Naslovnica » Filmovi » DVD i Blu-ray recenzije » Recenzija: Pobješnjeli Max 2: Cestovni Ratnik (Mad Max 2 The Road Warrior) 2D Blu-ray [1981]

Recenzija: Pobješnjeli Max 2: Cestovni Ratnik (Mad Max 2 The Road Warrior) 2D Blu-ray [1981]

mad_max2_header

Testiramo drugi nastavak legendarnog serijala Pobješnjelog Maxa u nedavno lansiranoj inačici na Blu-ray mediju, a koja nudi punu HD razlučivost i kvalitetan 5.1-kanalni DTS-HD Master Audio zvučni zapis. Nakon što smo detaljnije provjerili prvi nastavak, a koji je zbog australskog engleskog američkoj publici bio sinkroniziran, Cestovni Ratnik je zamišljen kao novi početak poznate priče o policajcu Maxu koji izgubivši najmilije život provodi u borbama s divljim bandama u postapokaliptičnoj budućnosti gdje je jedina preostala valuta ona tekuća – gorivo.

Žanr: akcija

Godina izlaska (kino): 1981.

Redatelj: George Miller

Glume: Mel Gibson, Bruce Spence, Michael Preston, Virginia Hey

Mad Max 2: The Road Warrior (1981) on IMDb

U analima akcijskih filmova malo koji se mogu usporediti s Pobješnjelim Maxom 2 – punokrvnim epom prepunim brzine i pokolja koji će Vas baciti u svijet u kojem se post-nuklearna budućnost spaja s mitološkom prošlosti. Jednostavnije rečeno – to je jedan od filmova s najopasnijim kaskaderskim akrobacijama ikada. Prije nego što je nastupio u sva četiri nastavka uspješnog serijala Smrtonosno oružje te 1994. godine u westernu Maverick, Mel Gibson već je upisao svoje ime u filmsku povijest kao Max, herojski usamljenik koji se vozi cestama Australije u neprestanoj potrazi za benzinom. Protiv njega i ostalih zakržljalih branitelja velikog skladišta goriva nalaze se bizarni ratnici koje predvode Humungusi, poznati po tome što nikad ne uzimaju zatvorenike već ih jednostavno pretvaraju u prah. Kada se ove dvije skupine sukobe rezultat može biti jedino divlji, spektakularan i „fantastično zabavan“ (Sheila Benson, Los Angeles Times). Uz Pobješnjelog Maxa na Vašoj strani, filmska akcija ne može biti bolja.

23.7 GB*
Trajanje 95 min
16×9, 2.40:1
MPEG-4 AVC film
  • engleski DTS-HD Master Audio 5.1
  • engleski, njemački, ruski i kastilijski Dolby Digital 5.1
  • francuski, španjolski, talijanski Dolby Digital 2.0
  • češki, portugalski, poljski i mađarski Dolby Digital 1.0
Podnaslovi hrvatski, slovenski, engleski, srpski, portugalski, ruski, nizozemski, finski,  njemački, talijanski, korejski, norveški, španjolski, švedski, korejski, tajski, arapski, češki, hebrejski, mađarski, francuski, poljski i turski

* napomena: najveći kapacitet dvoslojnog Blu-ray diska iznosi 46.6 GB, odnosno 50 050 039 808 bajtova. Izdanje dolazi na jednoslojnom Blu-ray disku.

mad_max2_blu-ray_menu

Glavni izbornik

Još jedan poznati dizajn glavnog izbornika, viđen i na prethodno testiranom Pobješnjelom Maxu prisutan je i u slučaju drugog nastavka. Izbornik je statične pozadine i bez glazbe.

