PlazmaRecenzijeTelevizori i monitori

Recenzija: LG 50PM6800 (PM6800) 3D TV plazma

lg-pm6800_header

LG je prošle godine lansirao dvije serije plazmi, PA i PM – model PA4500 smo imali prilike testirati, te smo bili zadovoljni odnosom cijene i mogućnosti, međutim godina je prošla bez da smo dotaknuli modele više serije. Na našem tržištu se nije niti pojavio top model PM9700, tako da smo od LG-jevog predstavništva zatražili model PM6800 – Smart 3D TV koji je stepenicu ispod najboljeg za ovu godinu, no koji itekako ima što za pokazati. Što točno, pogledajte i pročitajte u nastavku. Napomena: zbog trenutne nedostupnosti 3D naočala, 3D funkcionalnost će biti naknadno unesena u recenziju.

Video pregled (video overview)

Specifikacije (specifications)

Proizvođač LG
Model 50PM6800
Tehnologija prikaza NeoPDP plazma
Veličina ekrana 50 inča / 127 cm
Energetska klasa B
3D Ready/3DTV 3D Ready
Aktivni / polarizirajući 3D prikaz
aktivni 3D
Osvježavanje zaslona 600 Hz Max Sub Field Driving
Lokalno zatamnjenje /
Rezolucija Full HD, 1920×1080
Broj HDMI priključaka 4
Optički/koaksijalni audio izlaz Da/Ne
USB priključak Da (x2)
Ethernet/mrežni priključak Da
Wi-Fi Da
PCMCIA/Common Interface utor Da
Utor za memorijske kartice Ne
DVB-T/DVB-C/DVB-S Da/Da/Ne
DVB-T2 / DVB-S2 Ne/Ne
MPEG-2/MPEG-4 AVC h.264 Da/Da
Dimenzije [cm]
  • bez postolja 116.8 x 70.4 x 5.3
  • s postoljem 116.8 x 76.8 x 29.7
Zemlja porijekla: Poljska

Poveznice:

Službena stranica >>

HDDB baza televizora >>

Dizajn

lg-pm6800_logo

Brzi info
Dizajn u jednoj ravnini Boja okvira Materijal okvira Zaslon Rotacija stalka
ne siva plastika sjajan (glossy) da

LG-jeva PM6800 plazma nije onako impresivno tankog okvira kada se pogleda njen srebrno sivi okvir u odnosu na LCD modele serije 6 (primjerice 47LM670S), no daleko od toga da kombinacija srebrne i crne boje televizora i stalka ne čine ovaj model poželjnim.  Dva centimetra širok okvir zajedno s crnim obrubom koji se lagano širi prema poleđini sivom zaslonu dok je ugašen daju dojam profinjenosti ali i čvrstoće, a koja se redovno i očekuje od televizora temeljenih na plazma tehnologiji.  Donji dio okvira je nešto veće širine, no na njemu se na uvučenom crnom dijelu nalaze senzori za daljinski upravljač i 3D naočale, kao i oznake za kontrole fizičkih tipki smještenih duž donje strane okvira.

Pogled s bočne strane otkriva širinu do najvećih 6.5 cm u donjem dijelu gdje se između ostalog nalazi  i par stereo zvučnika, dok se većim dijelom poleđine širina smanjuje na oko 5 cm.

lg-pm6800_thickness
Pogled sa strane u usporedbi s Blu-ray ambalažom.

Baš kao što je to slučaj s modelima najviših serija Cinema 3D LCD-a, tako je i u segmentu plazmi LG ove godine integrirao stalak krakastog oblika koji ne pokriva veliku površinu na podlozi i prati moderne trendove minimizacije profila. Stalak je crne boje i izrađen od sjajne plastike koja je u unutrašnjosti ojačana metalnim profilima – na televizor se pričvršćuje putem ukupno 8 vijaka.  Stalak omogućuje rotaciju 20 stupnjeva lijevo – desno.

lg-pm6800_reflexions
Refleksije ambijentalnog svjetla na LG-jevoj plazmi PM6800 u 50″.

