Vitez Tame: Povratak (The Dark Knight Rises) – 2D Blu-ray [2012] recenzija

dark-knight-rises-header

Otkako je Christopher Nolan preuzeo režiju trilogije “novog Batmana”, iz nastavka u nastavak svjedoci smo podizanja ljestvice kvalitete slike i zvuka, stoga niti ne čudi što je Vitez Tame: Povratak jedan od najiščekivanijih filmova ove godine, a isto vrijedi i za Blu-ray izdanje koje ovom prilikom testiramo. Vitez Tame na Blu-rayu već godinama koristimo kao referentan materijal za testiranje televizora, provjerimo zajedno je li “Povratak” dostojan nasljednik.

Žanr: akcija, superheroji

Godina izlaska: 2012.

Redatelj: Christopher Nolan

Uloge:  Christian Bale, Tom Hardy, Anne Hathaway, Morgan Freeman, Gary Oldman

Prije osam godina, nakon što je preuzeo krivnju za smrt okružnog tužitelja Harvyja Denta, osramoćeni Batman (Christian Bale) misteriozno je nestao. Ali sve će se promijeniti nakon što se pojave lukava provalnica (Anne Hathaway) i Bane (Tom Hardy), nemilosrdni luđak. Baneova vladavina terora prisilit će Brucea da izađe iz vlastitog progonstva i krene u ultimativnu bitku za Gothamov opstanak… ali i svoj vlastiti.

Broj diskova 2
40.1 GB*
Veličina na disku – dodatni sadržaji
20.2 GB*
Trajanje 165 min
16×9, 2.40:1 & 1.78:1
  • engleski, DTS-HD Master Audio 5.1
  • engleski 2.0 Dolby Digital
  • mađarski, poljski, turski češki, ukrajinski i mandarinski Dolby Digital 5.1
Podnaslovi hrvatski, slovenski, srpski, engleski,…

Prezentacija izdanja

Vitez Tame: Povratak na Blu-ray stiže kodiran u MPEG-4 AVC sustavu, pune HD razlučivosti. Kao i raniji nastavci, tako je i ovaj sniman s dva tipa analognih kamera: Panavisionovim koje snimaju na 35 mm film, te IMAX kamerama koje mogu uhvatiti daleko veći broj detalja i nijansi snimajući na 70 mm film. U skladu sa željama redatelja Christophera Nolana, zadnji nastavak Batmana morao je biti veći i još intenzivnijeg iskustva u odnosu na ranije nastavke, stoga su sada sve akcijske scene (odnosno oko trećina filma) snimane u IMAX formatu. Kako produkcijski tim otkriva u dokumentarnim filmovima na drugom BD disku ovog izdanja, uska suradnja s IMAX-om rezultirala je pojedinim poboljšanjima na samim kamerama i novim lećama uz koje je bilo moguće uhvatiti još veći broj detalja, posebno u mračnim ambijentima kojih niti u ovom nastavku ne nedostaje. Štoviše, Vitez Tame: Povratak je gotovo jednako mračan kao i njegovi prethodnici, tako da se prijelazi između Cinemascope i IMAX formata jedva da i primjećuju – dobar primjer je scena u kojoj Žena Mačka dovodi Batmana u Baneovu zamku.

Detaljnost prikaza je izvrsna u svakom pogledu, oštrina na razini 1080p transfera, a detalji u sjenama su tek ponegdje prikriveni kako bi cjelokupan kadar bio dovoljno mračan – u odnosu na ranije nastavke krajnji rezultat je bolji. U većini slučajeva će upravo korisnikov televizor biti usko grlo koje će prikriti pojedine detalje ili ih pogrešno istaknuti zbog loše distribucije osvjetljenja, odnosno gamma karakteristike, tako da je osnovno podešavanje televizora ili kalibracija toplo preporučljiva za najbolje iskustvo gledanja.

Bridovi su jasno definirani, prirodni i bez ikakvih tragova nazubljenosti, a teksture realistične i bez umjetnih elemenata. Ovo posebno vrijedi za IMAX kadrove, a koji s lakoćom okrivaju fine nijanse na objektima i likovima.

Sve u svemu, više od dva i pol sata izvrsne kvalitete slike i upečatljivih scena od kojih će pojedine svakako postati dio naše testne procedure.

DTS-HD Master Audio 5.1 kanalni zapis u skladu s izvrsnom slikom upotpunjuje sjajno filmsko iskustvo posljednjeg nastavka Nolanovog Batmana. Film prepun akcije i maestralno dobre glazbe jednog od najcjenjenijih kompozitora današnjice, Hansa Zimmera, pravi je užitak za slušanje, a angažman svih kanala s lakoćom će vas očarati svojim bogatstvom i čistoćom zvuka. Niski tonovi također nisu izostali, tako da će subwooferi imati itekako puno posla od početka do kraja filma.  Iako je miks u cjelini jako dobro odrađen i na razini zadatka, smatramo da je odnos glasnoće između akcijskih scena i mirnih scena s dijalozima prevelike razlike, tako da smo se povremeno našli kako smo tokom potonjih povećavali glasnoću, te je zatim stišavali kad bi nastupila akcija. Nešto blaži slučaj nego onaj koji smo susreli kod filma Rock Zauvijek.

Na prvom disku se nalaze upute za tzv. “Drugi zaslon”, odnosno za sinkronizaciju s aplikacijom za iPad/iPhone uređaje putem kojih korisnik može pristupiti dodatnim sadržajima. Aplikacija za Android mobilne telefone trenutno nije dostupna.

Drugi disk predstavlja pravu poslasticu jer sadrži niz dobro grupiranih dokumentarnih filmova u HD razlučivosti, a u kojima se otkrivaju doista razni detalji o produkciji, likovima i događajima u gotovo 3 sata dodatnih sadržaja. Posebno je impresivan dokumentarni film u trajanju od gotovo jednog sata, a koji pokriva sve Batmobile koji su bili prikazani u filmovima, ali i u stripovima, od ideja do realizacija. Među dodacima je i kolekcija foršpana u vrhunskoj HD rezoluciji s 5.1 zvukom.

Nedostatak dodatnih sadržaja jest izostanak hrvatskih podnaslova – obzirom na kvalitetu sadržaja i količini zanimljivih informacija, vjerujemo da bi mnogima bili još razumljiviji kada bi postojao prijevod.

Teško da možemo zamisliti bolji završetak Nolanove trilogije – kako sadržajno tako i po pitanju kvalitete slike i zvuka. Veliki broj IMAX scena, gotovo savršena detaljnost, prikaz boja i osjećaj trodimenzionalnosti unatoč 2D snimci, sve su to argumenti zbog kojih će Vitez Tame: Povratak vjerojatno biti jedan od onih filmova kojima ćete prijateljima demonstrirati vlastito kućno kino – kako zbog slike, tako i zbog zvuka. Naša najiskrenija preporuka.

dark-knight-rises-award