Naslovnica » Recenzije » Televizori i monitori » LCD » LG 43LF540V (LF5400) Full HD televizor – recenzija

LG 43LF540V (LF5400) Full HD televizor – recenzija

lg-43lf540v-header

Zahvaljujući odličnoj suradnji s LG-jevim predstavništvom u RH, ove godine smo imali priliku testirati mnoge modele njihove nove linije televizora, uključujući i ekskluzivan test 65EC970V UHD OLED-a. Vrlo vjerojatno posljednji LG-jev televizor koji testiramo jer model LF540V – jedan od uvodnih modela serije 5 u 2015 lineupu. Krasi ga Full HD IPS zaslon ove godine nove 109 cm velike dijagonale, pregledno i brzo sučelje, ugrađeni DVB-T2/C/S2 digitalni prijamnici, stereo zvučnici snage 20 W i već standardno dostupni ISF kalibracijski predlošci za detaljno podešavanje slike. 43LF540V je dostupan po maloprodajnoj cijeni taman ispod 3000 kuna, provjerimo je li isplativa kupovina.

Zahvaljujući odličnoj suradnji s LG-jevim predstavništvom u RH, ove godine smo imali priliku testirati mnoge modele njihove nove linije televizora, uključujući i ekskluzivan test 65EC970V UHD OLED-a. Vrlo vjerojatno posljednji LG-jev televizor koji testiramo jer model LF540V - jedan od uvodnih modela serije 5 u 2015 lineupu. Krasi ga Full HD IPS zaslon ove godine nove 109 cm velike dijagonale, pregledno i brzo sučelje, ugrađeni DVB-T2/C/S2 digitalni prijamnici, stereo zvučnici snage 20 W i već standardno dostupni ISF kalibracijski predlošci za detaljno podešavanje slike. 43LF540V je dostupan po maloprodajnoj cijeni taman ispod 3000 kuna, provjerimo je li isplativa kupovina. Specifikacije (specifications) Specifikacije…

Kvaliteta izrade
Izbornici i rukovanje
Mogućnosti
Kvaliteta slike - kontrast
Kvaliteta slike - oštrina u dinamici
Kvaliteta slike - ukupno

Srebrna klasa

Sažetak: LG LF540V je osnovno opremljen televizor kod kojeg nisu napravljeni veliki kompromisi kada je kvaliteta slike u pitanju. LG ugrađuje kvalitetan procesor koji osigurava dobar prikaz kako TV programa, tako i Blu-ray filmova, uz IPS panel i ekonomično LED pozadinsko osvjetljenje za malu potrošnju energije i dobru svjetlinu slike sa živim bojama. Kontrast slike je ispodprosječan za IPS-bazirane televizore, tako da ovaj model ne preporučujemo ljubiteljima filmova u mračnom ambijentu. Multimedijalna podrška je tek osnovna i svodi se na reprodukciju slika, glazbe i filmova preko jednog USB priključka, no Smart funkcionalnosti se uvijek mogu dodati putem vanjskih uređaja ili povezivanjem s računalom. Za igre i zamjenu kao monitor LF540V je također dobar izbor. Sve u svemu, s obzirom na cijenu i performanse, ovom modelu dodjeljujemo članstvo u srebrnoj klasi.

Specifikacije (specifications)

Proizvođač LG
Model 43LF540V
Tehnologija prikaza IPS 8-bitni LCD panel s bočno postavljenim LED pozadinskim osvjetljenjem (edge LED)
Geometrija zaslona ravan
Veličina ekrana 43 inča / 109 cm
Energetska klasa A++ (46 W, 67 kWh/godišnje)
3D Ready / 3DTV
Ne
Osvježavanje zaslona 50 Hz panel -> 300 PMI (Picture Mastering Index)
Lokalno zatamnjenje Ne
Rezolucija Full HD, 1920 x 1080 piksela (svaki piksel se sastoji od 3 podpiksela)
Broj HDMI priključaka 2
Optički/koaksijalni audio izlaz Ne/Ne
USB priključak Da (ukupno 1 priključak)
Ethernet/mrežni priključak Ne
Wi-Fi Ne
PCMCIA/Common Interface utor Da
Utor za memorijske kartice Ne
DVB-T/DVB-C/DVB-S Da/Da/Da (model LF5400 ima samo DVB-T/C prijamnike)
DVB-T2 / DVB-S2 Da/Da (model LF5400 ima samo DVB-T/C prijamnike)
MPEG-2/MPEG-4 AVC h.264 / HEVC podrška Da/Da/Ne
Zemlja porijekla: Poljska
Okvirna cijena: 2.999,00 kn (43LF5400 model, Ronis, 14.12.2015.)

