Samsung UE55H8000 (H8000) Full HD zakrivljeni LCD televizor – recenzija

Verzija sofvera u televizoru na dan testa: 1141

SamsungH8000_content

Samsungov H8000 kao najbolji Full HD LCD televizor za 2014. godinu u proizvođačevom lineupu sasvim očekivano pruža kvalitetu slike koja je u gotovo svim segmentima odlična, bez posebnih ograničenja koja bi bitno umanjila iskustvo gledanja filmova, serija ili TV programa. Kontrast je visok, ujednačenost slike vrlo dobra, efekt prljavog ekrana jako slabo primjetan, a skaliranje slike bez prigovora. Ono što bismo istaknuli kao glavni nedostatak je već poznao ograničenje VA-panela: pad kontrasta i zasićenosti boja pri gledanju iz kuta. Iako je raspon boja precizan i ostale karakteristike dobrim dijelom prate standardne vrijednosti, s obzirom na dijagonalu i potencijal ovog televizora, smatramo da je kalibracija nužna za najbolji rezultat – posebno što se tiče balansa bijele boje, a koji je mogao biti i bolje tvornički podešen za 2D i 3D.

SamsungH8000_angles

Glavna razlika u odnosu na prošlogodišnji F8000 model je u zakrivljenom ekranu, a koji je Samsung ove godine implementirao na modele serije 8. Naš prvi susret sa zakrivljenim ekranima bio je kroz testove prvih OLED televizora iz Samsunga i LG-ja još prošle godine, a gdje smo bili daleko više impresionirani OLED tehnologijom kao takvom nego činjenicom da je ekran zakrivljen. Samsung nas definitivno želi uvjeriti da je zakrivljeni ekran nešto što će poboljšati naše iskustvo gledanja, kreirajući bolji osjećaj dubine bez omraženih 3D naočala i “specijalnih efekata” poput onih na Toshibinom ZL2 glasses-free 3D televizoru, čime bismo trebali još intenzivnije uranjati u sadržaje koje gledamo. Dok smo kod HU8500 modela gledali Ultra HD sadržaje iznimne detaljnosti i u pojedinim kadrovima uspjeli doživjeti efekt dubine, moramo priznati kako na H8000 modelu je taj efekt potpuno izostao.

Zakrivljeni ekran, kalibrirana slika, kontrolirani uvjeti gledanja i vrhunski materijali, svi su uvjeti bili zadovoljeni, no 2D gledanje je bilo i ostalo – dvodimenzionalno. Jasno, Blu-ray sadržaji vrhunske kvalitete u našoj kolekciji su izgledali i više nego impresivno, no ne možemo reći da smo osjetili poboljšanje iskustva u odnosu na gledanje istog materijala na klasičnom ravnom ekranu. Puno bismo bili sretniji da možemo kontrolirati Samsungovu “Depth Enhancer” tehnologiju, a ne da samo znamo da ona radi u pozadini i zapravo se zove “Auto Depth Enhancer” tehnologija – možda bismo tada kroz fino podešavanje mogli postići efekt koji bi zapravo mogli i vidjeti.

SamsungH8000_curved-tv

Ipak, televizori sa zakrivljenim ekranom imaju tri prednosti u odnosu na ravni:

1. zbog zakrivljenosti refleksije svjetlosti mogu biti manje izražene, što znači da ćete vidjeti više video materijala, a manje dijelova ekrana prekrivenih odbljeskom,
  2. ujednačenost slike je bolja zbog toga što su rubovi ekrana pod manjim kutem u odnosu na točku gledanja (pod uvjetom da se nalazite pod malim kutem ili ravno ispred ekrana) i
  3. izgledaju drugačije, zanimljivije i svaki će ga gost u vašem dnevnom boravku zasigurno odmah uočiti

Ukratko, lista prednosti u odnosu na ravne ekrane je kratka, no treba uzeti u obzir da posebnih nedostataka zakrivljeni ekrani nemaju. Kao jedan od nedostataka mogli bismo navesti izgled takvog ekrana na zidu, a koji nije poput uokvirene slike kao u slučaju ravnih televizora tankih okvira i male dubine. Isto tako, pri gledanju televizora iz većeg kuta jedna od strana televizora će biti pod većim, a druga pod manjim kutem pa tu može doći do blage varijacije u svjetlini slike, no kompomisi kod LCD ekrana uvijek postoje u ovom segmentu. Suma sumarum, ako ste u dvojbi između ravnog i zakrivljenog ekrana, a cijena je ista – zakrivljeni je bolji izbor.

