Panasonic 55CX680E Ultra HD Firefox OS televizor – recenzija

Panasonic-cx680E-ultrahd-pattern

Verzija softvera u televizoru na dan testa: 3004-10000-02300

CX680E možda jest novi Ultra HD televizor za 2015. godinu, no po pitanju performansi one su na razini prošlogodišnjeg AX630E modela. Drugim riječima, ove godine ne nalazimo ništa novo u Ultra HD modelima serije 6, osim implementacije nove gamme BT.1886. Po pitanju lokalnog zatamnjenja slike, kontrasta, prikaza boja i općenitog dojma, ovo je još jedan dobar Panasonic TV, no bez poboljšanja koje bi ga istaknule u odnosu na prošlogodišnji ulazni UHD model.

Krenimo od dobrih strana: procesiranje je odlično tako da sadržaji standardne rezolucije imaju dobru detaljnost i glatke bridove bez stepeničastog efekta. Zadovoljno smo prikazom TV programa na ovom televizoru. Vrlo precizni tvornički True Cinema predložak jamstvo je dobro balansirane slike što se nijansi sive i prikaza boja tiče, a dobrom dojmu pridonosi i ujednačena gamma od tamnih do svijetlih dijelova slike.

Premda se radi o LCD televizoru s direktno postavljenim LED pozadinskim osvjetljenjem, efekt prljavog ekrana (Dirty Screen Effect) je minimalan, te ne dolazi do izražaja tijekom gledanja sportskih sadržaja, filmova ili igranja igara. Procesor također dobro barata s taktom originalnog signala, tako da nismo uočili poskakivanje ili trzanje slike, jasno uz dobro podešen Intelligent Frame Creation, odnosno 24p Smooth film interpolacijski algoritam.

Panasonic-cx680E-dvb-t
DVB-T (567i)

Već spomenuti True Cinema odlično je bio tvornički podešen u slučaju našeg primjerka, no Panasonic nudi i cijelu paletu kontrola za postizanje referentne slike u svakom pogledu. Tako smo nakon kalibracije dobili idealno neutralnu skalu sivih nijansi, ravnu gotovo kao referentni pravac gammu i raspon boja koji prati Rec.709 raspon boja. Za one koji žele doživjeti filmove baš onako kako ih je redatelj zamislio, uz CX680E će to svakako moći ostvariti.

Panasonic-cx680E-blu-ray
Batman: Vitez Tame (Blu-ray, 1080p24)

Ono što smo od Ultra HD sadržaja uspjeli pogledati je izgledalo izvrsno, uz bogatstvo detalja zbog kojeg smo ekran gledali s manje od jednog metra udaljenosti. Dobar kontrast i ujednačenost prikaza, kao i precizan raspon boja odlično su odradili svoj posao u kreiranju doista dojmljivih kadrova. Glatkoća izvođenja je također bila dobra, bez poskakivanja i gubitka tempa.

Panasonic-cx680E-uhd
Ultra HD sadržaj, 2160p

No, nije sve tako ružičasto. Za početak, Panasonic ponosno ističe “lokalno zatamnjenje” na ambalaži proizvoda, no čini se da pojam “lokalno” i dalje nije do kraja definiran. Umjesto da se iskoristi direktno postavljeno LED pozadinsko osvjetljenje i u jednom dijelu kadra zatamni diode, a u drugom ih ostavi upaljene, Panasonic je pribjegao metodi koja više sliči na globalno zatamnjenje. Tako u kadru gdje prevladava crna boja Adaptive Backlight kontrola će zatamniti ne samo područja s crnom bojom, već i ona na kojima se nalaze svjetliji elementi, što dovodi do skokova koji mogu ometati zahtjevnije korisnike. Ono što pomalo žalosti jest kako se je ova metoda koristila i prije više od 8 godina, a kada je autor ove recenzije kupio svoj prvi LCD televizor.

Drugi nedostatak leži u pokretnoj rezoluciji, odnosno izostanku iste. Naime, 50 Hz panel u kombinaciji s 200 Hz Backlight Motion Rate (BMR) tehnologijom dobro odrađuje posao pri čišćenju slike od razmazivanja objekata u pokretu, no detaljnost istih se ne može nositi s pravim 100 Hz televizorima (poput jače CX7xx serije). Tako je FPD Benchmarkov Monoscope test pokazao oštrinu od svega 300 od 1080 linija, što je bazna vrijednost za LCD televizore i monitore.  Prilikom gledanja filmova ovo ograničenje nije dolazilo do izražaja, no jest prilikom gledanja sportskih sadržaja, kao i gaminga. Ako će vam spomenuti sadržaji biti primarni, te planirate ekran gledati s male udaljenosti, tada preporučamo neki od jačih modela.

