PlazmaRecenzijeTelevizori i monitori

Recenzija: Samsung PS51F5500 (F5500 serija) 3D plazma Smart TV

Tvorničke postavke i kalibracija

av-foundy-hdtv

Provjera karakteristika slike je izvršena putem SpectraCalovog Calman 5 for Business softvera, X-Rite SpectraCal C6 Special Edition kolorimetra i AVFoundry VideoForge generatora uzoraka.

Brzi info
Kontrola gamme
RGB balans Upravljanje bojama (CMS)
da da (dvije točke) ne

Samsungov F5500 nudi ukupno tri predloška za 2D i 3D sliku. Oni su kako slijedi:

  1. Dynamic
  2. Standard i
  3. Movie

Postavke predložaka se originalno kopiraju na sve ulaze u slučaju 2D, odnosno 3D podešavanja, a po potrebi se može podesiti  i ugađanje samo za određen ulaz. To je korisno u slučaju da, primjerice, želite veću oštrinu slike za TV signal i SCART ulaz, a manju za HDMI.

F5500 je najprecizniji u Movie predlošku, a u kojem se ističe vrlo stabilnim RGB balansom, rasponom boja i kontrastom od čak 4764:1 uz crnu boju od 0.022 cd/m2. Samsung je tijekom godina poboljšao dubinu crne boje na svojim plazmama i ona je sada na vrlo uvjerljiva i bez primjesa bilo koje od primarnih boja. Jedini segment koji je dobar, a ne i odličan jest gamma, a koja je u gornjem dijelu spektra nešto niža zbog čega se pojedini detalji velike svjetline mogu izgubiti u prikazu.

samsung-f5500-2d-movie
F5500 plazma – tvorničke postavke u Movie 2D predlošku

Najdublju crnu boju smo postigli aktivacijom Black Optimiser opcije, a koji je u Dark room postavki crnu boju od 0.012 cd/m2, što je dvostruko dublja crna boja od one koju smo izmjerili kada je spomenuta kontrola isključena. U tom slučaju kontrast iznosi 8708:1 Dobra vijest jest što Black Optimiser ne kvari odlične karakteristike slike, niti gamma karakteristiku, tako da ne postoje ograničenja zbog kojih bi se eventualno izbjegavala.

Kao i kod ostalih plazmi, tako i kod F5500 modela bijela boja gubi na intenzitetu što je u većoj količini zastupljena na zaslonu. Razlog je ugrađeno zaštitno sklopovlje koje štiti od prevelike potrošnje energije, a koja bi mogla nastati u slučaju da se čitav zaslon prekrije bijelom bojom najveće svjetline. Paralelno – što je manje bijele boje na ekranu, to je crna boja dublja.

Mjerni izvještaj
Svjetlina [cd/m2]
5% ekrana prekriveno bijelom bojom
122.9
18% ekrana prekriveno bijelom bojom
104.8
100% ekrana prekriveno bijelom bojom
36.2

Nakon što smo kroz Cell Light i kontrast kontrolu približili gammu ciljanoj vrijednosti od 2.2, uz pomoć RGB kontrola u dvije točke dodatno smo poboljšali ionako dobar RGB balans, a koji je odgovoran za prikaz sivih nijansi u slici (najbolje vidljivih kod crno-bijelih filmova). Kontrole dobrog odziva da greške ne prelaze vrijednost 2, zbog čega smo postigli vrlo prirodan i ujednačen prikaz sadržaja.

samsung-f5500-2d-calib
F5500 plazma – Movie 2D predložak nakon kalibracije

F5500 ne posjeduje kontrolu primarnih ili sekundarnih boja, tako da greške u njihovoj svjetlini nismo mogli ispraviti. Ipak, s obzirom na to da su odstupanja mala, samo bi najzahtjevniji mogli biti nezadovoljni dobivenim rezultatom.

U slučaju 3D prikaza, karakteristike slike su nešto lošije nego u slučaju 2D pandana, no ne toliko bitno da bismo ih okarakterizirali kao loše. Movie predložak je i ovdje najprecizniji, te posjeduje precizan raspon boja i RGB balans. Gamma je preniska, vjerojatno je proizvođačeva nakana bila da slika bude što je moguće više svijetla s obzirom na to da plazme imaju poteškoća s ostvarivanjem blještavosti bijele boje kada korisnik stavi 3D naočale na glavu. Srećom, uz pomoć dostupnih kontrola gammu je moguće stabilizirati, kao i izravnati RGB balans tako da greške budu potpuno neuočljive.

samsung-f5500-3d-movie
F5500 plazma – Movie 3D predložak – tvorničke postavke

Napomena: ANSI mjerenje označava vrijednost crne boje kada je 50% ekrana potpuno crne, a 50% maksimalno bijele boje i pokazuje performanse koje korisnik može očekivati kod većine video materijala.

