Naslovnica » Recenzije » Projektori » Optoma ThemeScene HD25e 3D projektor recenzija

Optoma ThemeScene HD25e 3D projektor recenzija

optoma-hd25e-header

Optoma ThemeScene HD25e je nasljednik izrazito popularnog projektora HD25, dobitnika više “best buy” priznanja, a čija je namjena u prvom redu za filmove, igre i sportske sadržaje. Optoma HD 25e je Full HD projektor svjetline 2800 ANSI lumena i deklariranog kontrasta od 20.000:1, opremljenog DLP Dark Chip3 tvrtke Texas Instruments i naprednim procesorom slike. Na kraju, tu je i aktivni 3D prikazom s 144 Hz “Flicker Free” tehnologijom koja smanjuje titranje slike, negativnu pojavu koja umara oči i kvari opći dojam. Projektor s PROJECTA HomeScreen 118×196 cm velikim platnom nam je na test ustupila tvrtka AVmax iz Zagreba.

Video pregled (video overview)

hdtelevizija-youtube

HD Televizija YouTube kanal >>

Specifikacije (specifications)

Proizvođač Optoma
Model ThemeScene HD25e
Tehnologija prikaza DLP (Digital Light Processing)
Čip Texas Instruments DarkChip3
Svjetlina 2800 ANSI Lumena (u Bright načinu rada)
Deklarirani kontrast 20,000:1
Leće
F/2.55~2.86; f=22.37~26.73mm, 1.2x ručni zoom
Projicirana veličina slike 0.77 – 9.19 m (30.15″ – 361.75″) dijagonala 16:9
Korekcija nagiba ± 40° Vertical
Rezolucija Full HD, 1920×1080
Snaga lampe 190 W
Vijek trajanja lampe 6000 sati u Eco načinu rada
USB priključak Da
Ethernet/mrežni priključak Ne
Wi-Fi Ne
Aktivni / polarizirajući 3D prikaz Da, aktivni 3D prikaz
Dimenzije 324 x 234 x 97
Zemlja porijekla Kina

Poveznice:

Službena stranica >>

Dizajn

optoma-hd25e-design

Brzi info
Boja Materijal kućišta Fizičke tipke na kućištu Kontrola uvećanja/oštrine Podesive nogice
bijela plastika da da da

Projektor je izrađen od plastike bijele boje, s nizom linija sa svih strana među kojima se nalaze utori namijenjeni cirkulaciji zraka. Nekoliko tipaka za osnovnu kontrolu se nalazi s gornje strane, te prsteni za podešavanje udaljenosti i fokusa. Projektor stoji na tri gumene noge koje je moguće podešavati po visini odvrtanjem navoja.

Od priključaka Optoma je uključila 2 HDMI-ja,  kompozitni i VGA ulaz za sliku, te dva 3.5 mm ulaza i jedan izlaz za stereo zvuk. Tu su još i RS-232 i USB ulazi za povezivanje miša i servisne potrebe. Poseban modul za sinkronizaciju s 3D naočalama i 3-pinski priključak za napajanje zaokružuju ponudu priključaka na HD25e modelu.

optoma-hd25e-top

Optoma na službenoj stranici navodi raspon dijagonala od 37.6 inča pa do 301.1 inč, te sukladno tome i udaljenost projektora kako bi se navedene dijagonale mogle ostvariti. Mi smo projektor instalirali na udaljenost od 3 metra prema PROJECTA HomeScreen 118×196 cm 16:9 platnu i tako dobili dijagonalu nešto veću od 80 inča, odnosno preko 200 centimetara.

optoma-hd25e-installation-d

Tablica s odnosom veličine slike i udaljenosti projektora od platna. Izvor: Optoma HD25e upute

Projektor je kompatibilan sa ZF2100 aktivnim 3D naočalama, mase 39 grama i deklariranih 15 sati rada s napunjenom baterijom. U paketu se dobiva kabel za punjenje i poseban ZF2100 emiter koji se povezuje na projektor putem posebnog kabela. Naočale su lagane i dobro stoje na glavi.

optoma-hd25e-3d-glasses

U cjelini smo zadovoljni kvalitetom izrade i jednostavnošću instalacije HD25e projektora.

