Naslovnica » Recenzije » Recenzija [video procesor]: Darbee Visual Presence Darblet

Recenzija [video procesor]: Darbee Visual Presence Darblet

darbee_darblet

DarbeeVision Darblet je HD procesor slike koji u stvarnom vremeno može prihvatiti 1080p/60 signal i obraditi ga tako da slika dobije na dubini i jasnoći prikaza, bez utjecaja na originalni prikaz boja. Uređaj se jednostavno spaja između izvora signala i televizora, te se zbog upotrebe klasičnih HDMI priključaka može koristiti uz DVD i Blu-ray reproduktore, pametne telefone, multimedijalni reproduktore i digitalne prijamnike. Zahvaljujući našem cijenjenom čitatelju imali smo prilike isprobati ovaj uređaj na Samsungovoj 64″ D8000 plazmi nakon precizne kalibracije i u nastavku donosimo dojmove.

Dizajn

darbee-side

Nakon raspakiravanja Darbleta pronašli smo uređaj u plastičnom kućištu dimenzije 12 x 5 cm. Na prvi pogled uređaj izgleda poput predimenzioniranog kućišta za tvrde diskove, te djeluje pomalo neozbiljno s obzirom na karakteristike koje nudi. Prozirno kućište kroz koje se vidi štampana pločica s čipovima daje dojam “uradi sam” proizvoda, te bi za krajnjeg kupca definitivno proizvod ozbiljnije izgledao da je u crnom metalnom kućištu. Od priključaka tu se nalazi 5 V ulaz za napajanje, te dva HDMI priključka postavljena na suprotne strane – jedan je za ulaz, a drugi za izlaz signala. Osim spomenutih priključaka tu je i IR ulaz za upravljanje putem priloženog daljinskog upravljača, te četiri funkcije tipke: “Darbee On/Off”, “Darbee Up”, “Darbee Down” i “Menu”. Uređaj također posjeduje i statusnu LE diodu koja označava da je uređaj napajan. Uz uređaj dolazi i kvadratičan daljinski upravljač bijele boje s tipkama koje pozivaju sučelje na zaslonu televizora. Sve u svemu, Darblet je mali i jednostavno oblikovan uređaj.

darbee-remote

Dojmovi

darbee-image

Službena fotografija usporedbe slike sa i bez Darbee procesiranja.

Darbee Darblet smo instalirati za manje od četiri minute i povezali ga u vrhunsko kućno kino između Marantz UD7006 Blu-ray reproduktora i Samsungove najveće i najbolje plazme za 2011. godinu, modela PS64D8000. U sobi punoj video purista priznajemo da smo bili vrlo skeptični. Što ovakav uređaj može napraviti Full HD materijalu koji se 1:1 mapiran prikazuje na Full HD zaslonu? Nakon svega nekoliko minuta moram priznati da smo svi vidjeli razliku u slici i da smo bili impresionirani. Darbee je dobro odradio posao. Video materijal je dobio na dubini kadrova, a scene koje su bile vizualno impresivne na idealno kalibriranoj Samsungovoj 64 inčnoj plazmi izgledale su još bolje s Darbeejem. Kadrovi su osim na dubini dobili i na jasnoći koja je odmah nestala nekon što smo Darbee isključili iz sustava.

darblet-comparison

Lijevo Darblet – desno bez Darblet. Intenzitet procesiranja se može podešavati.

