Naslovnica » Recenzije » Televizori i monitori » OLED » LG OLED55C8 UHD OLED TV – recenzija

LG OLED55C8 UHD OLED TV – recenzija

lg-c8-oled-recenzija

Imali smo kratku, no jedinstvenu priliku prvi u Hrvatskoj testirati novi LG-jev OLED televizor iz C8 serije u 55-inčnoj izvedbi. Izvrsne performanse koje LG-jevi OLED televizori postižu već godinama, kao i izvrsne recenzije stranih medija, samo su nas još više poticale da što prije raspakiramo i počnemo testirati ovaj uzbudljiv model. Pročitajte u nastavku više o ovom televizoru, kao i naše dojmove.

Što je LG OLED55C8?

Radi se o televizoru s WRGB OLED panelom tvrtke LG Display, Ultra HD rezolucije ekrana s maksimalnim osvježavanjem slike od 120 Hz, podrškom za statičke i dinamičke HDR formate, te novim procesorom slike poznatim pod imenom Alpha9. Korisničko sučelje je temeljeno na webOS 4.0 platformi.

U ponudi LG-jevih televizora serija C8 se nalazi iznad B8, a ispod E8 modela. Jedina je dostupna u tri različite veličine ekrana – 55″, 65″ i 77″. Za razliku od prošle godine kad su svi LG-jevi televizori bili temeljeni na istom procesoru slike, ove godine je B8 serija temeljena na slabijem Alpha7 procesoru, dok su C8, E8, G8 i W8 modeli temeljeni na snažnijem procesoru koji je dizajniran isključivo za OLED tehnologiju.

lg-2018-oled-tv-lineup

Što se priključaka tiče, C8 seriju krase četiri HDMI-ja u verziji 2.0b (podrška za 2160p60 rezoluciju i HDR), tri USB priključka, antenski i satelitski ulazi, Ethernet, Toslink te analogni izlazi i ulazi, dok su od bežičnog povezivanja tu Wi-Fi i Bluetooth.

Osim novog procesora slike, druga velika novina ove godine su prvi znakovi umjetne inteligencije kroz ThinQ platformu koja je integrirana u webOS 4.0. Platforma je dostupna u odabranim zemljama među kojima se ne nalazi Hrvatska, niti bilo koja druga zemlja u regiji. Samim time funkcionalnost webOS-a 4.0 je po mogućnostima vrlo slična prošlogodišnjem webOS-u 3.5, osim ako ne odaberete neku drugu zemlju u regionalnim postavkama.

Cijena

Preporučene maloprodajne cijene C8 serije su slijedeće:

• OLED55C8PLA.AEE    16,999 kn
  • OLED65C8PLA.AEE    25,999 kn
  • OLED77C8LLA.AEE    69,999 kn

Aktualne cijene možete provjeriti na nabava.net stranici >>

Prošlogodišnja C7 serija je trenutno dostupna po nižoj cijeni ako gledamo 55-inčnu varijantu (ovisno o trgovini može se kupiti već od 12.000 kuna), a ako pogledamo jednako kvalitetnu B7 seriju tada je razlika još i veća (od 10.200,00 kuna). Samim time je bilo zanimljivo provjeriti performanse novog modela i vidjeti opravdavaju li višu cijene nove mogućnosti.

Dizajn

LG se odlučio za tzv. Full Cinema Screen zaslon sa zakrivljenim Curved Alpine postoljem. Dizajn zaslona je istog stila kao i raniji Cinema Screen modeli, tankog crnog okvira bez ikakvih oznaka – tekst “LG OLED” je prebačen na postolje što ponovno potvrđuje koliko je LG Electronics siguran u svoju poziciju i prepoznatljivog OLED linije televizora.

Postolje je sastavljeno od dva dijela i nudi jedinstven konkavni izgled s prednje strane. Nama se svidio dizajn iako se radi o plastici sa završnim slojem u imitaciji aluminija. Dodatni bonus je prorez koji usmjerava zvuk prema gledatelju.

Pogled sa strane otkriva ponovno prepoznatljiv izgled – gornja polovica debljine svega nekoliko milimetara dok je donja višestruko veće debljine. U donjem dijelu nalazimo sve priključke koje televizor nudi, postavljene u dvije orijentacije. Naponski kabel je kao i na starim modelima fiksno pričvršćen za TV, što se možda neće svidjeti svim korisnicima. Televizor je moguće montirati na zid, a tu je i plastični T-profil za osnovno usmjeravanje kabela.

