Recenzija: Toshiba 39L4333DG (L4 serija) 2D LED LCD Smart TV
Tvorničke postavke i kalibracija
Provjera karakteristika slike je izvršena putem SpectraCalovog Calman 5 for Business softvera, X-Rite SpectraCal C6 Special Edition kolorimetra i AVFoundry VideoForge generatora uzoraka.
Brzi info | ||
Kontrola gamme |
RGB balans | Upravljanje bojama (CMS) |
da | da (dvije ili 10 točaka) | da, primarnim i sekundarnim |
Toshiba 39L4333DG nudi slijedeće predloške za sliku:
- AutoView
- Dynamic
- Standard
- Hollywood Night
- Hollywood Day i
- Hollywood Pro
Kod ulaza koji nije antenski još se na izbor nude Game i PC, namijenjeni smanjenom kašnjenju signala u slučaju igranja igara. Kako se s popisa može vidjeti, Cinema predložaka ovaj TV nema, već su zamijenjeni s Hollywood predlošcima za dnevno i noćno gledanje sadržaja, kao i zaseban predložak s naprednim opcijama namijenjenim preciznoj kalibraciji. Naime, još smo u Rimu prije dvije godine slušali o Toshibinoj želji da korisnicima pruži kvalitetan prikaz na razini originalnog materijala, preciznijih boja i uz mogućnost automatske kalibracije putem posebno oblikovanog kalibratora tvrtke X-Rite. Iako se kalibrator može kupiti i kod nas (cijena oko 2000 kn), velika popularnost nije ostvarena u ovom segmentu zbog visoke cijene, te isto tako nedovoljno dobro prezentirane funkcije od strane distributera. Smatramo da je vezano za automatsku kalibraciju trebalo uložiti više napora da se ista približi zainteresiranim korisnicima.
Bez obzira na opciju automatske kalibracije, drago nam je vidjeti kako su sva tri Hollywood predloška precizna u segmentu raspona boja, prikaza bijele i nijansama sive, uz previsoku gammu u tamnijem segmentu i njeno spuštanje u višem, zbog čega čak i u Hollywood Day predlošku slika nema dovoljnu svjetlinu kojom bi se mogla boriti s ambijentalnim osvjetljenjem. Kontrast u Hollywood predlošcima je naveden ispod grafikona za svaki od njih:
Kako je vidljivo, sva tri predloška imaju otprilike podjednak kontrast od oko 1600:1 u prosjeku, uz najnižu crnu boju od 0.058 u noćnom predlošku. Uz opciju aktivnog globalnog zatamnjenja najnižu vrijednost crne smo izmjerili od 0.023 cd/m2, no samo u slučaju Off-to-On kontrasta, dakle uz potpuno crni ekran bez sadržaja.
Kroz proces kalibracije smo nastojali ispraviti u prvom redu gamma karakteristiku, te ju dovesti do ciljane vrijednosti od 2.2, kao i ispraviti svjetlinu primarnih i sekundarnih boja, a koja je za pojedine boje bila u većem otklonu. Nažalost, kalibracija na ovom modelu nije prošla najbolje i to prvenstveno zbog čudnih kontrola koje aktivacijom jedna gase drugu, zbog čega nismo mogli istovremeno popraviti gamma karakteristiku i smanjiti greške u RGB balansu na minimalne vrijednosti u donjem segmentu. Naime, čim se aktivira kontrola gamme, gase se opcije za balans bijele boje, što ne bi bilo problem da se njihove performanse nisu mijenjale u odnosu na solidne tvorničke, međutim to nije slučaj. RGB balans se bitno poremetio u tom slučaju, a kako kontrole za balans bijele boje su u tom slučaju onemogućene, odlučili smo kako ćemo kontrolu gamme isključiti, te ju najbolje što možemo popraviti kroz kombinaciju pozadinskog osvjetljenja, kontrasta i svjetline.
Hollywood Pro predložak je mjerio najveću svjetlinu od svega 90 cd/m2, što je ciljana vrijednost za studijske uvjete, međutim u slučaju kućnih vrijednosti oko 120 cd/m2 su prihvatljivije. Sukladno tome smo kontrolu pozadinskog osvjetljenja povećali s 30 na 45, te napravili blage korekcije na kontroli svjetline. Gamma karakteristika se zadržala na višoj od ciljane razine, no barem je njena karakteristika postala ravnija i samim time varijacije u tonovima slike su postali praktički neuočljivi. RGB balans smo uz pomoć kontrole u dvije točke doveli do manjih odstupanja u donjem segmentu, dok je gornji ostao precizan kao i prije kalibracije. Svjetlinu boja smo također bitno popravili, posebno u slučaju crvene, zelene, žute i cijana, a koji su dobili na realnosti. Manja odstupanja u nijansi boja, a koje su neprimjetne oku nismo mogli do kraja popraviti zbog kontrola koje nisu bile dovoljno fleksibilne.
Sve u svemu, Toshiba pruža preciznu sliku u Hollywood predlošcima, no nažalost ograničenja u njenim kontolama ne omogućavaju postizanje maksimuma.
Napomena: ANSI mjerenje označava vrijednost crne boje kada je 50% ekrana potpuno crne, a 50% maksimalno bijele boje i pokazuje performanse koje korisnik može očekivati kod većine video materijala.
