3DAudio-video uređajiDVD, Blu-ray i Ultra HD Blu-ray reproduktoriRecenzije

Recenzija [Blu-ray 3D reproduktor]: OPPO BDP-93 NE (NuForce Edition)

VIDEO PERFORMANSE

Testirana je verzija upravljačkog softvera BDP9x-33-1216.

Prije komentara o kvaliteti slike kod originalnih DVD/BD i vlastitih video snimaka, moramo prokomentirati performanse različitih sustava kadenci. Generalno, kadence 2:2 (video materijali) i 3:2 (filmski sadržaji) su dvije najčešće korištene kod isprepletenih signala (primjerice 576i ili 1080i), te je najvažnije da su pravilno prikazane, bez titranja i pojave moire efekta. Uz njih postoji još niz drugih koje se rijetko koriste i proizvođači televizora i reproduktora najčešće ne implementiraju algoritme za njihovo pravilno “otpletljavanje”. OPPO BDP-93 je jedan od rijetkih reproduktora koji je gotovo sve prikazao bez problema, što je hvalevrijedan rezultat jer dovoljno govori o kvaliteti ugrađene elektronike.

Od svih testova problem je predstavljao Time Adjusted test na Spears and Munsil testu, a koji uključuje 2:3:2:3 kadencu koja je ubrzana na način da je izbačeno polje svakih pola sekunde. Drugu anomaliju koju smo susreli nalazi se na HQV v2.0 BD testnom disku, a kod kojeg je 2:2 video kadenca svaki puta u istom trenutku na djelić sekunde izgubila takt i zatim se brzo vratila u normalu. Isti test kod S&M diska nije pokazao takve probleme. Za kraj, na testu prelaska iz film 3:2 u video 2:2 kadencu na 1080i rezoluciji uređaj je podbacio i nije bio u stanju zaključati 2:2 video kadencu nakon prelaska iz filmske. S druge strane, testove s istovremenim ispreplitanjem dviju kadenci (prikaz 2:2 titla i 3:2 filma) je prolazio bez prigovora na Spears&Munsil disku, te uz sitna trzanja kod HQV 2.0 testnog diska. Obzirom da je Spears&Munsil proizvođačev partner i da su njihovi diskovi bili isporučivani uz prošlogodišnje modele, moramo posumnjati u relevantnost rezultata S&M testova. Iako nismo uočili probleme u performansama kod stvarnih sadržaja, napominjemo kako određene poteškoće ipak postoje.

Napominjemo i kako gore navedeno vrijedi za HDMI 1 izlaz kojim upravlja Marvell QDEO procesor, dok kod HDMI 2 izlaza performanse ostaju jednake, uz iznimku 2:2 kadence koja se tokom cijelog testa ne može pravilno prikazati i rezultira izraženim moire efektom (ponovno, HQV v2 disk, S&M radi bez greške).

Otklanjanje nazubljenih linija kod isprepletenih materijala je jedan od segmenata koji Marvell QDEO radi izvrsno, u što smo se uvjerili kroz zahtjevne testove vijoreće zastave i gusto poredanih sajli Brooklynskog mosta na HQV 2.0 disku. Razlika između HDMI 1 i HDMI 2 priključka je i više nego evidentna, a zbog lošijeg početnog stanja kod HDMI-ja 2, algoritmi za povećanje oštrine također rezultiraju nedovoljno dobrim rezultatom.

Što se redukcije šuma tiče, to je jedan od segmenata koji nas nije toliko impresionirao jer na vrijednosti +1 donosi jedva vidljiva poboljšanja, a već na +2 suviše drastično otklanja detalje sa slike. Tako su ledene sante na početku filma Dan Poslije Sutra odjednom izgubile pore i pukotine na bočnim stranama, a lica glumaca odjednom ostala oslobođena neravnina i bora. Redukciju veće vrijednosti preporučamo samo u slučaju snimaka jako niske kvalitete, premda ne očekujte čuda.

Povećanje oštrine kod DVD medija znači otkrivanje dodatnih detalja, te slika na taj način izgleda vidljivo oštrija. Vrijednost +1 će biti dovoljna za optimalan rezultat.

Kako bismo provjerili glatkoću izvođenja 24p materijala, pokrenuli smo uvodnu scenu filma Batman: The Dark Knight, te ostali gledati film dulje no inače jer baš nikakvih problema nije bilo. Titrave linije , trzanje kadra zbog 3:2 pulldowna ili moire efekt, sve su to problemi koji se tiču uređaja koji nisu u stanju pravilno prikazati filmske 23.976 sličice u sekundi. Zoom funkcija nam nije radila, te nismo bili u mogućnosti 2.35:1 kadrove vertikalno proširiti da popune zaslon (ograničenje kod filmova s Java okruženjem, moguće da će se ispraviti u jednom od narednih filmware-a).

Testni 3D film (Resident Evil: Afterlife) je radio bez prigovora, baš kao i njegove BD-Live mogućnosti. Performanse potonjeg su bile na razini PlayStationa 3.