Prigovaramo procesu instalacije, a za koji je ponovno nužno ekran polagati na vodoravnu površinu kako bi se pričvrstilo postolje (vidi unboxing video gore). Ovo se dodatno komplicira kod E8 modela s Picture-on-Glass dizajnom, a gdje je staklena ploča produžena sve do ravnine postolja. Smatramo princip instalacije koju nudi Panasonic na svojim OLED televizorima daleko prihvatljivijim i jednostavnijim, uz manji rizik od oštećenja ekrana.

webOS 4.0 i ThinQ AI

Nova verzija webOS-a ne donosi ništa posebno novo korisnicima naše regije, no bez obzira na to nudi raznolike mogućnosti i iznimnu lakoću korištenja uz priloženi Magic remote. Pokazivačem na ekranu u trenu možete pokrenuti željenu aplikaciju ili pretraživati internet kao da koristite miša na računalu, a tu je i brzo “premotavanje” videa za one koji koriste izvrstan ugrađeni multimedijalni reproduktor.

Preko USB-a i preko mreže smo mogli gledati filmove u UHD i HDR kvaliteti, s Dolby Digital i DTS zvukom (lossless i Dolby Atmos/DTS:X nisu podržani). Podnaslovi s dijakritičkim znakovima su se ispravno prikazivali.

Tijekom testiranja platforma nam se nije niti jednom zamrznula ili usporila, te smo u trenu mogli “skočiti” iz jedne aplikacije u drugu. Kad se jednom naviknete na Quick Access funkciju pristupa aplikacijama preko numeričkih tipki, teško da ćete se moći vratiti na bilo koji drugi daljinski upravljač.

Više dojmova u webOS-u i ThinQ AI-ju možete pronaći u našem videu.

Kvaliteta slike

LG C8 OLED TV pruža izvrsnu kvalitetu slike koja će pružiti sjajno iskustvo gledanja svih tipova sadržaja i za veliku većinu ambijenata pružiti izvrsnu svjetlinu, kontrast i prekrasne boje. Izvrstan je i za igre gdje će kombinacija slike savršenog kontrasta i dubokih boja u kombinaciji s malim ulaznim kašnjenjem i – od ove godine uvedenom Motion Pro funkcijom za oštriju sliku u dinamici – pružiti iznimno iskustvo istraživanja virtualnih svjetova.

Dok su proteklih godina poboljšanja bila vidljiva prvenstveno u samom OLED panelu kroz povećanje svjetline i bolju ujednačenost, ove godine se glavna poboljšanja nalaze u proširenim mogućnostima procesora slike i novim korisničkim kontrolama. Novi Alpha9 procesor slike ima 40% veću snagu u odnosu na prošlu generaciju, a što mu omogućuje da sliku intenzivnije obradi bilo da se radi o smanjenju šuma, renderiranju gradacija ili korekciji većeg broja boja.

Kao i kod ostalih proizvođača koji uvode nove procesore slike, u praksi baš i nećete lako vidjeti poboljšanja ako ih baš ciljano ne tražite. Osim toga, pojedine opcije se ionako preporučuju isključiti jer u moderno doba nemaju previše smisla – primjerice smanjenje šuma u slici. Smatramo da bi proizvođači trebali više pažnje posvetiti redukciji kompresijskih artefakata u digitalnim signalima, a redukciju šuma analogne slike ostaviti na razini koja je ionako već dovedena do sasvim dobre razine.

Prošle godine smo testirali Philipsov 55POS9002 televizor s kompanijinim novim P5 procesorom slike. Uvidjeli smo kako novi procesor slike uspijeva bolje prigušiti šum u odnosu na LG-jev B7 OLED televizor, no kad je navedena funkcija isključena LG je imao čišći, manje ometajući šum. Ove godine vidimo kako LG uspijeva očistiti sliku jednako dobro kao i P5, a pritom osigurati čist prikaz kad je smanjenje šuma potpuno isključeno. Time zaključujemo kako je LG napravio bolji posao.

Smanjenje efekta posterizacije je funkcija koju Sonyjevi televizori imaju već godinama, Philips je poboljšanja uveo prošle godine P5 procesorom, a LG ove godine. Iskreno, ne možemo se sjetiti kad je posterizacija 8-bitnog signala bila takva da bi kvarila iskustvo gledanja, a kod novih 10- i više bitnih signala ovaj “problem” postaje bespredmetan.

No, novi procesor slike donosi i poboljšanja koja će se svidjeti onima koji žele što je moguće vjerniju sliku. Naime, LG-jevi OLED i LED LCD modeli najviše Super UHD serije imaju 3D LUT kojem CalMAN-ov AutoCal softver može pristupiti i time podesiti boje na daleko finijem nivou u odnosu na kontrole koje su dostupne putem korisničkih izbornika. Nažalost, zbog manjka vremena nismo uspjeli istestirati ovu funkciju i kalibraciju smo proveli redovnim putem s izvrsnim rezultatom. Svakako ćemo provjeriti ovu mogućnost tijekom testa B8 modela koji očekujemo tijekom ljeta. Ako želite doznati više o dojmovima AutoCal kalibracije, savjetujemo da pročitate recenziju na FlatPanelsHD-u.