Mjerni izvještaj
Tvornički Movie 2D predložak
Vrijednost crne boje (On/Off) [cd/m2]
0.022 (0.088 ANSI) – 0.012 (Black Optimizer Dark Room)
Izmjerena svjetlina [cd/m2]
104.8 (123.1 ANSI) – 104.5(Black Optimizer Dark Room)
Izmjereni kontrast (On/Off)
4764:1 (1398:1) – 8708:1 ((Black Optimizer Dark Room)

Postavke nakon kalibracije

U nastavku donosimo postavke koje smo dobili nakon završenog procesa kalibracije za 2D i 3D način rada. Postavke slobodno možete iskoristiti na istom modelu bez obzira na veličinu dijagonale, no treba naglasiti kako kopiranje postavki ne može garantirati da će slika biti preciznija od one koju konkretan model tvornički nudi. Postoje tolerancije u procesu proizvodnje, kao i različite revizije modela i njihove softverske nadogradnje, stoga HD Televizija se ne može smatrati odgovornom za bilo kakvu negativnu pojavu koja bi mogla nastati korištenjem u nastavku iznesenih postavki. Za više detalja o kopiranju kalibracijskih postavki, provjerite članak “Vrijedi li postavke nakon kalibracije na svim modelima iste serije“?

2D
Picture Mode Movie
Backlight 18
Contrast 87
Brightness 45
Sharpness 0 (za HD), 20 za SD
Colour 50
Tint G50 R50
Picture Size Screen Fit
Dynamic Contrast Off
Black Tone Off
Flesh Tone 0
RGB Only Mode Off
Colour Space Auto
White Balance 21, 25, 26, 22, 25, 22
Gamma 0
Expert Pattern Off
Colour Tone Warm2
Digital Clean View Off (za filmove)
MPEG Noise Filter Off (za filmove)
Film Mode Cinema Smooth (za filmove)
Black Optimizer Dark Room

Pregled testova

processor-tv-test-pq-qualit

U tablici dolje navedeni su svi provedeni testovi:

Značajke panela
Mrtvi/zaglavljeni pikseli niti jedan
Uniformnost prikaza izvrsna
Dirty Screen Effect neprimjetan
Refleksije prisutne
Kut gledanja vrlo dobar
Performanse
Puni raspon RGB-a (Blacker than black i Whiter than white testovi) da
Skaliranje slike odlično za SD i 720i/p HD
Video mode deinterlacing (1080i) odličan, nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i gotovo neprimjetno u odnosu na vertikalu
Film mode deinterlacing HD (2:2 i 2:3 1080i kadence) prolazi
Film mode deinterlacing SD (Telecine A i Telecine B kadence) prolazi Telecine A, Telecine B uz vrlo malo stepeničastog efekta
Ostale kadence (2:3:3:2, 3:2:3:2:2, 5:5, 6:4 i 8:7) prolazi
Pokretna rezolucija (max. 1080) oko 900 linija
Pokretna rezolucija 3D (max. 1080) 1080
Otklanjanje nazubljenosti na dijagonalnim linijama (SD) odlično, nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i gotovo neprimjetno u odnosu na vertikalu
Flag test (SD) bez nazubljenosti
Color Upsampling
prolazi bez zamućenja i isijecanja pojedinih boja
Overlay on film (titlovi različite kadence) posve stabilan
Belle Nuit testni uzorak (SD – SCART povezivanje) stabilan
Uklanjanje nesavršenosti digitalne slike (šum, mosquito efekt) vrlo učinkovito otklanja šum u slici i slabo MPEG kompresijske blokove i mosquito efekt
Banding (posterizacija)
neprimjetan u statici i dinamici
SD/HD – 24 Hz stabilna reprodukcija
Disanje 3D slike umjereno vidljivo, najviše na bijeloj boji i u dinamici
Crosstalk (dvostruka slika u 3D-u) dobro kontroliran
PC povezivanje i gaming
PC predložak i ulaz Da, moguće aktivirati Game režim rada
1:1 mapiranje piksela Da, moguće uz uključen Screen Fit
Kašnjenje slike na ekranu (input lag na 1080p signalu) 38.3 ms u Game modu i PC predlošku za sliku
Potrošnja električne energije [W]
(mjerenje na ANSI uzorku – 50% crne i 50% bijele boje na ekranu)
Standard
224
Movie
300
Standard 3D
282
Movie 3D 256
Standby < 1
Ostalo
Razina buke/zujanje ovisno o sadržaju na ekranu, čujno tiho zujanje s poleđine televizora
Blokiranje/problemi u radu bez blokiranja ili ikakvih anomalija u radu

