Recenzija: Abraham Lincoln: Lovac na Vampire (Vampire Hunter) 3D Blu-ray [2012]

abraham-lincoln-vampire-hun

Jeste li znali da je 16. američki predsjednik Abraham Lincoln u slobodno vrijeme brusio oštricu sjekire i štito američko tlo od najezde vampira kojima je cilj bio zavladati svijetom? Mi nismo, no najnoviji film Twentieth Century Foxa nas uvjerava u to, stoga smo od našeg distributera, tvrtke Continental Film zatražili 3D Blu-ray izdanje i provjerili kako bi knjige iz povijesti izgledale da ih je pisao Seth Grahame-Smith, a svoje prste upleli  Tim Burton i Timur Bekmambet.

Žanr: akcija, triler, horor

Godina izlaska (testirano izdanje): 2012.

Redatelj: Timur Bekmambetov

Glasovi: Benjamin Walker, Dominic Cooper, Anthony Mackie, Mary Elizabeth Winstead

Vizionarski filmaši Tim Burton i Timur Bekmambetov predstavljaju ovaj instinktivan, obećavajući triler temeljen na književnoj uspješnici autora Setha Grahama-Smitha. Benjamin Walker zadivljujuće glumi Abrahama Lincolna koji mora riskirati svoj status Predsjednika, svoju obitelj, a i sam život kako bi zaštitio Ameriku od krvožednih vampira. Predvođeni dijaboličnim Adamom (Rufus Sewell), zlobna stvorenja planiraju urotu protiv vlastite nacije—američkih građana! Gurnut u epsku borbu protiv nakaradnih (ne)mrtvih ubojica, Lincoln će se morati osloniti na one koji ga okružuju. Ali nije jasno kome može vjerovati u ovoj fantastičnoj avanturi prepunoj neočekivanih obrata, pulsirajuće akcije i spektakularnih efekata!

43.3 GB*
Trajanje 105 min
16×9, 2.40:1
MPEG-4 MVC
  • engleski, DTS-HD Master Audio 7.1
  • španjolski, francuski, portugalski, češki, mađarski, poljski i turski Dolby Digital 5.1
Podnaslovi hrvatski, slovenski, srpski, engleski…
Dodatni sadržaji ne

abraham-lincoln-menu

Animirani izbornici s pozadinskom glazbom izmjenjuju kadrove iz filma u pozadini, a na izbor nude pokretanje filma, odabir scena i bookmark oznaka, podešavanje slike i zvuka, te pokretanje foršpana za filmove Prometej 3D i Ja, Robot.

abraham-lincoln-scr1

Prezentiran u širokom 2.40:1 formatu pune HD razlučivosti i kodiran u MPEG-4 MVC sustav kodiranja, Abraham Lincoln je drugačiji film od većine Blu-ray izdanja koje smo do danas testirali. Prvi razlog tomu jest snimanje s tri različite kamere, onom 35 milimetarskom za većinu scena, te dvije digitalne, Arri Alexa za obične scene i Phantom Flex za snimanje u velikom broju sličica u sekundi za usporene scene. Kada različitim tipovima kamera dodamo i popriličnu količinu digitalne obrade u post produkciji, prvenstveno što se tiče odabira palete boja i baratanje sa razinama crne i bijele boje te oštrinom, Abraham Lincoln kao Lovac na Vampire predstavlja doista nešto drugačije i neobično filmsko iskustvo. Šum u slici je prisutan i Twentieth Century Fox nije išao na digitalno smanjenje šuma u slici na štetu detaljnosti, tako da kadrovi snimani analognom kamerom djeluju autentičnije i bliže vremenu koje prikazuju od onih koji su digitalno snimljeni. Oštrina u kadrovima je odlična, posebno u krupnim planovima likova i u centralnom dijelu slike – ipak, uz rubove u mnogim scenama se jasno može vidjeti zamućenost, kao da se kadar gleda kroz nesavršenu leću. Uz smanjenu oštrinu može se uočiti i primjesa crvene, zelene i plavkaste boje, nešto što podsjeća kao da je kadar rađen za staromodne dvobojne 3D naočale.

Paleta boja varira ovisno o sceni i vremenu njenog događanja, od scena u kojima dominira tamno smeđa – siva (sephia) nijansa, plava boja kod kadrova po danu, pa do cijan plavičaste boje tijekom prepričavanja priče Abeovog prijatelja Henryja Sturgesa. U cjelini smatramo da je posao dobro odrađen i da je film zanimljiv za pogledati samo zbog načina na koji su kadrovi odrađeni.

Obzirom da film nije originalno sniman 3D kamerama već je u post produkciji odrađeno kreiranje trodimenzionalnosti prikaza, krajnji rezultat je jako dobro napravljen i u mnogim scenama izgleda vrlo autentično. Osjećaj položaja predmeta i likova u sceni je jako dobro napravljen, primjerice u trgovini gdje je Abe zaposlen ili u vrtu ispred kuće u kojoj živi njegova djevojka Mary Tood. Akcijske scene također imaju koristi od 3D prikaza, a gdje iznenadno stvaranje vampira u neposrednoj blizini lako može iznenaditi gledatelja.

abraham-lincoln-scr3

Za razliku od slike kod koje se može diskutirati o pojedinim odlukama direktora fotografije i redatelja, DTS-HD Master Audio 7.1 zvuk je bez ikakve diskusije izvrstan, dinamičan i direktan, te kao i kod ostalih filmova mračnije tematike doprinosi atmosferičnosti scena. Svi kanali su angažirani, uz dijaloge i događaje na ekranu precizno prezentirane na centralnom kanalu. Subwoofer će također imati posla, posebno u usporenim scenama bitaka, a svakako jedna od njih jest borba Abrahama i vampira među galopirajućim konjima. Njihov topot pa padanje lako će zadati probleme svim slabijim subwooferima, a koji se ne mogu nositi s tolikom količinom niskih tonova u kratkim vremenskim intervalima i s dužim dionicama kada na njih dođe red.

abraham-lincoln-scr2

Na disku se osim foršpana za filmove Prometej 3D i Ja, Robot 3D ne nalaze dodatni sadržaji, što je šteta obzirom na zanimljivost vizualnog dojma filma, a o kojem bi vjerojatno mnogi željeli čuti komentar redatelja i ostatka ekipe filma. Na izdanju koje je testirano na Blu-ray.com stranici  nalaze se dodatni sadržaji u vidu audio komentara s piscem i scenaristom Sethom Grahame-Smithom, te dokumentarnog filma u trajanju od 75 minuta o snimanju filma podijeljenog u pet cjelina.

Abraham Lincoln: Lovac na Vampire je iznenađujuće zabavan film koji u povijesne činjenice ubacuje nadnaravne događaje i tako na jedan drugi način prepričava povijest. Mišljenja o radnji ovog filma su podijeljena, dok ga jedni smatraju zanimljivim i drugačijim, drugi ga smatraju lošom komedijom. Baš kao što se dojam razlikuje vezano za radnju, tako se vjerojatno dojmovi razlikuju i što se tiče vizualnog dojma – neki će biti oduševljeni izborom boja, pretjerano digitalnim izgledom na momente i zamućenim rubovima kadrova, dok će drugi u tome pronaći loše iskorišten Blu-ray potencijal i previše eksperimentiranja. Nažalost, ovo izdanje ne sadrži dodatne materijale na disku, tako da uz spomenute komentare na kvalitetu slike ovom izdanju dodijeljujemo srebrnu klasu.

2013-vampirehunter--silver