Recenzija: Lincoln 2D Blu-ray [2013]

lincoln-bluray-header

Početkom godine smo testirali Blu-ray izdanje filma Abraham Lincoln: Lovac na Vampire, redatelja Timura Bekmambetova, a koji je predstavlja izmišljenu pozadinu života 16. američkog predsjednika. Za razliku od spomenutog izdanja, Blu-ray izdanje koje ćemo danas prezentirati temelji se na stvarnim događajima i govori o utjecaju predsjednika Lincolna na američku povijest. Uz sliku pune HD razlučivosti i 7.1-kanalni zvuk, na Blu-rayu se također nalaze i mnogi zanimljivi dodatni sadržaji. Više detalja u nastavku.

Žanr: biografija, drama, povijesni

Redatelj: Steven Spielberg

Glume: Daniel Day Lewis, Tommy Lee Jones, Sally Field

Lincoln (2012) on IMDb

Legendarni redatelj Steven Spielberg predstavlja proslavljenu, uzbudljivu povijesnu dramu. Daniel Day-Lewis u nezaboravnoj, Oscarom nagrađenoj ulozi portretira duboko utjecajnog Američkog predsjednika Abrahama Lincolna. Tijekom svojih posljednjih turbulentnih mjeseci u uredu, Lincoln je odlučan u namjeri da ratom uništenu američku podijeljenju vladu ujedini oko pitanja ukidanja ropstva. Uz snažnu, nezaustavljivu hrabrost, Lincoln donosi odluku koja će zauvijek promijeniti povijest. Film Lincoln, u kojem također glume Sally Field i Tommy Lee Jones (oboje nominirani za nagradu Oscar za svoje portrete), napet je i nagrađivan film kojeg nikada nećete zaboraviti.

40.2 GB*
Trajanje 150 min
16×9, 2.40:1
  • engleski, DTS-HD Master Audio 7.1
  • španjolski, portugalski, češki, mađarski, poljski, tajski i turski
Podnaslovi hrvatski, slovenski, engleski, španjolski, arapski, portugalski, bugarski, kineski, češki, grčki, hebrejski, mađarski, islandski, indonezijski, korejski, poljski, rumunjski, srpski, mandarinski, tajski, turski i vijetnamski

lincoln-bluray-menu

Izbornici se prikazuju s pozadinskom animacijom i glazbom, te nude klasične izbore za pokretanje filma, podešavanje slike i zvuka,  izbor pospremljenih bookmarkova i scena, te segment s dodatnim sadržajima.

lincoln-bluray-screenshot3

Sniman Panasovisionovim Panaflex Millenium XL2 i Panaflex Platinum kamerama i objektivima, snimka na 35 mm filmu vjerno je prenesena u ovom Blu-ray izdanju u punoj HD razlučivosti u MPEG-4/AVC sustavu kodiranja. Format filma je CinemaScope 2.40:1,  što znači da se na HD televizorima 16:9 formata film prikazuje s crnim crtama iznad i ispod slike u slučaju kada je 1:1 mapiranje aktivno i isključeni su razni formati rastezanja i uvećanja slike.

Prezentacija filma Lincoln je konzistentna u svakom pogledu vezanom za video – kontrast je velikog raspona uz crnu boju koja se ističe u mnogim kadrovima interijera, a gdje je kombinacijom svjetla i sjene stvorena vrlo realistična atmosfera koja odgovara autentičnim fotografijama iz tog perioda. Detalji u sjenama nisu uvijek zadržani, no dovoljno ih je prisutnih u ostalim dijelovima slike da bi kreirali potrebnu atmosferičnost. Zrnatost u slici je vidljiva, premda nije posebno izražena i ne ometa u gledanju. Za usporedbu, zrnatost je bitno manja nego u Blu-ray izdanju filma Umri Muški: Dobar Dan za Umiranje.