Na našem testnom primjerku smo uočili dvije svjetlije mrlje uslijed probijanja pozadinskog osvjetljenja, a koja se prilikom gledanja video materijala nisu posebno uočavala. Njihov intenzitet dodatno je pao aktivacijom lokalnog zatamnjenja.

Panasonic-cx680E-backlight-non-uniformity

Direktno LED pozadinsko osvjetljenje pronašlo je i svoj put kroz proreze na poleđini, pa smo tako i zamračenoj prostoriji uočili tragove svjetlosti na podlozi i iza televizora:

Panasonic-cx680E-backlight-back-wall

Na kraju, tu je ograničen kut gledanja zbog kojeg boje blijede, kontrast pada i dojam nije tako dobar kao kada se ekran gleda frontalno ili iz malog kuta. Ovdje se ponovno vraćamo na Ultra HD materijale, a zbog kojih bi trebalo sjediti što je moguće bliže ekranu da bismo sve detalje mogli uočiti. Što bliže sjedimo to je kut iz kojeg gledamo uglove ekrana manji i odlike slike se mijenjaju. Jasno, ovo je nedostatak koji imanentno pripada LCD tehnologiji, no uz sve prisutnije OLED televizore, smatramo da ovu informaciju treba naglasiti.

Panasonic-cx680E-viewing

paragraph-separator-divider

Gaming

Dobar kontrasti skaliranje slike pružili su nam dobro iskustvo igranja na CX680E televizoru. Iako je Leo Bodnarov Lag Tester mjerio oko 55.6 ms kašnjenje uz uključen Game Mode, pokazivač na ekranu je pratio pokrete miša uz minimalno kašnjenje, što smo isprobali i igrajući Diablo 3 na PC-ju. Tijekom igranja nas ni manja zamućenja nisu ometala, te bismo ih izjednačili s onima koje vidimo na prosječnom 60 Hz monitoru. U cjelini, dobar dojam.

Postavke za gaming (RGB 0-255 signal preko HDMI-ja) pogledajte na TV Calibration with Darko YouTube kanalu >>

Ugrađeni stereo zvučnici s pogledom prema podlozi donosi iste prosječne performanse kao i prošlogodišnji Panasonic televizori. Zvuk je čist i dijalozi se jasno mogu razumjeti, dok niskih i visokih frekvencija nema, što bitno umanjuje iskustvo slušanja glazbe ili gledanja filmova. Televizor ima digitalni optički audio izlaz, HDMI ARC ili za analogno povezivanje stereo izlaz za slušalice, tako da ga možete povezati na vanjske zvučnike i tako bitno popraviti audio iskustvo.

paragraph-separator-divider

Alternative

S cijenom od 10.999,00 kn za 55″ dijagonalu, kao alternative Panasonic 55CX680E televizoru predlažemo:

1. Panasonic TX-55AX630E – oko 8.554,00 kn

Panasonicov prošlogodišnji najpovoljniji Ultra HD televizor, vrlo sličan po pitanju performansi novom CX680E modelu, no bez Firefox OS-a. HDMI 2.0 s podrškom za Ultra HD sadržaje do 60 sličica u sekundi, te velika 55″ dijagonala čini ovaj model dobrom alternativom.

Recenzija 40″ modela na HDTVtest.co.uk stranici >>

2. Samsung 55HU6900 – oko 8.500,00 kn

Samsungov najpovoljniji Ultra HD televizor za 2014. godinu. Sa Panasonicovim CX680E dijeli jednako slabu pokretnu rezoluciju, no uz značajno povoljniju cijenu i bogatiju Smart TV platformu i dodatni daljinski upravljač. Ako vam Ultra HD treba prvenstveno za gledanje fotografija u visokoj razlučivosti i sport vam nije na prvom mjestu, HU6900 je dobar izbor.

Recenzija na HDTVtest.co.uk stranici >>

3. Samsung 55HU7500 – oko 12.349,00 kn

Nešto skuplji model od Panasonicovog CX680E modela, no višu cijenu opravdava performansama. Jedan od najbolje zaokruženih Ultra HD televizora za 2014. godinu, a koji i danas ostaje konkurentan. Odlična kvaliteta slike,  Smart TV platforma s brojnim aplikacijama, dobar USB i mrežni media player, te Smart remote daljinski upravljač za jednostavno i brzo upravljanje. Ako vam je kvaliteta slike bitna, te ćete osim filmova gledati sport i igrati igre, toplo preporučamo ovaj model.

HD Televizija recenzija >>

Panasonic-cx680E-header

[review]