Recenzija: Bjegunac (The Fugitive) 2D Blu-ray [1993]

fugitive-header

Nakon trilogije Pobješnjelog Maxa, nastavljamo s analizama filmova starijih datuma u Blu-ray kvaliteti. Idući na redu je film Bjegunac s Harrison Fordom i Tommy Lee Jonesom u glavnim ulogama, film koji gotovo da nitko nije propustio pogledati barem jednom na našoj javnoj televiziji, no s obzirom na scenarij i samu izvedbu vjerujemo kako mnoge uvijek iznova uspije zainteresirati. Ove godine je film navršio točno 20 godina otkako je ugledao platna kino dvorana, te nam je sada dostupan u kvaliteti u kojoj ga još nismo imali priliku vidjeti i čuti – u vrhunskoj HD razlučivosti i višekanalnom zvuku prvoklasne kvalitete. Osim filma, izdanje donosi i brojne dodatne sadržaje, o čemu više u nastavku.

Žanr: akcija, triler

Godina izlaska (kino): 1993.

Redatelj: Andrew Davis

Glume: Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Juliane Moore

The Fugitive (1993) on IMDb

Sinopsis: Potjera je počela… I uzbudljivija je nego ikad prije! Za dr. Richarda Kimblea (Harrison Ford), krivo optuženog bjegunca jedini trag koji postoji jest onaj koji vodi do jednorukog čovjeka za kojeg je uvjeren da mu je ubio suprugu. Za saveznog maršala Sama Gerarda (dobitnik* nagrade Oscar Tommy Lee Jones) potjera može završiti samo uhićenjem odbjeglog zatvorenika Kimblea. Ispunjen napetošću, obratima i nezaboravnom željezničkom nesrećom ovaj kritički hvaljen triler i danas ostaje jedna od najboljih filmskih potjera svih vremena.

Veličina na disku – film 45.1 GB*
Trajanje 130 min
Video 16×9, 1.78:1
Sustav kodiranja MPEG-4 AVC
  • engleski DTS-HD Master Audio 5.1
  • engleski, talijanski, poljski, ruski, španjolski i tajski Dolby Digital 5.1
  • češki, japanski i portugalski Dolby Digital 2.0
Podnaslovi hrvatski, engleski, talijanski, turski, tajski, španjolski, ruski, portugalski, poljski, korejski, mađarski, češki i grčki

fugitive-bluray-menu

Glavni izbornik koristi potpuno isti princip kao i brojna druga izdanja koja smo imali prilike testirati, statične pozadinske slike i bez glazbe. Izbornici su jasno posloženi i moguće ih je pozvati tijekom reprodukcije filma.

fugitive-bluray-shot1

Uspjeh Blu-ray izdanja posebno se može vidjeti kod filmova koje smo već mnogo puta pogledali u standardnoj kvaliteti, jer visoka razlučivost otkriva detalje koje još nismo imali prilike vidjeti. U slučaju Bjegunca, to je doista slučaj jer ovo je jedno od impresivnijih izdanja koje vrlo vjerno prati vrlo neutralnu paletu boja i impresionira čistoćom slike i detaljima u njoj. Blu-ray izdanje film donosi u MPEG-4 AVC sustavu kodiranja i sa svojim formatom slike od 1.78:1 (ne 2.78:1 kako je navedeno na ambalaži), popunjava čitav zaslon na modernim 16:9 televizorima – pravo osvježenje nakon odrezanih 4:3 inačica koje smo mogli pratiti na televiziji. Posebno u scenama gdje je više osoba na okupu, format slike i detalji u njoj ono su što nas prinosi bliže zbivanjima na ekranu, te ovdje detaljne teksture lica posebno dolaze do izražaja.

fugitive-bluray-shot3

Jedna od najimpresivnijih scena, ujedno i scena glavnog preobrata u filmu jest velika željeznička nesreća gdje bez računalnih efekata možemo najvjernije do sada svjedočiti ovom impresivnom kadru snimanom s velikim brojem kamera uz samo jedan pokušaj, što se na ovom Blu-ray izdanju jasno može uočiti zbog brojnih detalja, od deformiranja metala, špričanja vode iz spremnika pa do plamenih jezika i nekontroliranog letenja čestica zemlje posvuda po kadru.