Daljinski upravljač (Remote Control)

optoma-hd25e-remote

Brzi info
Boja
Materijal Komunikacija Pozadinsko osvjetljenje Dodatno
bijela i srebrna plastika IR da (plave boje) /

U skladu s bojom projektora, priloženi daljinski upravljač je izrađen od plastike bijele i srebrne boje, s pozadinski osvijetljenim tipkama. Upravljač je sužen u srednjem dijelu, a gdje se također nalaze navigacijske strelice i tipka za poziv glavnog izbornika. U donjem dijelu svaki od ulaza ima svoju tipku, dok se u gornjem dijelu nalaze tipke vezane za karakteristike slike – njen format, predložak, podešavanja svjetline, kontrasta i gamme, te način rada UHP (Ultra High Power) lampe. Očito je kako je brz pristup opcijama za podešavanje slike bitna stavka na Optominoj listi kontrola, što će obradovati sve koji žele brzi pristup video postavkama.

Izbornici (Menus)

optoma-hd25e-menus

Brzi info
Vodič za instalaciju
Sučelje na hrvatskom jeziku
Testni uzorci
Help funkcija
ne ne integrirani da

Projektor koristi sučelje koje se projicira zajedno sa slikom, te u kojem su u četiri sekcije podijeljene različite opcije za podešavanje. Osnovna pozicija sučelja je na sredini, no moguće je odabrati poziciju u bilo koja četiri kuta. U kontrolama vezanim za sliku moguće je birati između nekoliko predložaka za sliku, a isto vrijedi i za format. Podešavanje nagiba slike (keystone) je moguće putem zasebnih kontrola, a uz integrirana dva testna uzorka (mreža i bijela boja) postupak je jednostavan i brz.

Sučelje je moguće pregledavati na više od 20 jezika, no među njima se ne nalazi hrvatski jezik. Integrirana “help” funkcija je praktična i poziva se pritiskom na tipku “enter”.

U cjelini, sučelje je brzo i praktično, no voljeli bismo vidjeti lokaliziranu verziju za domaće tržište.

Kvaliteta slike (Picture Quality)

optoma-hd25e-big-picture

Velika slika u punom smislu te riječi – dijagonala veća od 2 metra!

Optoma ThemeScene HD25e je projektor koji prikazuje vrlo oštru sliku dobre dinamike i kontrasta, relativno vjernog prikaza nijansi sive i manjeg raspona boja od deklariranog HD.Rec 709 standarda. Svakako treba istaknuti odlično skaliranje sadržaja standardne rezolucije u isprepletenom obliku (interlaced, prikaz s poluslikama), što će vjerujemo razveseliti mnoge vlasnike kolekcija DVD filmova, a koji će na velikom platnu još jednom oživjeti kao u kino dvorani. Precizna gamma jamči dobro balansirane kadrove s pravilnim eksponiranjem svjetlosti i sjena. Osim 2D prikaza, tu je i 3D prikaz bez efekta dvostruke slike i sa 144 Hz osvježavanjem (svako oko vidi 3 puta istu sliku i tako 72 puta u sekundi), tako da su filmovi glatki u izvođenju, no bez sapunica efekta i bilo kakvih anomalija.

Gledajući The Ultimate Wave: Tahiti 3D i Pijev Život također u 3D izdanju, bili smo zadovoljni oštrinom slike, a koja se zahvaljujući aktivnoj 3D tehnologiji prikazuje u punoj HD razlučivosti za svako oko. Titranje je bilo gotovo neuočljivo i to nam se jako svidjelo jer su nam se oči manje umarale, a mala masa naočala je također doprinijela dobrom dojmu. Ono što nam se nije toliko svidjelo jest prikaz u tvorničkim predlošcima, a koji ima izraženu zelenu nijansu, zbog čega kadrovi izgledaju manje realistično. Uz korekcije balansa bijele boje i svjetline pojedinih boja, dinamika boja se može značajno popraviti, no ne i dovesti na izvrsne vrijednosti koje propisuju standardi po kojima se snimaju sadržaji – nedovoljno zasićena zelena boja ostaje glavni problem u prikazu.

optoma-hd25e-skin

Dobar prikaz ljudske kože – kadar iz The Ultimate Wave: Tahiti 3D dok. filma

Percepcija prostora je izvrsna i to je jedna od glavnih prednosti velike slike – ovo prvenstveno vrijedi za sadržaje visoke rezolucije kod kojih velika oštrina Optominog projektora otkriva svaku pojedinost u slici. Ovdje također vidimo i prostor za Ultra HD rezolucije jer na dijagonali većoj od 2 metra koja se gleda s otprilike te iste udaljenosti, svaki piksel čini razliku. No, s trenutnom ponudom Ultra H 4K projektora i zbog ograničene dostupnosti takvih sadržaja, to je tema za budućnost i daleko manje pristupačan cjenovni segment.

