Recenzija: Voli Me Nježno (Love Me Tender) 2D Blu-ray [1956]

love-me-tender-header

Novo Blu-ray izdanje Continental Filma je Voli Me Nježno, film u kojem je apsolutna zvijezda Elvis Presley, kralj Rock and Rolla koji je i na velikim kino platnima osvojio milijune svojim neodoljivim šarmom i vječnim hitovima. Iako film originalno nije trebao nositi naziv njegove, u to doba, vrlo popularne pjesme, niti je Elvis u njemu trebao pjevati, njegov menadžer je to uspio promijeniti i tako dobiti još jednu izvrsnu reklamu koja je još više napunila njihove džepove novcima obožavatelja diljem svijeta. Kakva je kvaliteta ovog izdanja i kakvi su dodatni sadržaji, provjerili smo za vas u ovom recenziji.

Žanr: western, mjuzikl

Godina izlaska (kino): 1956.

Redatelj: Robert D. Webb

Glume: Elvis Presley, Richard Egan, Debra Paget, Robert Middleton

Love Me Tender (1956) on IMDb

Sinopsis: Filmski obožavatelji upoznali su Elvisa Presleyja u ovom filmu radnjom smještenog pred sam kraj Američkog građanskog rata. U filmu Elvis pjeva četiri pjesme, uključujući i naslovnu.

Godina je 1865., a trojica braće Reno koji pripadaju Konfederaciji još ne znaju da je rat završio. Uspiju ukrasti novac od vojske Unije i s istim krenu prema kući. Vance (Richard Egan) cijelo vrijeme misli na ljubav svog života – Cathy (Debra Paget), ali se ispostavlja da su braća proglašena mrtvim pa se u međuvremenu Cathy udala za njihovog najmlađeg brata Clinta (Elvis Presley). Vance to prihvaća sve do trenutka dok ne shvati da ga Cathy još uvijek voli. Stvari dodatno komplicira i američka vojska koja zna za krađu novaca koju su braća počinila i koja ih pokušava uhvatiti.

Veličina na disku – film 30.8 GB*
Trajanje 89 min
Video 16×9, 2.35:1
Sustav kodiranja MPEG-4 AVC
  • engleski DTS-HD Master Audio 5.1
  • njemački Dolby Digital 5.1
  • španjolski, talijansi i poljski 1.0
Podnaslovi hrvatski, engleski, slovenski, francuski, španjolski, daniski, nizozemski, finski, talijanski, norveški, portugalski, švedski, kineski, estonski, grčki, korejski, latvijski, litvanski, mandarinski, poljski i rumunjski

love-me-tender-menu

Izbornici su statični s pozadinskom glazbom i pregledno postavljenim opcijama u donjem dijelu sučelja. Izbornike je moguće pozvati tijekom reprodukcije filma i dodatnih sadržaja.

love-me-tender-shot1

Elvis u visokoj rezoluciji izgleda iznenađujuće dobro, jako dobre oštrine, mirne slike bez šuma, titranja ili mrlja, besprijekornih gradacija i dobrog kontrasta uz zadržane detalje. Film je sniman u crno-bijeloj tehnici u CinemaScope 2.35:1 formatu, tako da do izražaja dolazi balans bijele boje, a koji ako nije dobro podešen, umjesto nijansi sive ćete vidjeti primjesu neke od primarnih ili sekundardnih boja. Film smo gledali na kalibriranom Panasonicovom 39E6E LCD televizoru i zahvaljujući njegovom bogatom kontrastu i preciznim bojama, kadrovi su bili pravo zadovoljstvo za gledanje. Do izražaja su došli detalji u visokoj rezoluciji, a koji su nešto slabiji samo u pojedinim kadrovima u uglovima (poglavito donjem lijevom), gdje se zbog tehnike snimanja i upotrebe leća vidi blago zamućenje (no ne onako izraženo kao primjerice u filmu Pobješnjeli Max 2: Cestovni Ratnik).