Kod DVD filmova najviše nas je zanimalo hoće li izostanak 24p podrške rezultirati problemima u reprodukciji, ponajprije problem glatke reprodukcije (judder). Nakon odgledanih nekoliko filmova, uključujući Gospodara i Ratnika, Titanic i Ratove Zvijezda: Epizodu 3, izjavljujemo kako problema pri reprodukciji nije bilo, te je krajni rezultat bio impresivan. Kod DVD filmova savjetujemo povećanje vrijednosti [Sharpness] na 1 jer ćete time jasno povećati oštrinu no na način koji ne uključuje stvaranje izraženih žutih okvira oko objekata, kao što je to slučaj kod televizora i prosječnih reproduktora. Minimalno trzanje određenih dijagonalnih linija je u ponekim kadrovima bilo uočljivo. S isprepletenim filmskim i video sadržajima nije bilo problema (primjer: odjavna špica Austin Powersa 1). Osjećaj trodimenzionalnosti također je dobro prenesen, posebice u uvodnom dijelu Epizode 3.

Za kraj moramo napomenuti kako nas je uređaj oduševio tipkom Resolution na daljinskom upravljaču, a putem koje se poziva izbornik koji nudi odabir rezolucije izlazne slike. Tako možete za bilo koji materijal podesiti koju izlaznu rezoluciju želite, te na taj način definirati koja će komponenta raditi deinterlacing i skaliranje slike. Izvrsno napravljeno i vrlo jednostavno za upotrebu.

Kao multimedijali reproduktor, OPPO BDP-93 NuForce Edition je dobar izbor, no ne i najbolji ukoliko se usporedi s media centrima poput Mede8era ili Tvixa. Razloga ima više:

1. iako vizualno privlačno, sučelje je relativno sporo, te ne nudi mogućnost da sa zadnje stavke skočite na onu prvu po redu
  2. mogućnost nastavka reprodukcije postoji, no samo nakon zaustavljanja (što je opet moguće samo pritiskom na tipku stop, ne i na Return)
  3. HD audio formati se reproduciraju u lossy verziji
  4. titlovi se ne mogu podešavati po veličini, poziciji i vremenskom pomaku
  5. .iso DVD i BD datoteke nisu podržane
  6. nema mogućnost uređivanja podataka (brisanje, kopiranje,…)

Unatoč ovim nedostacima, uređaj je dobro rješenje za one koji u prvom redu gledaju originalne Blu-ray i DVD filmove, a tek onda MKV i DivX zapise. Titlove prikazuje bez obzira jesu li unutar MKV spremnika ili u zasebnoj datoteci (ne i različitog imena), a prikazuju se i dijakritički znakovi nakon unosa odgovarajućeg koda unutar [Setup] izbornika.

DLNA mogućnosti su solidno odrađene, te su svi sadržaji koji su radili putem USB sučelja fukcionirali i putem mreže (100Mbit).

Uređaj nam se svega jednom zablokirao i to prilikom pokretanja .mov zapisa snimanog EOS D-SLR fotoaparatom (1920x1080p).

Audio performanse

OPPO BDP-93 NuForce Edition posjeduje dva HDMI izlaza za mogućnost razdvajanja digitalne slike i zvuka, čime bi se trebale eliminirati smetnje uzrokovane istovremenim slanjem audio i video informacija putem istog kabela. Model posjeduje i 7.1 analogne izlaze koji omogućuju dekodiranje HD audio zapisa unutar reproduktora i slanje na A/V pojačala koja ne posjeduju potrebne dekodere.

Za test smo odlučili poslušati sustav u nekoliko konfiguracija, a s ciljem otkrivanja razlika između različitih načina povezivanja i interkonekcijskih kabela. Uz Blu-ray filmove slušali smo Audio CD i DVD medije, te razne zapise s eksternog tvrdog diska (mp3, FLAC, APE,…).

Performanse nisu daleko od izvrsnih, barem na sustavima prosječne vrijednosti do 10 tisuća kuna. Reprodukcija je korektna, bez ikakvog šuma ili anomalija, a razlika u kvaliteti u prvom redu ovisi o rezoluciji materijala koji smo koristili. HD audio formati na Blu-ray diskovima su zvučali najbolje, te nas bez problema uveli u višekanalno blaženstvo kakvo se od vrhunskog materijala na vrhunskim komponentama i očekuje.

Podrška za FLAC/APE formate bez gubitaka (barem u Audio CD kontekstu) je i više nego očekivana na ovakvom uređaju koji će zasigurno mnogi pokušati implementirati u skupocjeni audio sustav, a bila bi prava sramota da višestruko povoljniji media centri podržavaju te formate, a uređaj ovakve klase ne. FLAC je izbor mnogih audiofila koji svoju audio kolekciju drže pohranjenu na eksternim diskovima/računalu radi veće praktičnosti i lakoće korištenja, tako da je povezivost porasla za stepenicu kodBDP-93 modela.

Oppo NuForce BDP-93 NuForce Edition posjeduje “Pure” način rada, a koji je najbolje usprediti s poznatim “Source Direct” načinom rada kod mnogih pojačala. Ukratko, pritiskom na istoimenu tipku zaslon se gasi, video izlazi također, a napajanje usmjerava isključivo u komponente posvećene obradi zvuka. Uz naše pokušaje da čujemo razliku između klasičnog i “Pure” načina, isto nam nije pošlo za rukom.

Sve u svemu, audio segment i ovoga puta na vrlo visokom nivou, optimiran kako za digitalne, tako i za analogne načine povezivanja. Oppo tvrdi kako je jitter kod digitalnih izlaza smanjen kod ovog modela, no bila bi potrebno mnogo sati slušanja i pomne analize kako bi se mogli donijeti kvalitetni zaključci. U svakom slučaju, jitter ostaje boljka digitalnih izlaza i proći će još neko vrijeme dok se ne otkloni.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7Sljedeća stranica