Mjerni izvještaj |
Tvornički Hollywood Pro |
Kalibriran Hollywood Pro |
Vrijednost crne boje (On/Off) [cd/m2] |
0.059 (0.058 ANSI) | 0.074 |
Izmjerena svjetlina [cd/m2] |
90.6 (89.4 ANSI) | 114.4 |
Izmjereni kontrast (On/Off) |
1536:1 (1541:1) | 1545:1 |
Pregled testova
U tablici dolje navedeni su svi provedeni testovi:
Značajke panela | |
Mrtvi/zaglavljeni pikseli | niti jedan |
Uniformnost prikaza | dobra |
Dirty Screen Effect | umjereno prisutan |
Refleksije | prisutne u dobro osvijetljenom ambijentu |
Kut gledanja | vrlo dobar |
Performanse |
|
Puni raspon RGB-a (Blacker than black i Whiter than white testovi) | da |
Skaliranje slike | odlično za SD i 720i/p HD |
Video mode deinterlacing (1080i) | odličan, nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i gotovo neprimjetno u odnosu na vertikalu |
Film mode deinterlacing HD (2:2 i 2:3 1080i kadence) | prolazi |
Film mode deinterlacing SD (Telecine A i Telecine B kadence) | prolazi Telecine A, ne prolazi Telecine B (blago titranje) |
Ostale kadence (2:3:3:2, 3:2:3:2:2, 5:5, 6:4 i 8:7) | prolazi 2:3:3:2, ostale ne prolazi |
Pokretna rezolucija (max. 1080) | oko 300 linija |
Otklanjanje nazubljenosti na dijagonalnim linijama (SD) | odlično, nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i gotovo neprimjetno u odnosu na vertikalu |
Flag test (SD) | bez nazubljenosti |
Color Upsampling |
prolazi bez zamućenja i isijecanja pojedinih boja |
Overlay on film (titlovi različite kadence) | posve stabilan |
Belle Nuit testni uzorak (SD – SCART povezivanje) | posve stabilan i s jasnim detaljima uz uvjeti da je Noise Reduction – DNR isključen |
Uklanjanje nesavršenosti digitalne slike (šum, mosquito efekt) | vrlo učinkovito otklanja šum u slici i slabije MPEG kompresijske blokove i mosquito efekt |
Banding (posterizacija) |
vrlo blago primjetna u pojedinim sadržajima |
SD/HD – 24 Hz | stabilna reprodukcija |
PC povezivanje i gaming | |
PC predložak i ulaz | Da, moguće aktivirati Game režim rada |
1:1 mapiranje piksela | Da, moguće uz uključen Native |
Kašnjenje slike na ekranu (input lag na 1080p signalu) | 28 ms u Game i PC predlošku za sliku |
Potrošnja električne energije [W] |
(mjerenje na ANSI uzorku – 50% crne i 50% bijele boje na ekranu) |
Standard |
63 |
Hollywood Day |
57 |
Hollywood Night | 47 |
Hollywood Pro kalibriran | 54 |
Standby | 17 – 18 W (neovisno o TV Power On kontroli) |
Ostalo | |
Razina buke/zujanje | bešuman |
Blokiranje/problemi u radu | jedno blokiranje tijekom promjene ulaza (TV – HDMI) |
Multimedijalna podrška
Format/i | Rezultat |
Video | |
DivX/Xvid, DivX HD – SD i HD materijali s podnaslovima | da |
Matroska (MKV) – različitih rezolucija (SD, 720 i 1080p) s podnaslovima | da (do 80 Mbit/s) |
Matroska 3D (MK3D) |
ne |
Matroska (MKV) SBS – Side by Side – uzorak |
da |
M2TS i M2T – demo materijali i video snimci HD digitalnom kamerom | da |
MOV (foršpani, snimke kamerama i fotoaparatima) | da (samo foršpani) |
WMV (Windows Media Video) | da |
Ogg Theora (SD i HD) | ne |
Audio | |
MP3 – fiksni bitrate 160 kbps, varijabilni s prosjekom 188 kbps i jedan od 320 kbps | da |
OGG, APE, FLAC – nekoliko datoteka | ne |
WAVE, stereo i višekanalni | da |
DTS (lossy) |
da (samo preko optičkog Toslink/HDMI sučelja) |
DD 5.1 AC-3 (lossy) | da |
DTS HD i Dolby TrueHD | samo reprodukcija lossy DTS-a |
Slike | |
Slikovni formati razne rezolucije | JPEG i PNG |
ISO “slike” CD/DVD ili BD diskova | |
ISO | ne |
Podatkovni sustavi | |
FAT | da |
exFAT | da |
NTFS | da |
Toshibin ugrađeni multimedijalni reproduktor pokazao je dobre performanse kada je u pitanju prepoznavanje različitih MKV datoteka s višekanalnim zvukom, te je preko digitalnog optičkog i HDMI sučelja mogao poslati na vanjsko pojačalo 5.1 Dolby Digital i DTS zvuk. Reprodukcija DTS zvuka je moguća jedino na vanjskim zvučnicima – na onima ugrađenim u TV se ovaj format ne reproducira. Preko tipki subtitle i audio I/II moguće je mijenjati traku titlova ili zvučni zapis tijekom reprodukcije. Što se titlova tiče, situacija tu nije sjajna jer dio titlova u zasebnim datotekama nije bio prepoznat, a dijakritički znakovi se nisu prikazivali. Titlovi unutar MKV-a se prepoznaju i reproduciraju.
Video zapise je moguće zaustaviti i nastaviti s reprodukcijom, no sve do povratka u prikaz direktorija nakon čega reprodukcija kreće ispočetka. Video je moguće ubrzavati i preskakati poglavlja.
Kao i ostatak sučelja, tako i u multimedijalno reproduktoru sučelje je sporo i ne reagira dovoljno brzo na naredbe.
© HD Televizija 2013. Sva prava pridržana.
Solidan tv veceg promjera uz najpovoljniju cijenu, bar 50″ spada u tu kategoriju!