Bitka za Pacifik 3D Blu-ray [2013] recenzija

pacific-rim-header

Bitka za Pacifik još je jedan visokobudžetni film u kojem vanzemaljci napadaju zemlju, te se čovječanstvo mora udružiti i pronaći način da im se suprotstavi. Golema čudovišta počinju izlaziti iz procjepa duboko u Tihom oceanu i jedino što im se može suprotstaviti su veliki roboti kojima u tandemu upravljaju posebno trenirani ljudi. Ovo je izdanje na ukupno 3 Blu-ray diska, a koje obećava mnogo sati zabave s 2D i 3D inačicom filma, te dodatnim sadržajima koji detaljno objašnjavaju događaje u filmu. Što sve nudi ovo izdanje, pročitajte u nastavku.

Žanr: akcija, SF

Godina izlaska (kino): 2013.

Redatelj: Guillermo del Toro

Glume: Charlie Hunnam, Idris Elba, Diego Klattenhoff, Rinko Kikuchi, Ron Perlman

Pacific Rim (2013) on IMDb

Kada legije monstruoznih vanzemaljskih stvorenja, poznatih pod imenom Kaiju, započnu dolaziti iz dubine oceana – započinje smrtonosni rat. Kako bi se obranili, ljudi stvaraju masivne robote naziva Jaegeri kao oružje. Kontrolirani simultano uz pomoć dva pilota, čak se i Jaegeri pokazuju nemoćnim u borbi protiv Kaijua. Sada, na rubu poraza, čovječanstvo se mora okrenuti istrošenom bivšem pilotu i neuvježbanoj amaterki koji se nalaze u timu u naizgled zastarjelom Jaegeru. Ovi neobični junaci posljednja su nada u borbi protiv nadolazeće apokalipse.

Broj diskova 3
Veličina na disku – film 2D 37.1 GB*
Veličina na disku – film 3D 39.1 GB*
Veličina na disku – dodaci 11.9 GB*
Trajanje 131 min
Video 16×9, 1.85:1 (Academy Flat)
Sustav kodiranja MPEG-4 AVC
  • engleski DTS-HD Master Audio 7.1
  • engleski, poljski, mađarski i češki Dolby Digital 5.1
Podnaslovi hrvatski, engleski, slovenski, arapski, bugarski, španjolski, češki, hebrejski, rumunjski, mađarski i poljski

* napomena: najveći kapacitet dvoslojnog Blu-ray diska iznosi 46.6 GB, odnosno 50 050 039 808 bajtova.

pacific-rim-menu

Izbornici su statični s već dobro poznatim dizajnom okruglih ikona u donjem dijelu, u paleti boja koja asocira na teške metale. Ostatak zaslona prekriva velika fotografija akcijske scene iz filma, a u pozadini se vrti glazbena tema u Dolby Digital 2.0 formatu.

pacific-rim-shot6

Bitka za Pacifik i prije odgledanog prvog kadra obećava mnogo s čistog tehničkom stajališta. Film je sniman Red Epic kamerama ispred kojih su bili smješteni Angenieux Optimo Zoom i Zeiss Ultra Prime objektivi, a iza njih Guillermo del Toro kao redatelj opsjednut kontrolom i detaljima, te Guillermo Navarro kao direktor fotografije koji se također pokazao kao stručnjak u svojem poslu. Film je također bio prilagođen za IMAX dvorane kroz IMAX DMR (Digital Media Remastering) proces, a njegov audio zapis je također optimiran za trenutno najnapredniji zvučni sustav za kino dvorane – Dolby Atmos.

Bitka za Pacifik od početka do kraja ne prestaje očaravati fantastičnim kadrovima koji su zbog Academy Flat 1.85:1 formata još veći na 16:9 ekranima koji su standard za moderne televizore. Kadrova sa sjajnom igrom svijetla i sjene, dubokim kontrastom i dinamičnim bojama je toliko da smo imali problem odabrati one najbolje i prikazati ih ovdje u recenziji. Osjećaj prostora i masovnosti golemih čudovišta iz druge dimenzije nasuprot robotima čovječanstva je izrazito realističan i čak i u 2D inačici filma na velikom ekranu nije teško se uživjeti u njihove napete okršaje. Računalni objekti u filmu su vrlo kvalitetno napravljeni i u kadrovima je teško ih odvojiti od stvarnih objekata i osoba, osim u tek nekoliko scena.

pacific-rim-shot4

Iako je film prepun akcije, u nešto više od dva sata koliko traje, mnogo je sporih kadrova s dijalozima likova, što daje dovoljno vremena za detaljnu analizu prikaza teksture kože, kose i odjeće. Uz pravilno podešen televizor, uživati ćete u svakom kadru, u to smo uvjereni – na ljudskim licima se otkriva svaki detalj, svaka emocija, a na odjeći, odorama i posebnim odijelima koje koriste piloti divovskih robota zvanih Jaeger.

