Recenzija: Toshiba 50L7335DG (L7 serija) 3D LED LCD Smart TV
Tvorničke postavke i kalibracija
Provjera karakteristika slike je izvršena putem SpectraCalovog Calman 5 for Business softvera, X-Rite SpectraCal C6 Special Edition kolorimetra i AVFoundry VideoForge generatora uzoraka.
Brzi info | ||
Kontrola gamme |
RGB balans | Upravljanje bojama (CMS) |
da | da (dvije ili deset točaka) | da (nijansa, zasićenje i svjetlina) |
Toshiba 50L7335DG nudi nekoliko predložaka za sliku, a oni su kako slijedi:
- AutoView
- Dynamic
- Standard
- Hollywood Night
- Hollywood Day i
- Hollywood Pro
Kod ulaza koji nije antenski još se na izbor nude Game i PC, namijenjeni smanjenom kašnjenju signala u slučaju igranja igara.
Kako je i bilo za očekivati, Hollywood predlošci pružaju najprecizniju sliku kada su standardi u pitanju. Sva tri nude sasvim solidan kontrast od preko 2000:1, što je potvrdilo našu inicijalnu vizualnu inspekciju. Hollywood Day i Pro predlošci su vrlo slični, tako da ako želite svjetlinu koju nudi Day predložak i svu silu opcija za kalibraciju, biti će potrebno Backlight kontrolu povećati s 30 na 50. Iako greške u RGB balansu nisu velike, lagana dominacija plave boje je primjetna, što se uspješno može otkloniti kroz proces kalibracije.
Kao i kod ranije testiranog modela L4 serije, tako su i ovdje kontrole za kalibraciju pomalo konfuzno riješene. Naime, iako je na izbor ponuđena standardna paleta koja uključuje RGB balans u dvije ili deset točaka, punokrvni CMS za podešavanje boja i kontrolu gamme, aktivacijom jedne opcije se onemogućuju druge, što znači da je potrebno pronaći kompromis između dostupnih opcija. Preko USB-a je moguće povezati posebno prilagođen mjerni instrument namijenjen automatskoj kalibraciji, no rijetko tko će investirati u tako nešto da bi mogao podesiti isključivo Toshibin televizor.
Sukladno tome, u kalibraciji smo ispravili greške u RGB balansu, te podesili svjetlinu za pojedine boje. Gammu smo ostavili na cca. 2.40 koliko je iznosila u svim Hollywood predlošcima, što odgovara zamračenim uvjetima, no za ambijente s više svjetlosti jest bolje da je vrijednost iste 2.0 ili 2.2 Kontrole nažalost nisu idealnog odziva tako da nismo mogli preciznije podesiti položaj boja koje su u najvećem odstupanju – zelene i žute. Čak pomicanjem kontrola do krajnjih granica boje se nisu primakle ciljanim vrijednostima, što je šteta s obzirom na preciznost kojom se hvali proizvođač.
Karakteristike slike u 3D-u
3D prikaz je također moguće prilagoditi između istih predložaka kao i 2D, uz napomenu kako na istom ulazu (npr. HDMI 1), sve se vrijednosti dijele između 2D i 3D inačice. Sreća u nesreći jest ta da su podešenja koja smo napravili za 2D odgovarala i za 3D, tako da smo jednim procesom podesili sliku za 2D i 3D način rada. Slika za 3D je također vrlo precizna, uz nešto veće odstupanje u RGB balansu, no dobrog raspona boja i ujednačene gamma krivulje.
Mjerni izvještaj |
Tvornički Hollywood Night/Pro |
Tvornički Hollywood Day |
Vrijednost crne boje (On/Off) [cd/m2] |
0.049 (0.052 ANSI) | 0.085 |
Izmjerena svjetlina [cd/m2] |
99.95 (99.99 ANSI) | 172.3 |
Izmjereni kontrast (On/Off) |
2039:1 (1922:1 ANSI) |
2027:1 |
Pregled testova
U tablici dolje navedeni su svi provedeni testovi:
Značajke panela | |
Mrtvi/zaglavljeni pikseli | niti jedan |
Uniformnost prikaza | dobra, no blage mrlje i probijanja je moguće uočiti kod gledanja u zatamnjenom ambijentu |
Dirty Screen Effect | neprimjetan |
Refleksije | dobro kontrolirane |
Kut gledanja | osrednji |
Performanse |
|
Puni raspon RGB-a (Blacker than black i Whiter than white testovi) | da |
Skaliranje slike | odlično za SD i 720i/p HD |
Video mode deinterlacing (1080i) | vrlo dobar, vidljiva nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i neprimjetno u odnosu na vertikalu |
Film mode deinterlacing HD (2:2 i 2:3 1080i kadence) | prolazi kada je ClearScan nije isključen |
Film mode deinterlacing SD (Telecine A i Telecine B kadence) | prolazi Telecine A, Telecine B uz stepeničasti efekt i lagano trzanje |