Među priključcima nalazimo standardnu postavu sastavljenu od ukupno četiri HDMI-ja, dva USB-a, jednog SCART-a i analognih cincheva (RCA), te VGA ulaza i mrežnog priključka. Digitalni optički izlaz uz HDMI ARC omogućuje jednostavan i kvalitetan prijenos signala u vanjsko pojačalo.

lg-pm6800_connectors
Priključci u dvije orijentacije.

Izbornici (Menus)

lg-pm6800_smarttv
Smart TV platforma kao i na Cinema 3D modelima, no ne i sa svim najnovijim aplikacijama.

PM6800 plazma opremljena je potpuno jednakim sučeljem i Smart TV platformom kao i Cinema 3D modeli iz 2012. godine koje smo do danas testirali, uključujući i zadnje testirani LM765 HDTV. LG-jev font i raspored izbornika pregledan je i logičan, te u kombinaciji s Magic Motion daljinskim upravljačem pravi je užitak za korištenje. Korisnike željne preciznog podešavanja razveseliti će Expert predlošci za sliku uz veliki broj opcija, kao i mogućnost kopiranja postavki za pojedine parametre na više ulaza.

lg-pm6800_sd

PM6800 plazmu smo testirali u verziji 04.01.04 upravljačkog softvera.

Tijekom testnog perioda na njoj smo gledali širok raspon različitih materijala, od TV emisija i sportskih prijenosa na digitalnoj televiziji standardne rezolucije, pa do novih i starih Blu-ray izdanja i DVD filmova. Obzirom na odnos cijene, veličine dijagonale i kvalitete slike, PM6800 plazma je model koji nudi mnogo, no svi koji od svoje buduće plazme očekuju izvrstan kontrast i dubinu crne boje neće biti oduševljeni.

Naime, LG-jeva plazma pokazala je očekivano slabiji kontrast i manju dubinu crne boje u odnosu na Panasonicove i Samsungove modele iste ili niže cjenovne kategorije, radi čega filmovi nemaju duboku crnu boju i kontrast koji ostavlja bez daha. Argument koji ide u prilog LG-ju jest nešto veća svjetlina slike u odnosu na primjerice pojedine Panasonicove plazme, zbog čega se bijela boja bolje ističe na ekranu i ne podsjeća u tolikoj mjeri na neku od nijansi sive. Veća svjetlina doprinosi i boljem nošenju s refleksijama svjetlosti, a koje zbog izostanka filtera protiv refleksija na PM6800 plazmi dolaze do izražaja.

PM6800 plazma je THX certificirana za 2D i 3D prikaz i to odmah ulijeva povjerenje u preciznost slike koju televizor može prikazati “ravno iz pakiranja”. THX predložak doista nudi kvalitetan prikaz i mala odstupanja boja, no u odnosu na primjerice THX predloške kod Panasonicovog GT50 modela odstupanja su veća kada detaljnije promotrimo raspon boja koji televizor može prikazati. Naime, PM6800 prikazuje nešto širi raspon boja u svim predlošcima, posebice u segmentu zelene i crvene boje, a kako THX predložak nije moguće niti malo prilagođavati, korisnik treba znati kako je jedino rješenje da se ovo ispravi ručna kalibracija u jednom od dva Expert, odnosno stručna predloška, a koji nude mogućnost podešavanja raspona boja. Ipak, zbog nedovoljno preciznih kontrola naša namjera da precizno podesimo boje nije nam u potpunosti uspjela, tako da smo dobili ponovno dobili širi raspon boja nego što je to slučaj kod primjerice ulaznog modela LG-jeve plazme PA4500, a koju smo prije gotovo godinu dana testirali.

lg-pm6800_advanced-phosphor

Razlog širokog raspona boja bez obzira je li raspon boja podešen na standardnu ili “široku” vrijednost najvjerojatnije leži u “naprednom fosforu” implementiranom u panel, a koji pruža zasićeniju crvenu i zelenu boju u svim predlošcima. To je atraktivna opcija za one koji žele intenzivnije boje na ekranu, no za video puriste koji žele gledati originalni prikaz uzrokuje više štete nego koristi.