mad_max2_blu-ray_shot2

Cestovni Ratnik na Blu-ray stiže u punoj HD razlučivosti, sadržaja kodiranog u MPEG-4/AVC sustavu kodiranja, a koji vrlo vjerno prati originalni materijal sa svim svojim prednostima i nedostacima. Oštrina zapisa je u cjelini jako dobra, te je zadivljujuće vidjeti dodatne detalje koji prije nisu bili vidljivi u VHS i DVD izdanjima. Detalji na karoserijama automobila, kožne jakne s različitim dodacima, kao i veliki panoramski kadrovi, svi oni su bogati detaljima koji se lako mogu uočiti na velikom ekranu. Boje su neutralne, a teksture lica otkrivaju teške uvjete života u uništenoj budućnosti. Za razliku od prvog dijela, Cestovni Ratnik ima vrlo čisto sliku bez velike zrnatosti, kao i bez grešaka na filmu koji se manifestiraju kroz sitne crne mrlje najbolje vidljive kod kadrova s nebeskim plavetnilom i mekim bijelim oblacima.

mad_max2_blu-ray_shot4

Ipak, sve nije idealno – oštrina slike nije idealno oštra na cijelom kadru već se u dosta scena mogu vidjeti izraženija zamućenja u uglovima. Ovo je dio originalnog zapisa i teško da je moglo biti ispravljeno u post produkciji bez uvođenja umjetno povećane oštrine, a koja bi uvela druge probleme poput stvaranja obruba, nazubljenosti ili prisutnosti boja koje ne pripadaju originalnom kadru. Šum je posebno izražen u jednom od rijetkih kadrova snimanih u potpunom mraku, a kada se Max šulja s karnisterima goriva kroz rovove nedaleko od kampa neprijateljske bande. Šum je u tim scenama na razini amaterske kamere te odudara od kvalitete ostatka filma.

Sve u svemu, video prezentacija koja od filma starog više od 30 godina čini pravi užitak za pogledati na velikom ekranu.

mad_max2_blu-ray_shot5

Za razliku od prvog nastavka, a koji na ambalaži ima pogrešnu informaciju o audio zapisu, Cestovni Ratnik dolazi s originalnim DTS-HD Master Audio zapisom u 5.1-kanalnoj konfiguraciji. Zapis otkriva mnoge detalje u zvukovima raznih vozila koja se mogu vidjeti tijekom filma, te mnoge od njih nismo prije niti mogli čuti u izdanjima koja su bila aktualna, posebno kada se sjetimo VHS-a. Iako zapis koristi 5.1-konfiguraciju, velika većina efekata se nalazi na prednja tri zvučnika, čak i u legendarnoj potjeri cisterne koju vozi Max. Surround efekti su u tom dijelu filma također prisutni, no ono što im nedostaje jest precizna lokalizacija te ponekad efekt koji bi trebao biti u prednjem dijelu se pojavi u stražnjem i obrnuto. Bez obzira na to, kombinacije efekata, jasnih dijaloga i dinamične glazbe odlično zaokružuju kultnu radnju filma.

mad_max2_blu-ray_intro

Za razliku od prvog nastavka, a koji na Blu-rayu donosi samo najavu filma, Cestovni Ratnik je nešto bolje opremljen s dodatnim sadržajima. Na disku se nalazi kratak uvod s Leonardom Maltinom, jednim od najcjenjenijih filmskih kritičara današnjice, audio komentar s producentom Georgeom Millerom i direktorom fotografije Deanom Semlerom i najava filma. Audio komentar je zanimljiv jer objedinjuje tehničke informacije o korištenim objektivima, uvjetima snimanja i montaži sa zanimljivim informacijama i anegdotama o ljudima i organizaciji ovog uspješnog projekta.

mad_max2_blu-ray_shot6

Cestovni Ratnik na Blu-ray izdanju obavezan je dio kolekcije svakog ljubitelja legendarne sage o bivšem policajcu Maxu, najboljem vozaču u post-apokaliptičnoj i neprijateljski nastrojenoj budućnosti. Prema mnogima, ovo je najbolji dio sage i uz ovako dobro odrađen transfer u visoku rezoluciju uz višekanalni zvuk studijske kvalitete, ovo je naslov za kojim će svatko rado posegnuti u prezentaciji svojeg kućnog kina. Dodatni sadržaji u vidu komentara redatelja i direktora fotografije dodatno povećavaju vrijednost ovog izdanja.

mad_max2_blu-ray_award

Blu-ray možete kupiti u Stripovi.hr webshopu

Kolekcionarsko izdanje sva tri nastavka na Blu-rayu je također dostupno u Stripovi.hr webshopu >>