ProjektoriRecenzije

InFocus IN8606HD 3D projektor recenzija

header-infocus-in8606hd

Nakon najave i testa Optominog ThemeScene HD25e projektora, a koji je na nas ostavio dobar dojam, testiramo InFocusov odgovor u obliku modela IN8606HD. Također baziran na DLP DarkChip 3 tehnologiji, ovaj projektor prikazuje sliku pune HD razlučivosti deklariranog kontrasta od 10 000:1 i svjetline od 2500 ANSI lumena – svega 300 manje od Optominog HD25e modela. Osim navedenog, IN8606HD je ISFccc certificiran, što znači da posjeduje kontrole za preciznu kalibraciju boja za najbolji rezultat. Projektor je trenutno na akciji po cijeni od 7.999,00 kuna, a koliko je doista dobar, provjerili smo u detaljnoj recenziji. Projektor s PROJECTA HomeScreen 118×196 cm velikim platnom nam je na test ustupila tvrtka AVmax iz Zagreba.

Specifikacije (specifications)

Proizvođač InFocus
Model IN8606HD
Tehnologija prikaza DLP (Digital Light Processing)
Čip Texas Instruments DarkChip3
Svjetlina 2500 ANSI Lumena u Standard načinu rada (2000 u Eco)
Deklarirani kontrast 10,000:1
Kotač s bojama
6-segmenata
Projicirana veličina slike 1.2 – 10 m, dijagonala 16:9
Korekcija nagiba ± 40° Vertical
Rezolucija Full HD, 1920×1080
Potrošnja energije 350 W (Standard), 290 W (Eco), <0.5 W (Standby)
Vijek trajanja lampe 6000 sati u Eco načinu rada
USB priključak Da
Ethernet/mrežni priključak Ne
Wi-Fi Ne
Aktivni / polarizirajući 3D prikaz Da, aktivni 3D prikaz
Dimenzije 285 × 261 × 122
Zemlja porijekla Kina

Poveznice:

Službena stranica >>

Dizajn

design-infocus-in8606hd

Brzi info
Boja Materijal kućišta Fizičke tipke na kućištu Kontrola uvećanja/oštrine Podesive nogice
crna plastika da da da

Nešto manjih dimenzija od Optominog HD25e modela, InFocusov IN8606HD projektor ćete brzo zapamtiti po sjajnoj crnoj plastici kućišta i plavom prstenu oko projektorske leće. Projektor izgleda vrlo elegantno zahvaljujući lagano zakrivljenom kućištu koje kombinira zaobljene i oštre bridove i perforirane bočne stranice za cirkulaciju zraka. Unutar kućišta je svoje mjesto također pronašao aktivni ventilator koji stalno radi dok je lampa upaljena.

infocus-in8606hd-design

IN8606HD posjeduje mono zvučnik ugrađen u svoje kućište, deklarirane snage 10 W i sa SRS WOW tehnologijom za snažniji zvuk.

S gornje strane pronalazimo samo jednu tipku za paljenje i gašenje uređaja, a pokraj koje se nalaze statusne LE diode – plava za napajanje, a crvena za lampu. Dok je projektor upaljen svijetli samo plava LE dioda. S obzirom na osjetljivost sjajne crne površine na otiske prstiju, smatramo da je izostanak dodatnih tipaka za navigaciju dobra odluka jer se ovako kompletno upravljanje vrši putem daljinskog upravljača.

Svi priključci nalaze se na stražnjoj strani projektora i uključuju dva HDMI ulaza, komponentne i kompozitne RCA terminale, VGA ulaz, USB priključke, port za sinkronizaciju 3D naočala, RS-232 servisni port te 3.5 mm i RCA ulaze i izlaze za stereo zvuk.