Kao i svi drugi procesori slike, tako i Darbee može dati “previše” slici, zbog čega prikaz može postati i lošiji nego što je originalno prikazan. Darbee nudi mogućnost podešavanja intenziteta procesiranja od 0% do 120%, uz izostanak procesiranja na 0%, odnosno najintenzivije procesiranje na 120%. Odabir intenziteta ovisi o vlastitim željama, veličini televizora, udaljenosti gledanja i kvaliteti izvornog materijala, se se može optimalan rezultat može postići između cca. 30% i 100%. Osim mogućnosti ručnog podešavanje intenziteta, Darblet posjeduje nekoliko tvorničkih predložaka, među kojima smo pronašli “Hi Def” opciju kao najbolju za HD i SD materijale. “Full POP” je najintenzivnija opcija koju možemo slobodno usporediti s “Vivid” ili “”Dynamic” predlošcima za sliku na televizorima – jednostavno previše obrađuje sliku stvarajući previše izraženo obrubljivanje i artefakte.  Osim što poboljšava DVD/TV sadržaje, Darblet će poboljšati percepciju HD materijala, čak i onih u punoj HD razlučivosti na Blu-ray mediju. Bez obzira je li Blu-ray transfer vrhunske oštrine ili je nešto mekšeg prikaza, jednom kada ga pogledate uz Darblet procesiranje više nećete poželjeti isključiti ga iz sustava. Obzirom da je rađen da se instalira i zaboravi, te da pamti zadnji intenzitet koji ste odabrali, korištenje je i više nego praktično, a rezultat jasno vidljiv. Igranje igara također postaje novo iskustvo, uz bolji osjećaj dubine prostora i približan dojam 3D iskustva kod 2D igara. Teksture u igrama postaju jasnije definirane i osjećaj uranjanja je bolji.

Kao i kod ostalih uređaja koji se postavljaju između izvora signala i televizora, jasno se postavlja pitanje hoće li Darbee Darblet utjecati na karakteristike boja, posebno u slučaju precizno kalibriranog televizora. Za provjeru smo iskoristili SpectraCalov C6 kolorimetar i AV Foundry VideoForge referentni izvor signala, te mjerenja u Calman V4 softveru provjerili sa i bez uređaja u sustavu. Kako je i bilo za očekivati od kvalitetno napravljenog uređaja, karakteristike slike se nimalo nisu promijenile, te je slika ostala precizno podešena i u skladu s Rec.709 specifikacijom boja. RGB balans s prosjekom grešaka manjim od 1 također je ostao jednako precizan kao i kada u sustavu nije bio Darblet.

samsung-64d800-calibrated

Karakteristike slike nakon kalibracije bez Darbleta u sustavu.

darbee-calman-v4

Karakteristike slike nakon uključivanja Darbee Darbleta u sustav.

Darblet koristi napredan algoritam za stvaranje dojma veće oštrine prikaza, zbog čega neće stvarati obrube žute boje kao što to radi klasična kontrola za oštrinu dostupna na svim modernim televizorima. Za primjer smo uzeli testni uzorak s 1 px širokim linijama postavljenim horizontalno i vertikalno na zaslonu, a kojima se nakon aktivacije Darbleta nisu stvarali obrubi i materijal je zadržao čistu izvornu oštrinu. Ovakvo pametno procesiranje koje prepoznaje tip sadržaja i sukladno tome podešava oštrinu još nismo susreli na niti jednom televizoru, bez obzira koliko “Smart” on bio. Jasno, ovisno o uzorcima i intenzitetu blage promjene se mogu uočiti jer Darblet ipak procesira kompletnu sliku, no uz smanjenje intenziteta anomalije mogu uspješno biti prikrivene.

Iako autor ovog teksta nije ljubitelj video procesora i najviše voli čistu, “source direct” sliku, Darbee Darblet je pokazao jako dobar rezultat i ostavio pozitivan utisak. Zadržavanje preciznosti boja i oštrine tamo gdje ju nije potrebno povećavati daje materijalima bolji osjećaj prostornosti i vizualnog utiska koji je zapravo i glavna nit vodilja novih video tehnologija. Kompaktne dimenzije i princip “jednom podesi i zaboravi” idealno je rješenje čak i za korisnike koji nisu vični povezivanju A/V opreme, a na ovaj način će uvijek imati bolji dojam materijala standardne i visoke rezolucije bez da moraju uređaj svaki puta ručno paliti i podešavati.

Darbee Darblet nije dostupan u našoj regiji već ga je potrebno naručiti izvana, a cijena se kreće oko 320 am. dolara što je nešto manje od 2000 kuna. Obzirom na mogućnosti  i krajnji rezultat cijena je i više nego opravdana, te se nadamo da će neki od domaćih distributera uvrstiti ovaj proizvod u svoju ponudu.

Više informacija: Darbee Visual Presence službena stranica >>