Recenzija: Pobješnjeli Max (Mad Max) 2D Blu-ray [1979]

mad_max_header

Ususret četvrtkom nastavku kultnog serijala Pobješnjeli Max, Continental Film je na naše tržište lansirao Blu-ray izdanja originalne trilogije u visokoj rezoluciji i s vrhunskim DTS-HD Master Audio zvučnim zapisom. Krenuti ćemo od prvog nastavka, a koji je u kino dvorane stigao prije više od 30 godina, 1979. godine i koji je unatoč vrlo ograničenom budžetu postao jedan od najpopularnijih australskih filmova ikada. Film je proslavio Mela Gibsona, a čija je karijera samo nastavljala ići u pravom smjeru nakon drugog nastavka 1981. godine, a koji je stekao veliku popularnost u SAD-u. Naime, prvi nastavak je u SAD stigao u sinkroniziranoj verziji unatoč tome što su glumci govorili engleskim jezikom s australskim naglaskom. Čak je i glas Mela Gibsona, rođenog u SAD-u, bio sinkroniziran… Provjerimo zajedno što donosi Blu-ray inačica ovog popularnog klasika.

Žanr: akcija

Godina izlaska (kino): 1979.

Redatelj: George Miller

Glume: Mel Gibson, Joanne Samuel, Steve Bisley, Hugh Keays-Byrne

Mad Max (1979) on IMDb

U uništenoj bliskoj budućnosti, divlja motociklistička banda vlada ulicama. Terorizirajući nevine civile i istovremeno uništavajući ulice, nemilosrdna banda ismijava policiju koja ih treba spriječiti. Međutim, jednog policajca podcijene: Maxa Rockatanskog (Mel Gibson). Nakon što napadnu Maxovog najboljeg prijatelja i obitelj tjeraju ga u stanje u kojem mu na pameti ostaje samo jedna jedina stvar zbog koje vrijedi nastaviti živjeti – osveta!

21.4 GB*
Trajanje 93 min
16×9, 2.35:1
 MPEG-4 AVC film (MPEG-2 najava filma – trailer)
  • originalni australski engleski Dolby Digital 5.1 640 kbps
  • sinkroniziran engleski, DTS-HD Master Audio 2.0
  • francuski, njemački, talijanski, portugalski, španjolski, češki, mađarski, poljski i ruski Dolby Digital 5.1
Podnaslovi hrvatski, slovenski, engleski, srpski, portugalski, ruski, danski, nizozemski, finski, francuski, njemački, talijanski, korejski, norveški, španjolski, švedski, korejski, tajski, arapski, češki, grčki, hebrejski, mađarski, islandski, poljski, ukrajinski i turski
Dodatni sadržaji ne

* napomena: najveći kapacitet dvoslojnog Blu-ray diska iznosi 46.6 GB, odnosno 50 050 039 808 bajtova. Izdanje dolazi na jednoslojnom Blu-ray disku.

mad_max_menu
Glavni izbornik

Još jedan poznati dizajn glavnog izbornika, viđen i na prethodno testiranom Jacku Ubojici Divova prisutan je i u slučaju Pobješnjelog Maxa. Izbornik je u kombinaciji narančaste i plave boje, statične pozadine i bez pozadinske glazbe.

mad_max_screenshot1

Pobješnjeli Max na Blu-ray medij stiže u punoj HD razlučivosti, CinemaScope formata slike 2.35:1 i u MPEG-4/AVC sustavu kodiranja. Kao prvi australski film sniman anamorfnim lećama, prijenos u digitalni format visoke rezolucije je onoliko dobar koliko smo i očekivali s obzirom na starost filma, kao i ograničen budžet snimanja. Glavna karakteristika slike jest njena neutralnost, a koja uništenu budućnost i otvorene ceste prezentira negostoljubivo i pomalo depresivno. S obzirom na radnju filma, smatramo da je ovaj odabir boja izvrsno pogođen, te unatoč kontrastu koji nije raskošan i crne boje koja je često bliža tamno sivoj, zamjerke na digitalni transfer nemamo. Zrnatost kao optička karakteristika filma je prisutna u kadrovima, te je šum nešto jači u kadrovima snimanima po noći, a kojih je relativno malo.

mad_max_screenshot2

Teksture ljudske kože su čiste i detaljne, tako da su krupni kadrovi bogati detaljima na licima glumaca, vlasima njihove kose i na odjeći. Oštrina slike nije u svim kadrovima idealna i ponekad je u kutevima prisutno uočljivo zamućenje. Scene potjera su solidno odrađene i kako se u njima akcija odvija u centralnom dijelu zaslona, oštrina je visoka i detalji zadržani.

mad_max_screenshot6

Tijekom gledanja nismo uočili tragove kompresije, niti nazubljenost linija u scenama. Osim prisustva nedefiniranih boja poput primjerice žutih mrlja u kadrovima s pogledom kroz stražnje staklo automobila Noćnog Jahača, nismo uočili druge veće nedostatke.

mad_max_screenshot3

U cjelini, s obzirom na starost filma, smatramo da je transfer odrađen bez većih nedostataka koji bi negativno utjecali na iskustvo gledanja.

mad_max_screenshot4

Pobješnjeli Max na Blu-rayu stiže s originalnim australsko-engleskim zvučnim zapisom u Dolby Digital 5.1 formatu, te u sinkroniziranoj inačici na engleskom jeziku u DTS-HD Master Audio u stereo 2.0 formatu (a ne u 7.1 formatu kako je navedeno na ambalaži!). Premda je potonji glasniji i zbog naprednijeg formata veće propusnosti pruža dinamičniji zvuk, mnogo smo bili zadovoljniji s Dolby Digital 5.1 originalnim zvučnim zapisom, a koji unatoč tome što je ograničen na 640 kbps, odlično zvuči i sadrži prave glasove glumaca, kao i prirodnije efekte koji su bolje prezentirani zbog većeg broja kanala. Prednost DTS-HD Master Audio formata jest u većoj glasnoći i u pojedinim efektima koji su bolje definirani. Treba napomenuti kako je DTS-HD Master Audio ograničen na propusnost od 1.7 Mbps.

mad_max_trailer

Pobješnjeli Max na Blu-ray stiže samo s najavom filma u trajanju nešto dužom od 3 minute. Nikakvi prilozi sa snimanja ili audio komentar nije prisutan, te je u tom pogledu ovo izdanje ispod očekivanja.

mad_max_screenshot5

Pobješnjeli Max očekivano donosi detaljniju sliku od svih ranijih verzija u kojima smo ga gledali, a makljaži na cestama uvelike doprinosi i komplet od dva audio zapisa na engleskom jeziku, a između kojih svatko može odabrati koji mu više odgovara. Nama se više svidio originalni australsko-engleski zapis u 5.1 formatu. Nažalost, na disku se osim najave filma ne nalaze nikakvi dodatni sadržaji, tako da će svi oni zainteresirani za saznati više detalja o produkciji materijale morati potražiti u drugom nastavku: The Road Warrior, a koji je također dostupan u izdanju Continental Filma.

mad_max_bd-award

Blu-ray možete kupiti u Stripovi.hr webshopu

Kolekcionarsko izdanje sva tri nastavka na Blu-rayu je također dostupno u Stripovi.hr webshopu >>