Kod provjere prikaza originalnog filmskog šuma, a za što su nam poslužili filmovi Opasno Plavetnilo (Into The Blue) u izdanju Continental Filma i Zemeckisov Povratak u Budućnost na DVD-u, uočili smo kako THX predložak lagano smanjuje šum u slici i time u potpunosti ne prenosi originalnu video informaciju. U slučaju Expert predložaka to nije slučaj kada se isključi Noise Reduction kontrola, tako da i u ovom segmentu se video puristi moraju okrenuti stručnim predlošcima, a koji srećom nudi precizno podešenu sliku već tvornički.

Posterizacija je jedan od istaknutijih problema kod LG-jevih plazmi i još od PJ350 modela koji smo testirali prije gotovo 3 godine ostaje prisutna i u modelima više klase za 2012. godinu, pa tako i kod testiranog modela. Grublji prijelazi između gradacija vidljivi su kod SD i HD materijala, statičnog u manjoj mjeri, a nešto više i dinamici. Problem se najbolje može vidjeti u krupnim kadrovima lica, a gdje sjajniji dijelovi nemaju lagani prelazak na tamniji dio lica već je granica grublja. Kod dinamike slična situacija kao i kod ostalih testiranih plazmi, uključujući i najbolje modele od Panasonica i Samsunga – gradacije imaju grublje prijelaze i to se pomnim gledanjem jasno može uočiti.

Šum piksela, odnosno pixel noise prisutan je i na PM6800 plazmi, te nije niti malo istaknutiji ili potisnutiji u odnosu na ostale modele koje smo testirali. Šum se nešto više može uočiti kod dinamičnih scena i tranzicija iz jedne boje u drugu. Ukratko, jedna od karakteristika plazmi koja je prisutna i na ovom modelu, te se s optimalne udaljenosti gledanja ne uočava posebno jako.

Pokretna rezolucija se je najbolja pokazala u THX Cinema predlošku, a gdje smo izmjerili oko 900 linija od njih ukupno 1080. U ostalim predlošcima čak i uz aktivan TruMotion na opciji “Clear” nismo mogli dobiti svih 1080 linija, već je dio informacija ostao zamućen šumom piksela, a koji u konačnici smanjuje detalje koji se nalaze zapisani u originalnom video materijali. Samim time dobiveni rezultat je na razini Samsungovih plazmi, te slabiji u odnosu na Panasonicove modele s Intelligent Frame Creation algoritmom.

Kao i kod LG-jevih Cinema 3D LCD televizora, tako i kod PM6800 plazme problema s procesiranjem signala nismo uočili i sve isprobane kadence su pravilno funkcionirale, tako da kod različitih isprepletenih formata problema s titranjem, stepeničastim efektom i efektom valovitih šara nije bilo. Kod DVD filmova je poželjno aktivirati Film Mode opciju koja je originalno isključena kako bi se otklonila nazubljenost.

U cjelini, čak i uz nešto manje precizan od očekivanog THX Cinema predložak, PM6800 je pružio vrlo dobru kvalitetu slike kod SD i HD materijala, te je bio najugodniji za gledanje u zatamnjenom ambijentu. Iako crna boja nije na razini ostalih plazmi, prikaz je imao svoju dubinu i trodimenzionalnost, te su mnogi kadrovi na 50″ velikoj dijagonali izgledali jako dobro i pružili “uranjajuće” iskustvo gledanja.

3D performanse

pm6800-3d-calibration

Aktivna priroda LG-jevog PM6800 modela pružila je očekivane performanse kada je 3D sadržaj u pitanju. Slika je bila odlične oštrine u dinamici (1080 od 1080 linija okomite rezolucije), dobrog efekta trodimenzionalnosti i preciznih boja nakon kalibracije u Expert predlošku. THX3D Cinema nas je malo razočarao svojim velikim odstupanjima u RGB balansu i presvijetlom slikom zbog niske gamme, što se je moglo uočiti kod raznih video materijala. Nakon kalibracije situacija je bila mnogo bolja, te su očiti nedostaci nestali. 3D efekt je dobar i dobiva se dojam predmeta “unutar” zaslona, kao i onih koji se nalaze “izvan” njega (pozitivna i negativna dubina), a LG je također implementirao jednostavan alat kojim korisnik može podesiti dubinu za optimalan rezultat. Disanje slike je prisutno, posebno u regijama velike bjeline, te u dinamici. Dvostruka slika nije bila posebno uočljiva kod gledanja. AG-S350 su također doprinjele dobrom dojmu gledanja 3D materijala zbog svoje male mase, a koje sa svega 28 grama i Bluetooth vezom olakšavaju korištenje.

