TCL U55X9006 XESS X2 “QLED” UHD HDR Android TV – recenzija

1:1 mapiranje piksela Da
4:4:4 UHD reprodukcija Ne
Kašnjenje slike na ekranu (input lag – SDR)
  • Movie (kalibrirano) – 134.7 ms
  • Movie s Game content type: 51.9 ms
  • Movie s PC content type: 52.1 ms

Iznenađuje kako X2 postiže slabiji rezultat kad je u pitanju 4:4:4 UHD rezolucija boja, odnosno kašnjenje slike u odnosu na cijenom pristupačniji TLC-ov P60 model. Koliko god kombinacija smo isprobali, nismo uspjeli dobiti punu UHD rezoluciju boja za svaki piksel već bi tekst u boji koji se nalazi na podlozi druge boje izgledao manje oštar i teže čitljiv u odnosu na crni tekst na bijeloj pozadini i obratno. Ovo valja uzeti u obzir ako X2 planirate koristiti u svrhu PC monitora.

Kašnjenje slike se kretalo oko 52 ms u Game i PC načinima rada što je dvostruko sporije nego kod P60 modela. Vjerojatno se radi o lošoj optimizaciji, odnosno obradi slike koja se vrti u pozadini, što povećava kašnjenje. No čak i uz ovaj rezultat i više smo se nego ugodno igrali u igrama kao što su Steep, Project Cars 2 i Skyrim, tako da samo oni zahtjevniji bolje da investiraju u neki drugi model s manjim kašnjenjem.

X2 posjeduje ukupno šest zvučnika koji prema specifikaciji tvore trokanalnu konfiguraciju koju je prilagodila renomirana tvrtka u svijetu zvuka – JBL by Harman Kardon. Kvaliteta zvuka je iznad prosjeka s obzirom na cjenovnu klasu, dobro balansirana i s naglaskom na čistoću reprodukcije, a manje na postizanje velike glasnoće uz distorzije i oštre visoke tonove. Iako zvuk nije onako dobar kao kad povežete televizor na A/V receiver i odvojene zvučnike, moramo priznati da je Hans Zimmer: Live in Prague 2017 na Blu-rayu zvučao sasvim solidno s obzirom na ekstremnu dinamiku materijala. Jasno da je nedostajalo širine pozornice, niskih tonova i surround efekata, no za one koji ne žele investirati u audio komponente vjerujemo da će biti zadovoljni zvukom ovog televizora.

Uz više predložaka tu je i ekvilajzer tako da korisnik može pojedine frekvencije podesiti kako mu odgovara.

Kod X2 modela smo se po prvi put susreli s fenomenom prekida zvuka kod uređaja povezanih preko HDMI-ja dok je isti aktivan u 2.0a režimu rada (nužan za HDR).  Učestalost prekida je varirala, no povezali bismo ih sa skakanjem iz jednog u drugo poglavlje ili kod kretanja po izbornicima tijekom reprodukcije. Ponekad bi do pucketanja ili potpunog gubitka zvuka došlo i dok nismo dirali daljinski upravljač. Fenomen se pojavio na nekoliko testiranih uređaja, kao i s nekoliko HDMI kabela koje smo isprobali.

Potrošnja električne energije [W]

Predložak (mjerenje na ANSI uzorku – 50% crne i 50% bijele boje na ekranu)
Energetska klasa a+energy_class
Dynamic
140
Standard 104
Natural 95
Stadium 135
Movie – kalibriran 98
Standby < 1

paragraph-separator-divider

Alternative

U istoj cjenovnoj klasi nalazi se izvrsna alternativa s pravim 120 Hz panelom, bolji lokalnim zatamnjenjem i HDR performansama:

1. SONY KD55XE9005BAEPHDTVtest recenzija >>

Nakon testa TCL-ove P60 serije koja se pokazala kao vrlo atraktivan izbor u srednjem cjenovnom segmentu, testiramo samu perjanicu ponude - 140 cm veliki U55X9006 (poznat i pod oznakom XESS X2) model koji nam je na test ustupio Agramservis. Zahvaljujući partnerstvu s tvrtkom Samsung Electronics, kao i potrebnim tehničkim preduvjetima, XESS X2 je ujedno i prvi TCL-ov "QLED" televizor. To u prvom redu znači da ovaj televizor koristi Quantum Dot tehnologiju za prikaz realističnijih boja u odnosu na klasične LCD televizore, a što će se najbolje uočiti kod prikaza kvalitetnog UHD HDR materijala širokog raspona boja. Televizor smo detaljno istestirali, provjerite u&hellip;

Kvaliteta izrade
Izbornici i rukovanje
Mogućnosti
Kvaliteta slike - kontrast
Kvaliteta slike - oštrina u dinamici
Kvaliteta slike - prikaz iz kuta
Kvaliteta slike - obrada signala
Kvaliteta slike - HDR
Kvaliteta slike - ukupno
Gaming

Srebrna klasa

Sažetak: TCL U55X9006 XESS X2 je najpovoljniji televizor na tržištu koji nosi "QLED" oznaku, krasi ga atraktivni dizajn okrunjen iF nagradom, ima ugrađene kvalitetne JBL zvučnike, a tu je i Android TV platforma. Tvornički je slika solidno podešena u Movie predlošku za SDR i za HDR formate i sadržaji dobro izgledaju, no sitnice koje smo uočili tijekom testa postavljaju ovaj model ipak iza konkurencije u ovoj cjenovnoj klasi. Konkretno, Sonyjev 55XE9005 za istu cijenu nudi pravi 120 Hz panel (bolja pokretna rezolucija), bolje lokalno zatamnjenje (bolji kontrast), veću vršnu svjetlinu (bolji HDR efekti), nešto bolje skaliranje SD signala, precizniju kalibraciju te na kraju glađi i stabilniji prikaz filmova bez interpolacije. Zbog svega navedenog, kao i detalja iznesenih u recenziji, TCL-ov kandidat može dobiti tek djelomičnu preporuku, posebno ako vam je kvaliteta slike od primarnog značaja.

> informacije o sustavu ocjenjivanja <

Maloprodajna cijena na dan objave: 8.899,00 kn

Aktualne cijene provjerite na nabava.net