FilmoviFilmska glazba

Recenzija [OST]: Transformers (2007)

Gledajući album u cjelini, radi se uistinu o izvrsnom djelu koje ne samo da će zadovoljiti ljubitelje akcijske filmske glazbe, već i one koji u glazbi traže basa i basa da dobro opterete svoje subwoofere. Vjerujte mi, album sam slušao na nekoliko sustava i bez puno razmišljanja mogu ustvrditi sljedeće: bez dobrog subwoofera ili para samostojećih zvučnika velikog volumena nećete čuti ovaj album onako kako je to Jablonsky zamislio. Spomenuti ću samo Arrival To Earth (5:26) traku kao primjer u kojoj već na samom početku kreću udarci niskih frekvencija koje slabije zvučnike naprosto pojedu. Želite brzi bas da provjerite kako vam je brz subac? Scorponok (4:57) je traka za vas. Gotovo pet minuta brzog basa lako će pokazati pravu istinu o kvaliteti vašeg sustava…

Što se traka napisanih masnim slovima tiče, odabrao sam njih već nakon prvog slušanja jer sam odmah u njima prepoznao nešto posebno, nešto što mi neće dosaditi nakon deset i više slušanja. Arrival To Earth je jedna od rijetkih skladbi koju sam zapamtio još iz filma, vjerojatno zbog vrlo upečatljive scene dolaska Autobotova na čelu s Optimus Primeom na Zemlju. Sam On The Roof mi je poseban zbog zbora koji počinje pjevati točno nakon jedne minute i monumentalnosti koju zvukom tako lako prikazuju. Već jednom spomenuta traka Scorponok je po meni idealan stimulans za trčanje ili vožnju bicikla većim brzinama jer daje nevjerojatnu energiju i snagu, posebno na 2:34 kada po meni kreće vrhunac kakav možda čak ni Arrival To Earth traka ne može zasjeniti. Sva ta šuma zvukova svih frekvencija kao da budi svaku stanicu u tijelu i poziva u boj. Optimus Vs. Megatron je još jedna vrlo adrenalinski napumpana traka koja u filmu izvrsno pristaje borbi dva tehnološki superiorna robota, Optimus Primea i Megatrona. No Sacrifice, No Victory je nešto laganija traka u kojoj ima materijala za zamisliti se nad događajima iz filma i novim spoznajama, dobra traka za završetak albuma.

Što za kraj reći? Ovo je jedan od najboljih albuma kakvog akcijskog filma koji sam imao prilike čuti, a kako se ovaj album jedan od najprodavanijih prošle godine, čini se da mnogi dijele ovo mišljenje. Topla preporuka!

Ocjena: 9.2/10

Glazbu možete poslušati (i kupiti) u boxu ispod:

Prethodna stranica 1 2