Audio-video uređajiDVD, Blu-ray i Ultra HD Blu-ray reproduktoriRecenzije

Recenzija [Blu-ray player]: Oppo NuForce BDP-83SE

Video performanse

5-star

Kada u sustav povežete uređaj za čiju je obradu zadužen Anchor Bay-ev Video Reference Series (VRS) čip, tada možete očekivati mnogo, a upravo je takve performanse Oppo NuForce BDP-83SE i pokazao. VRS će tako svoje mogućnosti pokazati pri deinterlacingu (reprodukciji “i” sadržaja), otklanjanju nazubljenih rubova, skaliranja prema gore SD materijala (DVD, DivX), 24p reproduciji, poboljšanju detalja slike itd. Spears & Munsil testni Blu-ray disk koji se prilaže uz ovaj uređaj zorno će prikazati što sve ovaj uređaj može.

Test smo proveli spajajući uređaj na nekoliko HD zaslona, između ostalog na Philips Cinema 21:9 rezolucije 2560 x 1080, Panasonic HD Ready LCD rezolucije 1366 x 768, te također na Viewsonic LCD monitor rezolucije 1920 x 1080. Za usporedbu smo koristili Sony PlayStation 3 konzolu i Sharp HP-BD20S Blu-ray reproduktor.

oppo-1080p

Test HD sadržaja sastojao se od pregleda nekoliko Blu-ray filmova, te priloženih testnih diskova i HD HQV Benchmark-a koji HD Televizija koristi za testiranje televizora. Kod prikaza 1080p sadržaja na zaslonu iste rezolucije iznenađenja nije bilo – slika je bila oštra, linije čiste i balans boja u skladu s onim na koji nas je naviklo gledanje na drugim Blu-ray reproduktorima. Situacija se mijenja kada se pozovu konfiguracijski izbornici koje Oppo nudi, a unutar kojih je moguće podesiti razne parametre slike, između ostalog redukciju šuma, poboljšanje detalja i bridova, kao i zasićenje. Igranjem s ovim postavkama uspjeli smo smanjiti šum i zasititi boje po vlastitom ukusu na Blu-ray naslovu Lady in the Water, filma koji nas i nije posebno oduševio svojom prezentacijom. Mogućnost finog podešenja parametara omogućuju da dodatno kalibrirate prikaz van granica koje sam HDTV nudi, što je za videofile veoma važna informacija.

Reprodukcija Batman: The Dark Knight i Spiderman 3 diskova pokazala je širok spektar boja i nijansi, detalja u sjenama kao i precizno odvajanje pojedinih bridova u kadrovima, što se jasno može uočiti kod kvalitetnijih i dobro kalibriranih televizora. HD Ready zasloni također pokazuju bolje performanse, no najznačajniji dokaz kvalitete ugrađenog čipa daje upravo dobar full HD ekran.

oppo-ea-deinterlacing-hd

Nakon što smo se pozabavili s full HD materijalom, odlučili smo provjeriti kako je riješeno skaliranje isprepletenog sadržaja, odnosno je li na razini i bolje od ostalih Blu-ray reproduktora s kojima smo se susreli. Za test nam je odlično poslužio “Bridge” test na Spears & Munsil testnom disku, a na kojem se vrlo lako može utvrditi kvaliteta ugrađenog skalera. Test je pokazao izvrsne performanse, nazubljenost zastave koja se viori na vjetru je bila gotovo neprimjetna, dok su čelične sajle mosta zadržale svoju linearnost i nisu se preklapale.

oppo-ea-deinterlacing

Što se obrade SD signala tiče, Oppo NuForce BDP-83SE nudi uistinu izvrsne performanse koje se mogu uspoređivati sa samostojećim skalerima na tržištu, no također odnosi pobjedu kada je u pitanju stabilnost prikaza, oštrina i zasićenost. Brojne opcije podešavanja koje uistinu imaju utjecaja na prikaz dodatno učvršćuju poziciju ovog uređaja kao trenutno najboljeg linijskog Blu-ray reproduktora dostupnog na ovim prostorima.

oppo-1080p-2
720p MKV

24p reprodukcija također je ovdje, a Oppo NuForce BDP-83SE nudi i dodatne postavke za konfiguriranje ukoliko želite do detalja upravljati s takvim prikazom. Ono što smo također primjetili tokom testova, posebice onih SD sadržaja, jest stroga forma prikaza okvira slike i izuzetna glatkoća reprodukcije koja je istovjetna broju sličica u sekundi u video zapisu. Tako su filmovi izgledali izuzetno prirodno i fluidno, bez ikakvog trzanja ili preskakanja okvira slike.