love-me-tender-shot2

CinemaScope format dobro izgleda i kadrovima daje lijepu perspektivu, posebno kod scena na otvorenom, a kojih u ovom filmu ne manjka. U svega jednom kadru je stabilnost narušena, gdje dok statična kamera snima jahače slika se iznenada proširi, kao da je netko aktivirao opciju Just na Panasonic televizorima, no u blažoj varijanti. Ovo narušavanje stabilnosti je vidljivo samo u tom jednom kadru tako da ga ne uzimamo kao ozbiljan propust.

love-me-tender-shot3

Parametri kompresije su na visokoj razini, te tijekom filma nema tragova blokova, pojačavanja oštrine kroz obrubljivanje, a nije prisutan ni efekt roja mušica. Kadrovi snimani po danu su pravilno eksponirani, bez izgorenih površina i pretjeranog kontrasta. Crna boja nije najdublja moguća, no odgovara načinu na koji su kadrovi snimani.

love-me-tender-shot4

Vodeći audio zapis je DTS-HD Master Audio u 5.1 kanalnom formatu, no u istom gotovo 90% svih zvukova dolazi iz centralnog kanala. Čak su i Elvisovi glazbeni brojevi i ostala glazba fokusirani na centralni kanal, tako da je prednja pozornica uska, praktički širine televizora. Staviviši uho na prednje lijeve i desne zvučnike, mogli smo čuti reprodukciju vrlo tiho, što je nažalost slučaj i kod akcijskih scena u kojima prošireni 5.1 kanalni sustav nije uopće iskorišten. Subwoofer u filmu je imao jako malo posla, no s obzirom na godinu izlaska i sam karakter filma to nije bilo neočekivano. Sami dijalozi su jasni i dobro podešeni po pitanju glasnoće, jedino što tijekom Elvisovih visokih dionica i vrištanja obožavateljica iz publike mogu se čuti ograničenja tadašnjih mikrofona i opreme za snimanje. Tako ekstremi zvuče grubo i odrezano, no barem nema pucketanja, visokih frekvecija i šuma u zvuku. Za one koje zanimaju dodatni detalji o tehnikalijama, prosječna propusnost DTS-HD MA 5.1 zvuka u filmu je između 2.0 i 2.2 Mbit/s, dok se u glazbenim brojevima kreće od cca. 3.0 do 3.5 Mbit/s.

love-me-tender-bonus

Kako je i bilo za očekivati, dodatnih sadržaji na disku se koncentriraju u prvom redu na Elvisa Presleya, njegov ulazak u glumačke vode, te popularnost koju je tim korakom stekao. Dodatni sadržaji su slijedeći:

• audio komentar Jerryja Schillinga,  Elvisovog prijatelja i producenta mnogih dokumentarnih sadržaja na njegovu temu
  • originalna i španjolska kino najava
  • dokumentarni filmovi Elvis dolazi u Hollywood, Pukovnik i Kralj, “Love me Tender”: Rođenje i postanak Elvisovog hita i Boli me Nježno: Prilog o soundtracku filma

Svaki od dokumentarnih priloga traje oko 10 minuta i dobro je koncipiran, kombinirajući isječke iz filma, fotografije “iza kamere” i interjvue s relevatnim osobama koje prate Elvisovu povijest. Nažalost, dodatnih sadržaji nemaju podnaslove. Audio komentar koji se proteže tijekom filma ne orijentira se na tehničku izvedbu filma, već na različite priče i anegdote o Elvisu.

love-me-tender-shot5

Voli Me Nježno je još jedno od odlično restauriranih izdanja koje na Blu-rayu izgledaju sjajno, gotovo u potpunosti prikrivajući starost originala. Kadrovi su čisti i detaljni, a zvuk očišćen od anomalija koje bi na sebe skretale pažnju. Dodatni sadržaji su koncentrirani na Elvisa, a manje na samu radnju filma, no vjerujemo da će zainteresirani pronaći u njima razne zanimljivosti.

love-me-tender-award

Blu-ray možete kupiti u Stripovi.hr webshopu.

stripovi-na-kvadrat-logo

Gledano na: Panasonic 39E6E kalibriranom LED LCD televizoru Audio: ProAc TriTower Response prednji lijevi i desni zvučnici, Mission centralni i surround zvučnici, B&W PV1D subwoofer + Yamaha 5.1 pojačalo