Multimedijalna podrška

samsung-f5500-subtitles
Prikaz podnaslova (najveća veličina)
Format/i Rezultat
Video
DivX/Xvid, DivX HD – SD i HD materijali s podnaslovima da
Matroska (MKV) – različitih rezolucija (SD, 720 i 1080p) s podnaslovima da (do 100 Mbit/s)
Matroska 3D (MK3D)
ne
Matroska (MKV) SBS – Side by Side – uzorak
da
M2TS i M2T – demo materijali i video snimci HD digitalnom kamerom da
MOV (snimke kamerama i fotoaparatima) većina da (snimak EOS 5D Mark II kamerom nije radio)
WMV (Windows Media Video) da
Ogg Theora (SD i HD) ne
Audio
MP3 – fiksni bitrate 160 kbps, varijabilni s prosjekom 188 kbps i jedan od 320 kbps da
OGG, APE, FLAC – nekoliko datoteka da
WAVE, stereo i višekanalni stereo da, višekalani ili usporen ili uz digitalni šum
DTS (lossy)
da
Dolby Digital 5.1 AC-3 (lossy) da
DTS-HD i Dolby TrueHD samo lossy DTS
Slike
Slikovni formati razne rezolucije JPEG i PNG
ISO “slike” CD/DVD ili BD diskova
ISO ne
Podatkovni sustavi
FAT da
exFAT da
NTFS da

Kao i kod ostalih testiranih modela iz Samsunga ove godine, tako i F5500 plazma pokazuje vrlo konzistentnu i bogatu podršku za različite audio i video formate. Svi isprobani DivX/MKV filmovi su pravilno reproducirani, uz mogućnost podešavanja svih parametara slike kao i na drugim ulazima. Preko HDMI-ja ili digitalnog optičkog izlaza moguće je na vanjsko pojačalo dobiti 5.1 Dolby Digital ili DTS zvuk, te uz dobru podršku za titlove uživati u potpunosti uživati u filmovima bez potrebe za uključivanjem dodatne linijske komponente. Titlovi su podržani unutar MKV-a i u zasebnim datotekama, te im je moguće podešavati sinkronizaciju sa slikom, veličinu i kodiranje.

Tijekom isprobavanja formata smo uočili poteškoće samo s WAVE 5.1 datotekama, te Dolby Digital Plus 7.1 testnim uzorkom. Iako mogućnost skakanja unutar FLAC datoteka nije moguće izvesti, veseli podrška za APE i OGG formate, što uz MP3 zaokružuje sve danas popularne audio formate.

Kao i kod F8000 LCD-a, tako i ovdje smo prilikom pokretanja HEVC kodiranih sadržaja dobili poruku kako format trenutno nije podržan. S obzirom na to da smo istu poruku dobili i pokretanjem MOV zapisa snimanog EOS 5D Mark II kamerom, prilično smo uvjereni kako se ta poruka pojavljuje u slučaju svih datoteka koje iz nekog razloga ne rade na ovom televizoru, premda je za neke od njih vrlo mala vjerojatnost da će ikada i raditi (prvenstveno mislimo na HEVC, a koji zahtijeva veliku procesorsku snagu).

paragraph-separator-divider

© HD Televizija 2013. Sva prava pridržana.

 

Adsense
Prethodna stranica 1 2

Darko Hlušička

Osnivač i glavni urednik HD Televizije. Licencirani ISF kalibrator (Level II). Veliki ljubitelj tehnologije koja ga danas očarava jednako kao i kad je po prvi put pokrenuo .exe datoteku u DOS-u u 90-im godinama prošlog stoljeća. Uživa slušajući filmsku glazbu.

5 komentara

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back to top button
Close

Adblock Detected

Molimo podržite naš rad tako da onemogućite blokiranje oglasa na ovoj stranici - hvala! Please support our work by disabling Adblock in your browser - thank you!