Ostale kadence (2:3:3:2, 3:2:3:2:2, 5:5, 6:4 i 8:7) | prolazi samo 2:3:3:2 |
Pokretna rezolucija (max. 1080) | 300 linija uz isključen ClearScan, cca. 650 linija uz ClearScan na Standard, Medium ili High opciji, vidljivi artefakti na uzorcima crno-bijelih linija i lagani tragovi iza kontrastnih objekata |
Pokretna rezolucija 3D (max. 1080) | 1080 |
Otklanjanje nazubljenosti na dijagonalnim linijama (SD) | odlično, nazubljenost kod linija +/- 10 stupnjeva u odnosu na horizontalu i gotovo neprimjetno u odnosu na vertikalu |
Flag test (SD) | bez nazubljenosti |
Color Upsampling |
prolazi bez zamućenja i isijecanja pojedinih boja |
Overlay on film (titlovi različite kadence) | posve stabilan |
Belle Nuit testni uzorak (SD – SCART povezivanje) | stabilan |
Uklanjanje nesavršenosti digitalne slike (šum, mosquito efekt) | učinkovito otklanja šum u slici i slabo MPEG kompresijske blokove i mosquito efekt |
Banding (posterizacija) |
neprimjetan u statici i dinamici |
SD/HD – 24 Hz | stabilna reprodukcija uz ClearScan na standard, a koji ne uvodi efekt sapunice |
Disanje 3D slike | jasno vidljivo, najviše na bijeloj boji i u dinamici |
Crosstalk (dvostruka slika u 3D-u) | uočljivi tragovi dvostruke slike, najviše na titlovima i efektima koji se nalaze u jačoj pozitivnoj ili negativnoj dubini |
PC povezivanje i gaming | |
PC predložak i ulaz | Da, moguće odabrati da ulaz bude Game/PC |
1:1 mapiranje piksela | Da, moguće uz uključen Native |
Kašnjenje slike na ekranu (input lag na 1080p signalu) | 49.1 ms kada je Game predložak za sliku aktivan (44.7 ms na vrhu ekrana, 49.1 ms u sredini, 52.3 ms na dnu) |
Potrošnja električne energije [W] |
(mjerenje na ANSI uzorku – 50% crne i 50% bijele boje na ekranu) |
Standard |
75 |
Hollywood Night |
55 |
Hollywood Day | 75 |
Standard 3D |
108 |
Hollywood Night 3D | 107 |
Hollywood Day 3D |
108 |
Standby | < 1, oko 11 kada je uključeno brzo paljenje |
Ostalo | |
Razina buke/zujanje | posve bešuman |
Blokiranje/problemi u radu | bez blokiranja ili ikakvih anomalija u radu |
Multimedijalna podrška
Format/i | Rezultat |
Video | |
DivX/Xvid, DivX HD – SD i HD materijali s podnaslovima | da |
Matroska (MKV) – različitih rezolucija (SD, 720 i 1080p) s podnaslovima | da |
Matroska 3D (MK3D) |
ne |
Matroska (MKV) SBS – Side by Side – uzorak |
da |
M2TS i M2T – demo materijali i video snimci HD digitalnom kamerom | da |
MOV (snimke kamerama i fotoaparatima) | neke da, neke ne |
WMV (Windows Media Video) | da |
Ogg Theora (SD i HD) | ne |
Audio | |
MP3 – fiksni bitrate 160 kbps, varijabilni s prosjekom 188 kbps i jedan od 320 kbps | da |
OGG, APE, FLAC – nekoliko datoteka | ne |
WAVE, stereo i višekanalni | da |
DTS (lossy) |
da (samo preko optičkog Toslink/HDMI izlaza) |
Dolby Digital 5.1 AC-3 (lossy) | da |
DTS-HD i Dolby TrueHD | samo DTS lossy |
Slike | |
Slikovni formati razne rezolucije | JPEG i PNG |
ISO “slike” CD/DVD ili BD diskova | |
ISO | ne |
Podatkovni sustavi | |
FAT | da |
exFAT | da |
NTFS | da |
Zadovoljni smo s podrškom za multimedijalne formate na 50L7335DG televizoru. Osim svih varijanti MKV-a, a koje su reproducirane bez trzanja i bilo kakvih anomalija uz Dolby Digital ili DTS 5.1 zvuk preko digitalnog optičkog izlaza, podržan je i DivX u svim popularnim inačicama, kao i drugi formati poput .mov, .vob ili .wmv. Čak su i snimke TV programa u .ts formatu pravilno prepoznate i reproducirane. Ono što nam se nije svidjelo jest izostanak podrške za dijakritičke znakove, te iste nismo mogli uz sve napore dobiti na zaslonu. Zbog toga što se umjesto dijakritičkih znakova prikazuje prazan prostor, takvi titlovi znaju biti teški za čitanje, stoga još jednom apeliramo na Toshibu da ovaj problem što je prije moguće riješi.
Od glazbenih formata samo je MP3 format podržan, uz (pre)jednostavan prikaz imena izvođača i pjesme na ekranu. Od slikovnih formata podržani su JPEG i PNG formati.
© HD Televizija 2013. Sva prava pridržana.