezultat vrlo preciznih boja i stabilnog osvjetljenja, tako da su i Blu-ray filmovi izgledali izvrsno. Iako je vršna svjetlina veća od raspona unutar kojeg se kalibriraju televizori, uz Ambilight aktivan ta svjetlina čak i u potpunom mraku neće biti toliko naporna za oči. Visoka razina crne boje se dodatno popravlja ambijentalnim osvjetljenjem zajedno u kombinaciji s lokalnim zatamnjenjem, tako da su filmovi poput Batmana ili Cloverfielda izgledali uvjerljivo i dojmljivo.

Dijamantno izdanje Kralja Lavova je jedan od bojama najbogatijih filmova, a transfer na Blu-ray je izvrsno odrađen tako da je kombinacija kalibriranog zaslona s Ambilight ambijentalnim osvjetljenjem osigurala iznimno iskustvo gledanja. Posebno do izražaja dolaze tople boje i žute nijanse, a ništa manje uvjerljive nisu i tamnije nijanse kostiju na Groblju Slonova i u unutrašnjosti pećina.

Pravilno razdvojene Blur i Judder komponente omogućuju reprodukciju sadržaja bez interpolacije i ubacivanja umjetnih okvira, tako da su filmovi bili solidno očišćeni od zamućenja bez nasumičnog ubrzanja i artefakata koje HD Natural Motion algoritam već na minimalnoj vrijednosti ispoljava.

Sve u svemu, odlične performanse HD sadržaja s kojima će biti prosječni gledatelj zadovoljan i prije kalibracije, no tek će podešavanje omogućiti doista upečatljiv video.

DesignLine 7906H dolazi sa stereo zvučnicima i niskotonskom membranom ugrađenima u poleđinu televizora, tako da se zvuk reflektira od zida u poleđini umjesto od podloge na kojoj se televizor nalazi. Performanse su solidne i tokom slušanja smo dobili osjećaj kao da je staklena ploča s prednje strane zaslužna za bolju čvrstoću i definiciju zvuka. Filmovi su zvučali solidno, dobro zaokruženog srednjeg spektra, premda toplo savjetujemo spajanje na zvučnike kućnog kina za prostorniji i raskošniji zvuk, posebno kod niskih frekvencija.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7Sljedeća stranica