LCDMonitoriRecenzijeTelevizori i monitori

LG 27MT93S Smart TV i monitor – recenzija

lg-27mt93-fpd

Verzija sofvera u televizoru na dan testa: 04.23.80

Kombinacija LG-jeve Triple XD tehnologije procesiranja slike zajedno s IPS panelom vjernih boja i malog kontrasta postavila je testirani 27MT93S televizor upravo tamo gdje smo i očekivali prije provedenog testa – među dobre performere za široku paletu različitih sadržaja, no ne i idealne modele za gledanje filmova u zamračenom ambijentu. Televizor je sadržaje standardne rezolucije prikazivao uz veliku oštrinu i doista možemo reći da je gledanje TV programa bio užitak na ovom modelu. Jasno, to nije niti bilo teško postići s obzirom na malu dijagonalu ekrana, a na kojoj su pikseli puno manji i standardna rezolucija ne izgleda toliko mutno i bez detalja.

Izostanak 100 ili više hercnog panela rezultirao je malom oštrinom slike u dinamičnim scenama, no to se ponovno zbog male dijagonale nije uočavalo. Isto tako, tragovi iza objekata u pokretu bili su minimalni, čak i u tamnijim scenama. Efekt prljavog ekrana (DSE) je bio blago primjetan no nije smetao i skretao pažnju na sebe, što je dobar rezultat. Probijanja pozadinskog osvjetljenja bila su vidljiva na dva mjesta uz okvir, no zbog malog kontrasta i sivkaste crne boje nisu toliko dolazili do izražaja.

lg-27mt93-bluray
Scena iz filma Vitez Tame (Blu-ray, 1080p24)

Televizor se je nosio očekivano dobro sa svim mogućim kadencama isprepletenih signala, a samo je na HQV PAL testnom DVD-u pokazao lagano titranje na Telecine A i Telecine B kadencama. U praksi se spomenuta titranja nisu uočavala. Isto vrijedi i za uočene artefakte čak i kada je TruMotion isključen kod 60i tipova signala, a gdje su se između tankih linija nesavršenosti mogle uočiti. S druge strane, čak i najzahtjevnije scena filma Vitez Tame nisu otkrile takva ograničenja i film je u cjelini bio sasvim ugodan za pogledati na ovom televizoru.

Što se filmskog takta (24 Hz) tiče, televizor ga je precizno pratio i uz TruMotion isključen prikazivao svaki kadar bez ikakvih varijacija. Za one koji žele “glađi” prikaz, tu je TruMotion algoritam s nekoliko predložaka za podešavanje po vlastitim željama.

lg-27mt93-dvb-t
DVB-T signal standardne kvalitete (576i50)

27MT93S je prvi LG-jev “osobni TV” koji ima podršku za 3D prikaz. Televizor koristi proizvođačevu tehnologiju s FPR filmom na zaslonu kako bi kreirao trodimenzionalnu sliku uz pomoć jednostavnih 3D naočala. Uzeli smo jedan od dva para priložena uz ovaj televizor i pogledali The Ultimate Wave: Tahiti 3D dokumentarni film koji gledamo na svim 3D televizorima za ocjenu kvalitete prikaza, glatkoće izvođenja itd. Sve odlike polarizacijskog 3D-a bile su ovdje – dobra pozitivna i negativna dubina, dobar prikaz boja i nijansi, neprimjetan crosstalk (dvostruka slika) pri udaljenostima većim od 1 metra od ekrana, te malo izraženo titranje bijele boje. Ipak, dobro je poznato kako 3D zahtjeva jako veliki ekran kako bi njegova ljepota došla do izražaja, tako da smo prilično sigurni da će ovo biti jedna od manje korištenih funkcija ovog modela.

PC povezivanje i gaming

LG 27MT93S u službi monitora smo na PC povezali putem DVI -> HDMI kabela s obzirom da ne posjeduje DVI, VGA ili DisplayPort priključke. Monitor smo postavili na radni stol pokraj Dellovog 2408WFP monitora sa S-PVA panelom, a koji koristimo već godinama i na kojem nastaje preko 95% svih tekstova na HD Televiziji. Dvije stvari su postale evidentne nakon što smo promotrili oba monitora jedan do drugoga:

1. LG-jev model ima manji kontrast, zbog čega slika ne izgleda toliko dinamično i atraktivno i
  2. velika dijagonala i “samo” Full HD rezolucija u PC primjeni ne pružaju oštrinu slike kakva se očekuje od monitora ove cjenovne kategorije.

Full HD rezolucija na ekranu dijagonale 27″ izgleda odlično kada se gleda s udaljenosti od cca. 1.5 metara ili više, no kada smo ekran promatrali s udaljenosti manjoj od 50 centimetara, oštrina više nije tako dobra. Fontovi su mutniji i nemaju lijepo oblikovane bridove, zbog čega je iskustvo tipkanja mnogo bolje na monitorima iste dijagonale, no veće rezolucije ekrana (npr. 2560 x 1440 px poput HP ZR2740W). Iako su boje u cjelini dobre zasićenosti neovisno o kutu gledanja (prvenstveno onom horizontalnom), njihova temperatura se uočljivo mijenja prema hladnim, odnosno plavim nijansama.

Kašnjenje slike nije na razini klasičnih LCD monitora (oko 10 ms) već se je u najboljem slučaju kretalo između 45 ms i 55 ms. To je rezultat koji je prihvatljiv za većinu igrača, posebno onih koji se ne svrstavaju u hardcore gamere, a za koje ovaj monitor ima jednostavno preveliko kašnjenje. Mi smo na njemu isprobali BurnOut Paradise na PlayStation 3 konzoli i The Elder Scrolls: Skyrim na PC-ju i kašnjenje slike uz gore spomenute korekcije nas nije smetalo. Manji kontrast slike i sivkasta crna boja i u slučaju gaminga su prisutni, no jednom kada se uživite u igru ne bi vam trebao smetati. Na kraju krajeva, prikaz boja i ujednačenost prikaza je vrlo dobra.

27MT93S ima stereo zvučnike postavljene s pogledom prema podlozi, a koji pružaju čist zvuk dobar za gledanje TV programa, te za manje zahtjevne ljubitelje filmova i igrače. Iako sumnjamo da će netko spajati ovaj TV+monitor na A/V pojačalo, jedan od tri HDMI priključka ima ARC povratni audio kanal, a putem kojeg zvuk možete poslati na vanjske zvučnike u digitalnom obliku i bitno poboljšati audio iskustvo. Alternativno, televizor ima stereo izlaz za slušalice (3.5 mm), što znači da na njega možete povezati osim slušalica i PC zvučnike, kao i kompaktne prijenosne audio sustave.

paragraph-separator-divider

lg-27mt93-header

[review]