Osim preciznije kalibracije, a kojom bi se LG-jevi televizori trebali izjednačiti s izvrsnim Panasonicovim OLED televizorima, LG je po prvi put ove godine uveo umetanje crnih okvira (Black Frame Insertion – BFI) u svoj TruMotion interpolacijskih algoritam. BFI koriste drugi proizvođači i za one koji preferiraju tamniju sliku koja u većoj ili manjoj mjeri treperi, navedena opcija za poboljšanje oštrine i dinamici je dostupna. Za nas, radi se o funkciji koju izbjegavamo koristiti upravo iz navedenih razloga – slika je 50% manje svjetline, a treperenje nešto što želimo da ostane samo u sjećanju na CRT ekrane.

S druge strane, BFI je dostupan ove godine u Game načinu rada, tako da osim malog ulaznog kašnjenja (oko 21 ms), korisnik više nije ograničen na malu pokretnu rezoluciju. Što se samih brojki tiče, prema Monoscope testu TruMotion aktivan s De-Blur opcijom na 10 pruža oko 650 od 1080 pokretnih linija dok uz BFI ta brojka je tek neznatno veća – oko 700. No kad uzmemo u obzir da Game mode bez TruMotiona pruža oko 300 linija, uvođenje ove funkcije donosi znatno poboljšanje.

Što se preciznosti boja tiče, tvornički je slika već standardno loše podešenja i najbolje je odabrati neki od daleko preciznijih predložaka. Technicolor Expert predložak je dostupan bez potrebe za softverskom nadogradnjom kao što je to bio slučaj s modelima iz 2017., a osim njega tu su i dva ISF Expert predloška jednako precizne slike.

Svjetlina slike varira s veličinom ekrana, tako da 10% popunjen ekran će obasjavati s između 750 i 800 cd/m2, 25% s oko 650 cd/m2, a cijeli ekran prekriven bijelom bojom ostvaruje tek oko 150 cd/m2. CalMAN-ov HDR Analysis workflow nam je otkrio kako statični prikaz koji prekriva 10% ekrana može svijetliti i s gotovo 850 cd/m2, no nakon toga će svjetlina postupno padati čak i ispod 600 cd/m2 (mjereno u periodu od cca. 5 minuta). Kao i prošlogodišnji modeli, C8 može prikazati gotovo 99% DCI-P3 raspona prema UHDA-P3 Percent 1976 uv, odnosno gotovo 97% prema UHDA-P3 Percent 1931 xy mjerenju.

Kvalitetu zvuka bismo opisali kao prosječnom, na razini prošlogodišnjih modela. Iako se LG hvali podrškom za Dolby Atmos, zaboravite na bilo kakve surround i 3D efekte. Za nezahtjevno gledanje TV programa, serija i filmova zvučnici će biti dovoljno glasni i jasni, no naša preporuka je i dalje investicija u A/V receiver i set zvučnika.

Video recenzija

Alternative (OLED TV)

1. LG OLED55B7V
  2. Sony 55A1
  3. Philips 55POS9002

Alternative (LED LCD TV)

1. Sony 55XF9005
  2. Samsung 55Q7F (2018) ili 55Q7F iz 2017.

lg-c8-oled-award

Imali smo kratku, no jedinstvenu priliku prvi u Hrvatskoj testirati novi LG-jev OLED televizor iz C8 serije u 55-inčnoj izvedbi. Izvrsne performanse koje LG-jevi OLED televizori postižu već godinama, kao i izvrsne recenzije stranih medija, samo su nas još više poticale da što prije raspakiramo i počnemo testirati ovaj uzbudljiv model. Pročitajte u nastavku više o ovom televizoru, kao i naše dojmove. Što je LG OLED55C8? Radi se o televizoru s WRGB OLED panelom tvrtke LG Display, Ultra HD rezolucije ekrana s maksimalnim osvježavanjem slike od 120 Hz, podrškom za statičke i dinamičke HDR formate, te novim procesorom slike poznatim…

Ukupno

Gold Class

Sažetak: Kad sve sumiramo, LG-jev OLED55C8 je izvrstan televizor na kojem je pravo zadovoljstvo gledati široku paletu različitog sadržaja, odnosno igrati igre. OLED tehnologija danas je najbolji izbor za gledanje sporta zbog odlične oštrine u pokretu i gotovo neprimjetnog efekta prljavog ekrana koji je boljka mnogih LED LCD televizora, posebice Direct LED + IPS kombinacije. webOS 4.0 nastavlja biti vrlo jednostavna, a bogata mogućnostima platforma, čak i bez ThinQ AI mogućnosti za našu regiju. Ako želite bolje iskustvo igranja igara, najnoviji procesor slike i mogućnost 3D LUT kalibracije, svakako razmotrite ovaj ili neki drugi LG-jev OLED TV za tekuću godinu. Za ostale, prošlogodišnji modeli su i dalje i više nego dobar izbor kad se sumiraju mogućnosti, kvaliteta slike i cijena.

informacije o sustavu ocjenjivanja <

Maloprodajna cijena na dan objave: od 14.382,90 kn

Na test ustupio: LG Hrvatskalg-logo2015-1000px