PM6800 plazma posjeduje stereo zvučnike postavljene s pogledom prema podlozi, te su tijekom testa pokazale performanse koje su dovoljne za manje zahtjevne korisnike. Dijalozi su bili jasni i dobro centralizirani na zaslonu televizora, tako da su kontakt emisije i vijesti bile dobro prezentirane. Na izbor se nudi nekoliko predložaka s različitim karakteristikama zvuka, no niti jedan ne nudi posebno dobru reprodukciju niskih tonova i kristalno čiste visoke. Za optimalan rezultat preporuka je povezivanje na vanjsko pojačalo, bilo putem HDMI 1 (ARC) priključka ili digitalnog optičkog audio izlaza.

• kvaliteta izrade
  • atraktivan dizajn stalka na razini LCD serija 7, 8 i 9
  • vrlo dobra 2D slika zahvaljujući THX certifikatu
  • odlična rezolucija u 3D-u
  • dobro baratanje s različitim tipovima SD i HD signala
  • brojne opcije za preciznu kalibraciju slike
  • razrađena i bogata aplikacijama Smart TV platforma
  • dobro izvedena LG Remote aplikacija za mobitele
  • dobra podrška za video preko USB-a i mreže
  • HDMI priključci postavljeni u dva smjera (prema poleđini i bočno)
  • ugrađen Wi-Fi
  • THX predložak nije idealno podešen (2D, a posebno 3D) – za optimalan rezultat nužna kalibracija
  • kontrast i crna boja nisu na razini konkurencije
  • izrađena posterizacija (banding)
  • izraženo kratkotrajno zadržavanje slike (image retention)
  • bez AR filtera – izražene refleksije ambijentalnog osvjetljenja
  • bez 3D naočala i Magic Remote daljinskog upravljača u pakiranju (ovisno o trgovini)

Najbolja LG-jeva plazma dostupna na našem tržištu dostupna po cijenu koja ju svrstava među modele srednje klase Samsungovih i Panasonicovih modela pokazala je očekivano slabije rezultata kada kontrast i prikaz crne boje uzmemo u obzir, no u cjelini kvalitetnu sliku za SD i HD sadržaje, LG-jevu dokazanu Smart TV platformu i atraktivan dizajn. THX certifikat samo je jednim dijelom opravdao svoj status jer pojedini parametri slike nisu u skladu sa standardima i za najbolji rezultat korisnici će trebati posegnuti za stručnim predloškom i kalibracijom modela. Nakon podešavanja slike rezultat je jako dobar, TV sadržaji standardne rezolucije su kvalitetno skalirani, dobrog zasićenja boja i detaljnosti, a očekivano najimpresivniju sliku daju HD izvori – 720p ili 1080p izgleda odlično. 3D karakteristike ovog televizora nismo još uspjeli analizirati zbog trenutnog izostanka zaliha 3D naočala, te ćemo prvom prilikom provjeriti kakve performanse nudi i nadopuniti recenziju. Iako je 3D efekt u cjelini bio jako dobar, loše tvorničke karakteristike THX3D Cinema predloška su malo umanjile inače jako dobar cjelokupan dojam kada je kvaliteta slike u pitanju. Uz odgovarajuće alate sliku je moguće bitno poboljšati i tako ju približiti jako dobrim karakteristikama prisutnima u 2D-u. U cjelini, LG-jeva plazma nudi veliku dijagonalu i u cjelini vrlo dobre performanse za traženu cijenu. Opremljena je sa svim danas aktualnim tehnologijama i uz kupovinu Magic Motion daljinskog upravljača pružiti će jedno od najboljih iskustava u segmentu Smart TV aplikacija koje su 2012. bile dostupne na tržištu.

• LG 50PM6800, 50″- 6.799,00 kn (Europatrade)
  • LG 60PM6800, 60″- 11.800,00 kn

hddb-baza-button