lincoln-bluray-screenshot1

Scene snimane po danu su praktički potpuno oslobođene zrnatosti i izgledaju sjajno.  Janusz Kaminski je izvrsno odradio svoj posao kao direktor fotografije za ovaj film, kreirajući upečatljive kadrove koji lako ostaju u pamćenju. Redatelj Steven Spielberg je u intervjuu u video prilogu izjavio kako je želio izbjeći nepotrebne rezove i promjene kadrova u ključnim scenama filma, zbog čega gledatelj ima vremena sagledati scenu i “pročitati” što koji od likova misli u datom trenutku. Smatramo da je to još jedan od pluseva koji ovom filmu, a posebno u vrhunskom Blu-ray izdanju daju autentičan izgled i snažan fokus na radnju.

lincoln-bluray-screenshot2

Lica su prezentirana vrlo detalja s izraženim naborima i nesavršenostima, te im kombinacija svjetla i sjene daju ozbiljan izgled koji na mnogima ističe zabrinutost za ishod rata i budućnost. Paleta boja prezežno uključuje različite nijanse žute boje, a koja tek povremeno se potisne kada se u kadru pojavi zastava SAD-a ili modro nebo.

lincoln-bluray-bonus2

Prezentiran u DTS-HD Master Audio 7.1-kanalnom zapisu, Lincoln na Blu-rayu zvuči sjajno. Film u prvom redu fokusiran na dijaloge vrlo aktivno koristi centralni kanal u sustavu kućnog kina, te tijekom cijelog filma ne postoji potreba za ugađanjem glasnoće kako to zna biti slučaj kod pojedinih naslova. Glazba Johna Williamsa odlično doprinosi atmosferičnosti i prekrasno je prezentirana u prednjem dijelu pozornice. Bitke su jedini segmenti gdje se aktivno koriste surround kanali, a isto vrijedi i za LFE kanal za subwoofer. Sve u svemu, kao i slika, tako je i zvuk vrlo konzistentno odrađen.

lincoln-bluray-bonus1

Na disku se nalaze slijedeći dodatni sadržaji (svi u HD razlučivosti):

• Ekskluzivni pogled na snimanje filma
  • Putovanje ka Lincolnu
  • Građenje prošlosti
  • U društvu s likom
  • Povijesna tapeta: Richmond, Virginia
  • Život s Lincolnom
  • Lincolnovim koracima

Dodatni sadržaji su podijeljeni u nekoliko cjelina, te obrađuju povijesnu pozadinu radnje, proces oživljavanja Abrahama Lincolna, kreiranje uvjerljive scenografije i komponiranje glazbe koja će pratiti dubinu filma. Voljeli bismo vidjeti hrvatske ili barem engleske podnaslove kod dodatnih sadržaja, kao i audio komentar redatelja Stevena Spielberga.

lincoln-bluray-screenshot5

Za razliku od Abrahama Lincolna: Lovca na Vampire, film Lincoln Stevena Spielberga vrlo je ozbiljan povijesni film, te je njegova kvaliteta slike i zvuka odrađena u istom tonu. Film ima mnogo sjajnih kadrova uz mnogo tamnih regija slike i palete koja odražava atmosferu događaja iz sredine 19. stoljeća, te je u tom segmentu film odrađen bez ikakvih prigovora. Zvuk je kvalitetno odrađen, premda ne iskorištava cijeli 7.1-kanalni zapis kako to čine akcijski filmovi. Dodatnih sadržaja ima dovoljno za ukratko dobivanje dodatnih informacija o produkciji filma, no vjerujemo da bi mnogi bili sretniji da je uključen i audio komentar redatelja i producenta Stevena Spielberga. Sve u svemu, još jedno kvalitetno Blu-ray izdanje koje možemo preporučiti.

lincoln-bluray-award

Blu-ray možete kupiti u DajPet webshopu

Gledano na: Panasonic 39E6E kalibriranom LED LCD televizoru i Philips 40PFL8008S televizoru.