Što se video mogućnosti tiče, Oppo NuForce BDP-83SE se pokazao izvrstnim i možemo ga slobodno smatrati referentnim uređajem za testiranje video kvalitete.

Za kraj moramo napomenuti kako nas je uređaj oduševio tipkom Resolution na daljinskom upravljaču, a putem koje se poziva izbornik koji nudi odabir rezolucije izlazne slike. Tako možete za bilo koji materijal podesiti koju izlaznu rezoluciju želite, te na taj način definirati koja će komponenta raditi deinterlacing i skaliranje slike. Izvrsno napravljeno i vrlo jednostavno za upotrebu.

Audio performanse

5-star

U odnosu na Special Edition varijantu, NuForce izdanje nudi značajno poboljšane analogne stereo i 7.1 izlaze za čiju je digitalno-analognu konverziju zaslužan Sabre32 pretvarač čije ime nije strano u audiofilskim vodama. Upravo smo iz tog razloga odlučili osim HDMI konekcije iskoristiti analogne izlaze i poslušali dosta materijala ne sustavima različitih cjenovnih kategorija. Kao predstavnika pojačala ulazne klase iskoristili smo već ostarjeli Technics SA-DV950 receiver i Mission M72 zvučnike i B&W subwoofer, zatim nešto ozbiljnije Denon PMA-700AE stereo pojačalo povezano na KEF IQ3 bookshelf zvučnike, a kao predstavnika visoke klase iskoristili smo slušaonu tvrtke Sonus Art, te tamo sustav poslušali na slijedećem kompletu:

• Zvučnici B&W 804S
  • Pretpojačalo Rotel RC 1580
  • Pojačalo snage Rotel RB 1582
  • Ožičenje Nordost Red Dawn

oppo-nuforce-audio-test

Za usporedbu u salonu nam je pomogao Philips-ov Blu-ray reproduktor BDP-7300, također spojen istim kabelima na pojačalo.

Ukratko možemo reći kako Oppo NuForce BDP-83SE zvučao sve bolje i bolje kako smo ga spajali na kvalitetnije komponente, a ovo se posebice odnosi na ukupnu zaokruženost zvučne scene i preciznost tonova. Tamo gdje je Philips BDP-7300 prikrivao dio tonova i kvario zvučnu pozornicu unošenjem sivila, Oppo NuForce je skladno odradio svoj posao pravilnom zastupljenošću svih tonova. Pozicija Allana Taylora u “Beat Hotelu” na Dynaudio testnom disku “Feeling Music” je bila precizno postavljena točno u centar između zvučnika, tonovi gitare čisti i bez zamućivanja, a akustika ambijenta idealno pogođena. Glas Dianne Krall nas je oduševio čistoćom i muzikalnošću, baš kao i nis vokalnih izvedbi na Telarc-ovom testom disku broj 2.

Ukratko, Audio CD-i su zvučali iznenađujuće dobro i vjerujemo da bi mnoge iznenadila činjenica kako nisu reproducirani s dediciranog CD reproduktora već s Blu-ray uređaja koji s jedne strane čita posve ne-audiofilske formate poput MP3-a, no s druge strane koji mu se god format ponudi od istog će pokušati izvući najviše.

oppo-nuforce-display

Za kraj smo poslušali i DVD Audio disk Dire Straitsa, a koji je pokazao benefite većeg uzorkovanja (samplinga) i rezolucije u odnosu na klasičan Audio CD. Pozornica, čistoća visokih i tonski vrlo balansirano srednjetonsko područje uz čvrst bas koji je jasno prisutan kada je to potrebno, sve je to na vrlo visokoj razini i u audiofilskim vodama zasigurno bi mnogi zastali da pobliže poslušaju što ovaj uređaj može.

Oppo NuForce BDP-83SE posjeduje “Pure” način rada, a koji je najbolje usprediti s poznatim “Source Direct” načinom rada kod mnogih pojačala. Ukratko, pritiskom na istoimenu tipku zaslon se gasi, video izlazi također, a napajanje usmjerava isključivo u komponente posvećene obradi zvuka. Uz naše pokušaje da čujemo razliku između klasičnog i “Pure” načina, isto nam nije pošlo za rukom.

Korištenje HDMI izlaza kod oba reproduktora nije pokazalo razliku u zvuku.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6Sljedeća stranica