Poveznice:

Više video materijala možete pronaći na našim YouTube kanalima: HD Televizija i TV Calibration with Darko.

Dizajn i rukovanje

lg-43lf540v-side

LF540V krasi kombinacija srebrnog okvira i crnog postolja sastavljenog od dva bočno postavljena V-profila. LG-jev odmak od kompletno plastičnog dizajna prisutan je i na ovom modelu – čitava fronta okvira je metalna. Kvaliteta izrade je dobra, bridovi blago zaobljeni, a okvir s gornje, lijeve i desne strane oko 10 mm širok. U donjem dijelu širina okvira je otprilike tri puta veća jer se uz srebrni profil nalazi još jedan crne boje.

lg-43lf540v-front

Utori u crnom okviru su samo kozmetičke prirode – nisu povezani sa zvučnicima koji gledaju prema podlozi kako bi zvuk bolje usmjerili prema gledatelju – praksa koju susrećemo na pojedinim modelima viših serija.

lg-43lf540v-stand

Pogled sa strane otkriva ujednačenu dubinu koja je najveća u donjem dijelu i iznosi 6 cm, dok je ostatak televizora dubine 4 cm. Mala dubina je omogućena zahvaljujući upotrebi bočno postavljenog LED pozadinskog osvjetljenja.

lg-43lf540v-side-thickness

Usporedba dubine televizora s Blu-ray ambalažom

Broj priključaka je skroman – tek 2 HDMI-ja i jedan USB priključak od onih najpopularnijih smješteni su s pogledom prema stražnjoj strani odnosno sa strane. Digitalnog optičkog audio izlaza nema, baš kao ni 3.5 mm izlaza za slušalice. Od analognih ulaza nalazimo samo komponentni video ulaz, RCA stereo audio ulaz i SCART. Tu su još antenski i satelitski ulazi.

lg-43lf540v-connectors

Priključci

LF540V/LF5400 nisu Smart TV-i već se baziraju na starom LG-jevom sučelju koje smo gledali još 2010. tijekom testa LD320 LCD televizora s CCFL pozadinskim osvjetljenjem. Svi modeli LF54xx serije imaju 128 MB ugrađene radne memorije. Jednostavno i pregledno sučelje reagira instantno, do opcija za podešavanje stižemo u tren oka, a isto vrijedi i za ugrađeni USB reproduktor multimedije koji direktorije otvara u trenu.

lg-43lf540v-home-screen

Naslovni ekran

Multimedijalna podrška je tek osnovna, putem USB-a smo povezali nekoliko prijenosnih USB memorija i tvrdih diskova i bez problema otvarali MKV datoteke pune HD rezolucije. Dolby Digital audio zapis je podržan, no reproduktor ne podržava DTS. Titlove smo uspjeli otvoriti bilo da su u zasebnim datotekama ili unutar MKV spremnika. Moguće je podešavati veličinu i sinkronizaciju titlova, kao i birati između više audio zapisa.

lg-43lf540v-remote-control

Priloženi daljinski upravljač

Putem priloženog daljinskog upravljača koji sasvim očekivano izgleda posve klasično i bez ikakvih naprednih funkcija, moguće je brzo se kretati po izbornicima, premotavati video zapise ili “skakati” unutar njih u inkrementima od 5 minuta. Prigovaramo jedino malim tipkama koje mogu biti nezgodne za pronalazak u zamračenom ambijentu.