A/V receiversAudio opremaDVD, Blu-ray i Ultra HD Blu-ray reproduktoriRecenzije

Recenzija [Blu-ray reproduktor i pojačalo]: Marantz M-ER803

VIDEO PERFORMANSE

Marantz M-ER803 smo testirali s verzijom softvera IR.L029B092, datumam 12. srpnja 2010. godine. Informacije o verziji su dostupne u korisničkom sučelju u podizborniku Info.

Kvalitetu slike smo najprije provjerili gledajući poznate DVD naslove poput filmova Dan Poslije Sutra, Princ Perzije, Gospodar i Ratnik, te nedavno izašlog Kralja Lavova (Blu-ray + DVD izdanje). Svaki od navedenih filmova posjeduje jedinstvene scene kojima analiziramo različite segmente prikaza slike. Za početak, M-ER803 omogućuje skaliranje DVD filmova standardne kvalitete do pune HD razlučivosti (1080p) i to radi sasvim solidno. Bridovi su čisti, nazubljenost rijetko primjetna, a kadar čistih boja i bez ikakvih anomalija. Ukoliko odaberete neku od progresivnih rezolucija (“p”), uređaj će se pobrinuti za 2:2 kadencu signala i emitirati 50 Hz signal koji je fluidan i bez ikakvih problema. Obzirom da M-ER803 ne posjeduje filtre šuma i digitalnih smetnji, niti ima automatski ugrađene bilo kakve umjetne procese tog tipa, originalna filmska zrnatost je zadržana i jasno se mogla vidjeti u filmovima u kojima se nalazi u originalnom zapisu.

Solidne DVD performanse nastavile su se i kod reprodukcije filmova u HD kvaliteti na Blu-ray mediju. Film koji se u tekućem tjednu našao na policama domaćih trgovina – Kralj Lavova – prvi je Blu-ray film koji smo pogledali na M-ER803 komponenti i nismo ostali razočarani prikazom boja i stabilnosti slike. Oštrina je najviša moguća zahvaljujući slanju 1080p signala na zaslon pune HD razlučivosti bez preskeniranja (overscan), boje su u skladu s originalnim zapisom na disku, a 24p signal se uspješno šalje preko HDMI sučelja. Za razliku od UD7006 prijamnika, kod testnog uređaja se u izbornicima jednostavno može aktivirati 24p izlaz, a po želji se može pretvoriti u PAL ili NTSC frekvenciju na izlazu (ukoliko televizor ima problema s prihvatom 24p signala). Originalna zrnatost je bez ikakvog filtriranja i potiskivanja prisutna u slici, što smo provjerili u Batmanu: Vitez Tame i Crnom Labudu.

Marantz M-ER803 je prvi uređaj s kojim smo se susreli, a koji se striktno drži sustava kodiranja koji je odabran – PAL ili NTSC. To smo otkrili tokom reprodukcije HQV testnog Blu-ray diska, a kod kojeg je zapis u 30 sličica, 60i, a izlazni standard uređaja je bio PAL, dakle 25 sličica, 50i. Slika je vidljivo trzala, odnosno pojedine sličice su morale biti izbačene kako bi se višak informacija mogao sabiti u manju frekvenciju. Iz tog razloga testovi kandenci nisu prolazili, a i tokom gledanja snimljenih materijala u 1080i rezoluciji (Ljupke Kosti – drugi disk, Neobična Priča o Benjaminu Buttonu – drugi disk), trzanje je bilo vidljivo i ometalo je gledanje. S druge strane, u čitač smo ubacili prvi hrvatski Blu-ray disk, Hrvatsko Podmorje 4 i njegovih 1080i50 se uredno prikazivalo bez ikakvog trzanja. Idući korak bio je reprodukcija u NTSC sustavu, nakon čega smo dobili glatku i bez ikakvih prigovora reprodukciju 1080i60 materijala, a HQV test 2:3 kadence je sada uredno prolazio. S druge strane, Hrvatsko Podmorje 4 je sada reproducirano uz vidljivo trzanje, tako da je jedino rješenje prilagođavati izlazni standard obzirom na sadržaj koji se gleda.

Osim striktnog držanja za odabrani video standard, filmski materijali snimani u 24 sličice izgledaju odlično na Marantz M-ER803, tako da će filmofili moći uživati u reprodukciji. Podrška za Blu-ray 3D standard bi u potpunosti zaokružila raspon podržanih medija i aktualnih formata, no ona će se možda pojaviti tek u novim verzijama Melody Movie serije ovog proizvođača.

AUDIO PERFORMANSE

Marantz M-ER803 je, osim Blu-ray reproduktora, i stereo pojačalo na koje možete povezati stereo zvučnike i po potrebi aktivni subwoofer i time zaokružiti reprodukciju i audio segment vašeg kućnog kina. Marantz u svojoj ponudi nudi i stereo zvučnike specifično rađene za Melody seriju proizvoda, no moguće je povezati bilo koje zvučnike impedance 6Ω ili 8Ω. Naravno, ako već imati A/V pojačalo moguće je preko HDMI sučelja slati višekanalni audio, odnosno reproducirati zvuk preko zvučnika u televizoru. Tokom testa smo koristili oba scenarija, te smo nakon očekivano dobrih rezultata putem HDMI sučelja (zvuk se samo proslijeđuje na vanjske komponente tako da od njih najviše ovisi kakva će kvaliteta zvuka biti), na uređaj povezali par poličnih zvučnika koje dugo godina poznajemo i krenuli u seansu slušanja glazbe i gledanja filmova.

Test smo proveli slušajući polične zvučnike proizvođača Technics i KEF, te smo bili vrlo pozitivno iznenađeni kvalitetom reprodukcije stereo glazbe. Posebno nas je iznenadila čistoća i raspon detalja kod MP3 glazbe, tako da smo pojedine skladbe na albumu Echoes of War poslušali više puta i svaki puta bili očarani. Skladba Dream is Collapsing na originalnom albumu filma Nolanovog Početka (Inception) nas je s lakoćom uvela u tajanstven svijet snova i moći koju kriju.

Ako su MP3 datoteke odlično reproducirane, ništa manje od odlične reprodukcije nismo očekivali niti od Audio CD-ova. Originalni album filma Gospodar Prstenova: Prstenova Družina je reproduciran čisto, transparentno i s mnoštvom finih detalja, a vokalne izvedbe doista su očaravajuće. Obzirom na to da smo koristili zvučnike čija se cijena najviše 3000 kuna po paru, vjerujemo da bi se još bolja kvaliteta mogla postići na skupljim modelima i s boljim kabelima.

Marantz M-ER803 posjeduje i pre-out za subwoofer, tako da filmove možete gledati s 2.1 konfiguracijom zvučnika. Ugrađeno pojačalo je dovoljno jako da kvalitetno ozvuči većinu dnevnih boravaka, a dobra kombinacija stereo zvučnika i subwoofera može odlično dočarati filmske efekte i glazbu. Za one koji žele iskušati virtualni višekanalni zvuk, tu je Dolby Virtual Speaker tehnologija, te Dolby Headphone standard za kvalitetu reprodukciju zvuka preko slušalice.

Isprobali smo i FM radio, čiji je prijam bio dobar i preko male priložene antene, a kvaliteta zvuka je bila solidna. Sve u svemu, unatoč kompaktnim dimenzijama, uređaj svira uz veliku dozu autoriteta, čisto i bez prigovora.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6Sljedeća stranica