Sony predstavio novi full frame fotoaparat sa stabilizacijom slike na senzoru
Tvrtka Sony napravila je velik odjek na tržistu fotoaparata 2013. uvođenjem full frame fotaparata bez ogledala, koji su omogućili visoku razinu kvalitete uz osjetno smanjivanje mase i dimenzija samog uređaja. Prvi model bio je A7 od 24 MP, drugi A7R sa 36 MP, treći A7S sa 12MP više namijenjen videografiji sa odličnom osjetljivošću, a najnoviji model A7II ističe se stabilizacijom slike implementiranom na samom senzoru.
Interna stabilizacija slike vrši se pomacima senzora na bazi koja ima mogućnost kretanja u 5 osi i taj pristup umanjuje sve vrste vibracija koje kamera može podnijeti, što se može koristiti u tandemu sa optičkom stabilizacijom implementiranom unutar objektiva.
Fotoaparat koristi 24 MP senzor i par milimetara je narastao u debljinu, što je razumljivo s obzirom na prostor koji stablizacijski sistem zauzima, no kako se radi o vrlo kompaktnoj seriji, dimenzije su i dalje vrlo male. Fizičke kontrole na kameri su dotjerane, praktičnije i programabilnije. Monitor je dobio porast u rezoluciji, sa 900K do 1.2 M, što se vrlo vjerojatno odnosi na WhiteMagic tehnologiju koja dodaje bijeli piksel radi povećanja svjetline. Osim po debljini i ergonomiji A7II se od svoje braće razlikuje i po teksturi kućišta.
Još jedno novo poboljšanje je i vrlo sofisticirani hibridni auto fokus, koji uz vrlo brzi odaziv omogućuje i praćenje subjekta i predviđanje njegovog kretanja subjekta, dok pokriva široko polje. Sony tvrdi 30% poboljšanja u brzini i 1.5 puta točnije praćenje subjekta. Nosač objektiva ojačan je za sigurniju podršku telefoto objektiva i težih objektiva i zahtjevnijih uvjeta u videografiji. Uredjaj koristi čvrsto i lagano magnezijsko kućiste, kao i jači modeli A7R I AS7.
Što se videografa tiče, nova stabilizacija vrlo je korisna, no Sony je otišao i dalje. Novi i bolji codec XAVC S podržava 50 Mbit/s reducirajući aretefakte kompresije, a S-Log 2 gamma mod omogućuje snimanje punog dinamičkog raspona senzora. Tu su i dodatne opcije podešavanja slike poput gamma, black gamma, knee i sl, koje su kao i Log opcija prije bile implementirane samo na profesionalnim video kamerama višeg segementa. Kao i ostatak A7 serije, i A7II podržava nekomprimirani 8 bitni 4:2:2 izlaz za video signal preko hdmi konektora, za potpuno izbjegavanje h.264 kompresije preko eksternih rekordera. Dodatni novitet koji A7II dijeli sa A7S je podrška za time code preko hdmi izlaza.
Kako A7 i A7R nisu dizajnirani sa prioritetom korištenja za video svrhe, i za razliku od A7S koriste izostavljanje redova piksela u kreiranju videa, uz ne baš dobre rezultate, biti će zanimljivo vidjeti kakav video omogućuje A7II. Poboljšanja u video mogućnostima upućuju na pretpostavku da je Sony ozbiljnije uzeo u obzir video segment, a koliko ozbiljno, pokazati će testovi.