fugitive-bluray-shot2

Boje su neutralne, te mogu djelovati ponekad i blago tmurne zbog oblačnog vremena koje je bilo prisutno tijekom snimanja. Nešto više živosti u segmentu zelene boje se najbolje može vidjeti u kadrovima proslave dana Sv. Patrika u Chicagu, a gdje flourescentna rijeka i mnogobrojni kostimi dominiraju kadrom.

fugitive-bluray-shot6

Šum u scenama je dobro kontroliran i tijekom gledanja se teško može uočiti, čak i kod snimki u zamračenim ambijentima i po noći. Jedina su iznimka široki kadrovi grada snimanog po noći, a u kojima je šum značajnije izražen.

fugitive-bluray-shot5

Vodeći audio zapis je DTS-HD Master Audio u 5.1-kanalnoj inačici, a koji svoju ljepotu pokazuje u čistim dijalozima tijekom filma, glazbi cijenjenog kompozitora Jamesa Newtona Howarda i ambijentalnim efektima koji se povremeno mogu čuti na stražnjim zvučnicima. Nikakvog šuma ili visokofrekventnih tonova tijekom filma nismo čuli, za razliku od dodanih sadržaja kod kojih zvuk nije savršen, no za taj tip sadržaja niti nije očekivan. Kao i videu segmentu, tako i ovdje najupečatljivija je dočarana željeznička nesreća, a gdje svi zvučnici u 5.1 konfiguraciji imaju mnogo posla s dočaravanjem stravičnog razaranja.

fugitive-bluray-bonus

Na disku se nalazi pregršt dodatnih sadržaja, među kojima će svatko pronaći nešto za sebe. Oni su kako slijedi:

• Bjegunac – uzbuđenje potjere
  • Pilot epizoda istoimene televizijske serije iz 2000. godine
  • Uvod u film redatelja Andrewa Davisa i glavnog glumca H. Forda
  • Audio komentar redatelja Andrewa Davisa i glumca T.L. Jonesa
  • Dva uzbudljiva dokumentarna filma: Derailed: Anatomija željezničke nesreće i U bijegu s bjeguncem i
  • Kino najava

Audio komentar je zanimljiv i otkriva mnogo informacija o snimanju filma, ispričanih pretežno od strane redatelja Andrewa Davisa, dok se T.L.Jones tek povremeno uključi sa svojim dojmovima ili nekom zanimljivosti. Osim dokumentarnih filmova s mnoštvom podataka o produkciji (uključujući i jedan Easter Egg na kraju dokumentarca Anatomija željezničke nesreće), na disku se nalazi i cijela pilot epizoda istoimene TV serije iz 2000. godine, nažalost bez titlova na hrvatskom jeziku. Svi dodatnih sadržaji imaju titlove na nekoliko jezika, no nažalost ne i na hrvatskom, što može otežati praćenje svih koji žele saznati više o izradi filma, a ne znaju neki od stranih jezika.

fugitive-bluray-shot4

Premda smo ga već mnogo puta gledali, Bjegunac na Blu-rayu kako zbog kvalitete slike i brojnih detalja, tako i zbog bogatstva dodatnih sadržaja smo s velikim zadovoljstvom pogledali još jedanput, te se pronašli kako pojedine kadrove gledamo na sasvim novi način zahvaljujući visokoj rezoluciji. Bjegunac definitivno možemo preporučiti svim ljubiteljima starih dobrih trilera bez specijalnih efekata i jeftinih trikova, a zbog kojih i na Blu-ray disku zadržava svoju blisku interakciju s gledateljem, od početka do kraja. Topla preporuka.

fugitive-bluray-award

Blu-ray možete kupiti u Stripovi.hr webshopu.

stripovi-na-kvadrat-logo

Gledano na: Panasonic 39E6E kalibriranom LED LCD televizoru Audio: ProAc TriTower Response prednji lijevi i desni zvučnici, Mission centralni i surround zvučnici, B&W ASW675 subwoofer + Yamaha 5.1 pojačalo