HD25e projektor je u stanju prikazati oko 300 od ukupno 1080 linija pokretne rezolucije, što smo otkrili na FPD Benchmark disku kod 1080i60 signala. Zamućenja su bila vidljiva kod finih linija, no treba naglasiti kako artefakata nije bilo, tako da su kadrovi bili manje oštrine od one maksimalne, no bez smetnji koje bi na sebe posebno skretale pažnju. Kod 24p filmova zamućenja nisu bila značajna i ometala gledanje jer je u sam sadržaj snimljena određena doza zamućenja, no u slučaju igranja igara na PlayStation 3 konzoli ili na računalu u 60 sličica u sekundi, zamućenje bilo uočljivo. Ponovno, kao i kod LCD televizora koji ostvaruju oko 300 od 1080 linija, na zamućenje se vremenom ljudsko oko navikne i prestane ga uočavati.

Rainbow effect (RBE), odnosno efekt duginih boja je stroboskopski efekt koji pojedini ljudi mogu vidjeti kroz bljeskove primarnih boja – crvene, zelene i plave. Do ovog efekta dolazi zbog načina na koji naše oči i mozak procesiraju sliku koju prikazuju projektori temeljeni na DLP tehnologiji i kod kojih svjetlost prolazi kroz kotačić s bojama koji se brzo okreće, kao što je slučaj s HD25e projektorom. Bljeskovi pojedinih boja se prvenstveno uočavaju na bijeloj boji, bilo da se radi o titlovima ili objektima koji se kreću po ekranu.

colorwheel-dlp

Kotačić s bojama daje veću svjetlinu slici, no uvodi tzv. efekt duginih boja

Premda ovo može zvučati zabrinjavajuće, treba odmah istaknuti kako je efekt slabo uočljiv i ako ga baš ne tražite u slici, velika je vjerojatnost da ga uopće nećete niti vidjeti. Osim toga, postoji određen broj ljudi u populaciji koji ga uopće ne uočavaju i mogu se u potpunosti prepustiti uživanju u sadržajima. Igrajući Burnout Paradise na PlayStation 3 konzoli, vrlo brzu i dinamičnu igru prepunu efekata u 60 sličica u sekundi, bez obzira na količinu akcije, efekt duginih boja nismo uočavali niti nas je išta ometalo. Efekt smo najviše vidjeli kod statičnih sadržaja kada smo skretali pogled na neki dio slike, a titlovi su bili prikazani na ekranu. Tragove primarnih boja se tada može vidjeti na rubovima titlova, prema kontrastnoj podlozi.

optoma-hd25e-ps3

Burnout Paradise gaming u 720p rezoluciji i 60 sličica u sekundi

Izmjereni kontrast od oko 900:1 pokazao se kao dovoljno dobar za dinamičnu sliku pod uvjetima da je u prostoriji potpuni mrak. Bilo kakvo prisutstvo ambijentalnog svjetla će kontrast bitno smanjiti i promijeniti boje zato što će na platno padati više izvora svjetlosti različite temperature boje.

optoma-hd25e-lamp-compariso

Ovo se djelomično može riješiti korištenjem Bright opcije za snagu lampe i Bright predloška za sliku, no uz manje precizne boje koje nije moguće korigirati zbog zaključanih parametara svih predložaka osim onog po imenu User.

optoma-hd25e-keystone

Korekcija nagiba uvodi efekt valovitih šara

Tijekom našeg testa projektor je bio postavljen na policu ispod donjeg ruba platna, te smo koristili Keystone vrijednost -7 kako bi ga podesili da slika popuni cijelo platno od ruba do ruba. Zbog korištenja spomenute funkcije, kod tankih linija smo uočili efekt valovitih šara (eng. Moire), a koji nismo vidjeli kod filmova i ostalih video materijala, već samo na HQV Benchmark Blu-ray disku. U slučaju da je Keystone vrijednost postavljena na nulu, valovite šare se nisu vidjele na niti jednom uzorku, tako da je za optimalan rezultat nužno projektor postaviti s pogledom točno na sredinu platna.