Slika je u potpunosti očišćena šuma, a kompresija je dobro kontrolirana tako da su njeni tragovi potpuno neprimjetni. Fokus je precizan tijekom cijelog filma osim u kadru ili dva gdje smatramo da je objekt trebao biti preciznije izoštren.

Film nije originalno sniman u 3D-u, već je ručno prebačen u stereoskopski prikaz, a koji je dostupan na drugom od ukupno tri Blu-ray diskova koji čine ovo izdanje.  Nakon što smo prvo gledali 2D, a zatim 3D izdanje filma, uočili smo puno bolji osjećaj perspektive i pozicije objekata u prostoru, bilo da se radi o dnu Pacifika gdje se nalazi procjep, bitkama Kaijua i Jaegera, te kadrova interijera. Ono što nam se manje svidjelo u odnosu na 2D inačicu je zatamnjenje slike i manje dinamične boje, što je boljka aktualnih tehnologija čije 3D naočale zatamnjuju između 60% i 70% svjetlosti koja se emitira.

pacific-rim-shot1

Predanost redatelja da napravi sjajnu 3D inačicu od originalne 2D snimke se najbolje  može razumjeti iz njegovog citata:

“Za akcijske, avanturističke i žanrove blockbustera, ljubitelj sam konverzija u 3D. Tražio sam od Legendary Picturesa kompletnu kontrolu nad 3D-om. Tražio sam ih četrdeset tjedana ili tako nešto za izradu 3D konverzije – obično traje od osam od dvanaest tjedana. Pristali su na to. Kako sam u potpunosti opsjednut kontrolom, smatram da smo napravili 3D konverziju s kojom će ljudi biti jako sretni. To je sada moj omiljeni format za ovaj film (Bitku za Pacifik), no smatram da 3D nije za baš svaki film. Ako planirate gledati Bitku za Pacifik, preporučujem da ju pogledate u 3D-u.”

pacific-rim-shot8

Bez obzira gledate li 2D ili 3D verziju filma, pripremite se na fantastičnu vizualnu poslasticu koja će vas oduševiti.

pacific-rim-shot5

Vodeći audio zapis DTS-HD Master Audio u 7.1 konfiguraciji prati fantastične odlike videa i vrlo vjerno prenosi dinamiku i gigantski volumen filma. Čim se na ekranu pojave divovi od čudovišta ili robotske mašinerije, kompletan prostor se ispunjava efektima koji pršte sa svih strana, a niskotonska jedinica ne prestaje širiti nebrojene duboke tonove. Jedno je sigurno, za najbolji ugođaj preporučujemo dobar subwoofer i to po receptu – što veći i jači – to bolje. Koristiti zvučnike televizora za ovaj film je prava šteta jer time gubite jako puno na dinamici i efektima.

U cjelini, izvrstan dojam.

pacific-rim-bonus

Na disku s 2D inačicom filma pronašli smo komentar redatelja  Guillerma del Tora i fokusne točke (ukupno trajanje oko 1 sat), a na zasebnom disku ukupno 14 priloga o snimanju filma koji daju iscrpan pogled na Kaijue, Jaegere, setove, filmske akrobacije, zvuk, efekte, mitologiju i samo snimanje filma. Izdanje također sadržava i redateljeve bilješke kroz kombinaciju tekstualnih i video priloga, digitalne crteže Bitke za Pacifik, te produljene i izbačene scene. Svi sadržaji su dostupni u HD razlučivosti, nažalost bez hrvatskih podnaslova.

pacific-rim-bonus-menu

U cjelini, dodatni sadržaji su vrlo detaljni i otkrivaju mnoge informacije i pojašnjenja o događajima iz filma.

pacific-rim-shot7

Bitka za Pacifik na Blu-rayu predstavlja pravu audio-vizualnu poslasticu i s pravom se može proglasiti jednim od najboljih izdanja ove godine. Kvaliteta slike je idealna u svakom pogledu, a odlična konverzija u 3D također jamči nezaboravno iskustvo u sve tri dimenzije. 7.1 zvuk je također na vrlo visokom nivou, posebno za ljubitelje obilnih baseva i dinamične zvučne pozornice oko gledatelja. Na kraju, tu su posebni dodaci koji dolaze na zasebnom disku i u visokoj rezoluciji otkrivaju mnoge informacije o tematici filma. U cjelini, fantastično izdanje koje osim samih tehničkih ostvarenja nudi zabavnu i dinamičnu radnju koja bi se trebala svidjeti širem krugu gledatelja.

pacific-rim-award

Blu-ray možete kupiti u Stripovi.hr webshopu.

stripovi-na-kvadrat-logo