InFocus na službenoj stranici navodi raspon dijagonala od 1.2 m pa do 10 metara, te sukladno tome i udaljenost projektora kako bi se navedene dijagonale mogle ostvariti. Mi smo projektor instalirali na udaljenost od 3 metra prema PROJECTA HomeScreen 118×196 cm 16:9 platnu i tako dobili dijagonalu nešto veću od 80 inča, odnosno preko 200 centimetara.

distance-infocus-in8606hd
Tablica s odnosom veličine slike i udaljenosti projektora od platna. Izvor: InFocus

Projektor smo testirali u kombinaciji s XPAND Edux 3 3D naočalama, a koje korite DLP-Link, White Light metodu sinkronizacije. Sukladno navedenom, za povezivanje s projektorom nije bilo potrebno koristiti i 3D sync port i pripadajuću aparaturu, što olakšava instalaciju. U slučaju korištenja RF naočala sync port je nužno koristiti. Naočale podržavaju frekvencije osvježavanja od 96 Hz pa do 144 Hz, mase su 56 g, a temelje se na aktivnoj tehnologiji s LCD zaslonima. Ugrađena baterija CR2032 omogućava rad do čak 100 sati.

xpand-edux3

U cjelini smo zadovoljni kvalitetom izrade i jednostavnošću instalacije IN8606HD 3D projektora.

Daljinski upravljač (Remote Control)

remote--infocus-in8606hd
Daljinski upravljač
Brzi info
Boja
Materijal Komunikacija Pozadinsko osvjetljenje Dodatno
srebrna i crna plastika IR ne /

Za razliku od Optominog punokrvnog upravljača s pozadinskim osvjetljenjem, InFocus prilaže inferiorniji upravljač što je evidentno već pri prvom susretu. Upravljač je plosnatog tipa s konveksnim tipkama koje nude osnovno upravljanje i navigaciju, te upravljanje s nagibom slike i jačinom zvuka, no bez naprednih značajki poput podešavanja svjetline, gamme i kontrasta ili odabira formata slike. Sve dodatne opcije se moraju napraviti putem OSD izbornika.

Izbornici (Menus)

infocus-in8606hd-menu

Brzi info
Vodič za instalaciju
Sučelje na hrvatskom jeziku
Testni uzorci
Help funkcija
ne ne integrirani da

Sučelje IN8606HD projektora je podijeljeno na tri glavne skupine i nudi niz opcija za podešavanje. Prva skupina se tiče kvalitete slike i nudi niz predložaka uz mogućnost ručnog podešavanja različitih parametara, uključujući i napredne opcije balansa bjeline i raspona boja. U drugoj skupini nalaze se opcije za podešavanje formata slike i karakteristika zvuka, dok se u trećoj nalaze opcije koje se tiču rada samog projektora (odlazak u Standby, način rada lampe, status, broj radnih sati, snaga ventilatora itd.

Izbornici su jednostavni i brzo je kroz njih moguće se kretati, no voljeli bismo vidjeti lokaliziranu verziju na hrvatski jezik, kao i integraciju Help funkcije kao što je to slučaj kod Optominog HD25e modela.

infocus-in8606hd-fpd
FPD Benchmark test

InFocusov IN8606HD  projektor je baziran na istoj DarkChip3 DLP tehnologiji Texas Instrumentsa kao i ranije testiran Optomin HD25e model, stoga ne čude slične prednosti i nedostaci koje smo uočili tijekom testiranja. Oba modela su postigli sliku velike svjetline i solidnog kontrasta, glatkih nijansi i visoke detaljnosti HD materijala. Sadržaji standardne rezolucije, poput onih koje susrećemo na DVD medijima nisu izgledali toliko detaljno zbog manje rezolucije izvornog materijala, no IN8606HD je odradio dobar posao po pitanju skaliranja sadržaja – nazubljenost nismo uočili čak ni kod najzahtjevnijih scena. Oštrina SD sadržaja na velikoj dijagonali neće nikoga očarati, no upravo zbog dobrog skaliranja i pravilnog izvođenja ne vidimo puno razloga zbog kojih ne bismo pogledali neki od filmova iz DVD kolekcije.

Ugrađena lampa može raditi u Normalnom i Eco načinu rada, uz blago zagasitiju sliku u slučaju upotrebe potonjeg. No, osim što produljuje vijek lampi, tijekom rada je projektor tiši kada je u Eco režimu, što valja uzeti u obzir prilikom podešavanja.

infocus-in8606hd-lamp
Eco način rada produljuje radni vijek lampe, a ne nudi značajno tamniju sliku.