Kvaliteta zvuka (Sound quality)

Ugrađeni zvučnik u projektor očekivano nije dovoljan za filmove i igre jer zvuk dopire iz jednog izvora i vrlo je ograničen po pitanju raspona frekvencija. Za prezentacije u manjim prostorijama će biti dovoljan, no za svaku ozbiljniju primjenu, povezivanje na sustav kućnog kina je toplo preporučljivo.

optoma-hd25e-header

• kvaliteta izrade
  • dobar kontrast i oštrina slike
  • 3D bez titranja i dvostruke slike
  • kvalitetan prikaz filmskih sadržaja (2D i 3D)
  • kvalitetan prikaz DVD sadržaja
  • brzo sučelje
  • minimalno prisutan efekt duginih boja
  • daljinski upravljač s pozadinskim osvjetljenjem
  • jednostavno korištenje

• neprecizan raspon boja (2D i posebno 3D)
  • veće odstupanja u 3D prikazu u odnosu na standard (kalibracija nužna)
  • izostanak kontrola za precizno podešavanje slike (gamma, balans bijele boje u više točaka)
  • mala pokretna rezolucija rezultira zamućenjem slike u dinamici
  • razina buke tijekom rada

Početni model Optomine linije videofilskih HDTV projektora namijenjenih kućnom kinu pokazao je u cjelini dobre performanse i intuitivnost korištenja. Projektor je jednostavan za korištenje, pruža sliku dobrog kontrasta i odlično prikazuje sadržaje standardne rezolucije, što je važno za potencijalne kupce koji planiraju gledati puno DVD filmova. Blu-ray sadržaji su segment u kojem ovaj projektor pokazuje svoju pravu snagu, pružajući vrlo oštru sliku dobre dinamike i s dobrim, no ne i sjajnim bojama. Naime, raspon boja je manji nego što propisuje standard i smatramo da je to glavni nedostatak ovog modela. Unatoč dostupnosti “referentnog” predloška za sliku i naprednih kontrola, ograničen raspon i zamaknute boje nismo mogli u potpunosti ispraviti, što je stavka koja neće odgovarati zahtjevnim videofilima. Za manje zahtjevne korisnike prikaz boja će zadovoljiti i uz odgovarajuće platno će moći uživati u velikoj slici kao u kino dvorani. 3D prikaz je izvrsne oštrine i mirnog prikaza filmskih sadržaja zahvaljujući “flicker free” tehnologiji, a koja manje umara oči. Ljubitelji igara bi također trebali biti zadovoljni oštrom slikom sa slabo izraženim efektom duginih boja. U cjelini, ovaj projektor možemo preporučiti uz napomenu da je kalibracija nužna za postizanje najvećeg potencijala koji nudi ovaj model.

target-group-ciljana-skupina
  • ljubitelji 2D i 3D filmova
  • korisnici koji žele kvalitetan prikaz DVD filmova
  • korisnici koji žele igrati igre na velikom zaslonu
  • korisnici koji žele praktičan projektor kojim se jednostavno i lako rukuje

Dodijeljena klasa:

optoma-hd25e-award

Optoma ThemeScene HD25e je nasljednik izrazito popularnog projektora HD25, dobitnika više “best buy” priznanja, a čija je namjena u prvom redu za filmove, igre i sportske sadržaje. Optoma HD 25e je Full HD projektor svjetline 2800 ANSI lumena i deklariranog kontrasta od 20.000:1, opremljenog DLP Dark Chip3 tvrtke Texas Instruments i naprednim procesorom slike. Na kraju, tu je i aktivni 3D prikazom s 144 Hz “Flicker Free” tehnologijom koja smanjuje titranje slike, negativnu pojavu koja umara oči i kvari opći dojam. Projektor s PROJECTA HomeScreen 118×196 cm velikim platnom nam je na test ustupila tvrtka AVmax iz Zagreba. Video pregled (video overview) HD Televizija…

Dizajn i kvaliteta izrade
Jednostavnost korištenja
Mogućnosti
Kvaliteta slike (tvornički)
Kvaliteta slike (ukupno)

Srebrna klasa - Preporuka!

Sažetak: Početni model Optomine linije videofilskih HDTV projektora namijenjenih kućnom kinu pokazao je u cjelini dobre performanse i intuitivnost korištenja. Projektor je jednostavan za korištenje, pruža sliku dobrog kontrasta i odlično prikazuje sadržaje standardne rezolucije, što je važno za potencijalne kupce koji planiraju gledati puno DVD filmova. Blu-ray sadržaji su segment u kojem ovaj projektor pokazuje svoju pravu snagu, pružajući vrlo oštru sliku dobre dinamike i s dobrim, no ne i sjajnim bojama.

> informacije o sustavu ocjenjivanja <

Na test ustupio: AVmax

AVmax