Za razliku od HU8500 modela, H8000 model koji smo testirali nema implementirano kompletno lokalno zatamnjenje ekrana već samo ono globalno i posebnu Cinema Black opciju koja dodatno zatamnjuje vodoravne crna trake iznad i ispod ekrana kod Cinemascope filmova. Dodatnim zatamnjenjem traka iznad i ispod slike poboljšava se prikaz crne boje i probijanja pozadinskog osvjetljenja prikrivaju, no testovi su pokazali kako već na Low vrijednosti dolazi do poremećaja u ujednačenosti gamme i svjetlina slike ima blagi skok u najsvjetlijim regijama. U prijevodu to znači da je za videofile najbolje isključiti spomenutu opciju, a koja ionako ne dolazi toliko do izražaja ako filmove gledate s podnaslovima, a zbog kojih se mora aktivirati osvjetljenje u donjem dijelu ekrana.

Na sam prikaz boja i njihovo zasićenje nemamo prigovora – Samsung se drži Rec.709 standarda vrlo precizno tako da nismo trebali raditi nikakve korekcije tijekom kalibracije što je odličan rezultat. Nismo uočili niti posebne promjene u zasićenosti boja pri manjim svjetlinama.

SamsungH8000_black

Pokretna rezolucija je izvrsna, 1080/1080 linija smo mogli razlučiti na FPD Benchmarkovim testovima, uz uvođenje artefakata kada je DeBlur komponenta unutar Motion Plus algoritma podešena na više od 5/10. Isto vrijedi i za DeJudder komponentu, a koja kroz umetanje novih sličica (frameova) uvodi jače prisutne artefakte i kvari filmičnost prikaza. Pri gledanju nekoliko filmova, uključujući izvrstan Pixarov Monsters University, artefakte nismo uočili kada je samo DeBlur komponenta bila aktivna. Uz vrlo blag efekt prljavog ekrana, ovaj televizor možemo preporučiti ljubiteljima sporta i drugih dinamičnih sadržaja.

Po pitanju standardne rezolucije, H8000 se ne razlikuje mnogo od ranije testiranog H6500 modela – dobro procesiranje bez combing efekta, skaliranje bez nazubljenosti bridova i “boje na mjestu” dobri su preduvjeti da će TV program biti moguće pogledati na televizoru ovako velike dijagonale. Malo detalja prenesenih u sadržajima standardne rezolucije još više otežavaju posao zakrivljenom ekranu, a koji iz male rezolucije jednostavno ne može stvoriti uvjerljiv prikaz u koji bi gledatelj se mogao udubiti. No, ionako nikoga ne možemo impresionirati TV programom na HD televizorima, zar ne?

Aktivni 3D na H8000 modelu pokazuje sve prednosti i nedostatke koji su nam već poznati od ranije. Rezolucija je odlična, Full HD i po pitanju oštrine 3D prikaz izgleda jednako dobro kao i onaj 2D. Efekt dvostruke slike (eng. crosstalk) je minimalan i ne bi trebao ometati gledanje. Titranje bijele boje je prisutno i tu je polarizacijski 3D u svakom slučaju bolji. Što se samog efekta dubine slike tiče, tijekom gledanja nekoliko vrhunskih 3D snimki nismo uočili nikakvo poboljšanje trodimenzionalnosti u odnosu na ravni ekran – ono što je uvjerljivo izgledalo na ravnom zaslonu tako je izgledalo i na zakrivljenom.

Gaming

Jednom kada smo smanjili kašnjenje slike na svega 35 ms, uživali smo u igrama preko PlayStation 3 konzole, odnosno PC računala. Veliki ekran kvalitetne slike i velika oštrina u dinamici jamstvo su ugodnog igranja kako za igre za jednog igrača tako i za mrežne okršaje.

H8000 posjeduje stereo zvučnike snage 2x 10 W orijentirane prema podlozi, te niskotonski zvučnik snage 20 W. Zahvaljujući mudro postavljenom prorezu duž donjeg okvira (tzv. valovod),  dio zvuka se usmjerava prema gledatelju i time se postiže nešto jasniji zvuk nego u dosadašnjim konfiguracijama. Kvaliteta zvuka u cjelini je dobra, zvuk je čist i oslobođen distorzija, no ne i posebno impresivan kada se filmovi i muzika nađu na repertoaru: niski tonovi su prigušeni, a visoki tonovi ne dolaze do izražaja. Tijekom naših seansi testiranja, TV smo povezali na 5.1 sustav kućnog kina i tek tada kvalitetno uživali u audio-vizualnom iskustvu.

paragraph-separator-divider

SamsungH8000_header

[review]