Zbog integracije ISFccc certifikata imali smo veća očekivanja od tvorničkih karakteristika slike i kalibracijskog potencijala nego kada je u pitanju Optomin HD25e model, no na kraju smo ostali lagano razočarani. Tvorničke karakteristike slike u nizu dostupnih predložaka nisu nas oduševile preciznošću – Optoma HD25e je u tom pogledu bolja. Ovo je posebno vidljivo kod balansa bijele boje, a gdje su greške bile sve izraženije kako je rasla svjetlina slike – već od 40% pa naviše je plava komponenta dolazila do izražaja i odstupanja su se mogla uočiti. Gamma i svjetlina boja su bile preciznije, dok je raspon boja bio jednako neprecizan kao i kod Optominog modela i to je još jedan dokaz ugrađenih istih osnovnih komponenata u oba projektora. Raspon je i ovdje bio ograničen najviše u segmentu zelene boje, a koja značajno naginje prema žutoj boji. Iako IN8606HD posjeduje napredne opcije za podešavanje boja, uz sav trud zelenu boju nismo uspjeli zasititi toliko da se pozicionira na referentnu poziciju.

Tijekom provođenja testova uočili smo kako je redukcija šuma u slici, a koja umanjuje prikaz optičke karakteristike zrnatosti filma stalno prisutna i ne može se u potpunosti isključiti. Čak i BrilliantColor funkcija nije imala utjecaja na redukciju, premda u njenom opisu stoji kako može utjecati na količinu šuma u slici.  Samim time IN8606HD, baš kao i Optomin HD25e ne preporučamo zahtjevnim korisnicima koji žele reprodukciju boja i zrnatost vjerne originalu.

No, što je s ostatkom potrošača koji žele veliku sliku po pristupačnoj cijeni? Za njih će ovaj projektor biti dovoljno dobar jer unatoč uočenim odstupanjima u bojama, slika ima dobar kontrast, idealno ujednačen prikaz u svim dijelovima i veliku oštrinu. Za potrebe testiranja smo pogledali nekoliko Blu-ray i DVD naslova i u cjelini smo pronašli iskustvo gledanja vrlo slično modelu HD25e konkurentske kompanije Optome. Crna boja nije posve crna, što smo vidjeli u uvodnoj špici filma Bitka za Pacifik 3D, a kada se kamera kreće kroz zvjezdano nebo. Optomin HD25e projektor uspijeva prikazati kvalitetniju crnu boju. Iduća scena s prikazom pukotine plavog sjaja pokazala nam je da projektor može prikazati dinamičnu sliku s jarkim bojama, dobro pogođenim za gledanje u potpunom mraku. U ovom segmentu je InFocusov model bolji od Optominog. U slučaju gledanja istog sadržaja u 3D-u svjetlina slike je nešto manja, no to je ograničenje svih aktualnih tehnologija s 3D naočalama.

infocus-in8606hd-pacific-rim
Bitka za Pacifik 3D (Blu-ray, 1080p)

Što se 3D prikaza tiče, filmovi su izgledali vrlo privlačno zahvaljujući 144 Hz tehnologiji osvježavanja slike po tri puta za jedno oko u sekundi, zbog čega je slika mirna i ne umara oči. Iskustvo gledanja 3D-a je bolje nego na televizorima s aktivnim 3D prikazom upravo zbog manje izraženog titranja, a s druge strane velika dijagonala bitno olakšava uranjanje u sadržaje.

Rainbow effect (RBE), odnosno efekt duginih boja je stroboskopski efekt koji pojedini ljudi mogu vidjeti kroz bljeskove primarnih boja – crvene, zelene i plave. Do ovog efekta dolazi zbog načina na koji naše oči i mozak procesiraju sliku koju prikazuju projektori temeljeni na DLP tehnologiji i kod kojih svjetlost prolazi kroz kotačić s bojama koji se brzo okreće, kao što je slučaj s testiranim IN8606HD  projektorom.

Bljeskovi pojedinih boja se prvenstveno uočavaju na bijeloj boji, bilo da se radi o titlovima ili objektima koji se kreću po ekranu. Efekt je jednako izražen kao i kod Optiminog modela, što je bilo i za očekivati s obzirom da oba koriste DLP tehnologiju s jednim čipom.

Ugrađen mono zvučnik snage 10 W IN8606HD projektoru daje sve-u-jedan rješenje za prezentacije gdje je potrebna kompaktnost i bilo kakav zvuk koji bi pratio prezentaciju ili drugu manje zahtjevnu multimedijalnu funkciju. Za sve ostalo, a pritom mislimo na filmove, serije i igre, nužno je spajanje na vanjski sustav kućnog kina.

infocus-in8606hd-award

[review]

Na test ustupio: AVmax