Home » Recenzije » Audio oprema » Recenzija [slušalice]: Philips O’Neill The Bend slušalice SHO4200BB

Recenzija [slušalice]: Philips O’Neill The Bend slušalice SHO4200BB

DOJMOVI NAKON SLUŠANJA

philips-the-bend-isometric

Kao i ranije testirane audio komponente, tako smo i Philips O’Neill The Bend slušalice proveli kroz različite audio materijale, od filmova, glazbe, pa sve do testnih sekvenci kako bismo što bolje upoznali njegove mogućnosti. Osim kroz filmove, dobar pokazatelj kvalitetne reprodukcije zvuka je Telarcov Test Disc broj dva, a koji posjeduje nekoliko segmenata koji pokrivaju sve kritične zone koje mora zadovoljiti audio sustav da bi zvučao dobro. U tablici niže su dani rezultati (ocjene mogu biti: loš, osrednji i dobar):

Telarc Test Disc #2
Tonalni balans
loše
Udaraljke osrednje
Vokali dobri
Žičani instrumenti
osrednje
Basevi i niske frekvencije osrednje
Zvučna pozornica
dobra
Dinamika osrednje
Detalji loše

Za referentno slušanje je korišten sustav s ProAC Response Tritower zvučnicima, Denon PMA-700AE pojačalom, NuForce Icon uDAC D/A pretvaračem i Xindak XF-1000ES filterom napajanja.

The Bend slušalice su deklarirane za reprodukciju tonova od 15 Hz pa do 24.000 Hz, no već nakon kratkog slušanja jasno je kako je proizvođač pretjerao s obje vrijednosti – niski tonovi ne idu ni približno toliko nisko, a niti s visokim tonovima ove slušalice nisu ništa bolje. Iako su membrane promjera 30 mm, što bi trebalo dati dovoljan volumen čistog zvuka bez očitih distorzija, niski tonovi su zamućeni i nisu onako dobro balansirani kao kod The Stretch Scratch slušalice modela, te bas, iako prisutan, nije tako impresivan. Soundtrack filma Vitez Tame: Povratak je odličan testni materijal za provjeru detaljnosti niskih tonova jer obiluje snažnim, dubokim i dinamičnim dionicama koje tek na solidnoj opremi dobro zvuče, a u slučaju The Bend slušalica rezolucija tog područja nije bila dobra i tek se u povremenim trenucima mogao osjetiti dobro pogođen masivan niski ton. S druge strane, kod glazbe u kojoj se pojavljuju kraći basevi, kao primjerice u pjesmi “Tell Me Ma” grupe Gaelic Storm ili polaganom ritmu u pjesmi Anabasis – Dead Can Dance – Anastasis (2012), slušalice su sasvim dobro odrađivale posao čak i na nižim glasnoćama, sasvim čistog ritma.

Srednjetonsko područje je dobro odrađeno na većini glasnoća, tako da su vokali, muški i ženski detaljni i prezentirani bez distorzija koje bi smetale. Poseban glas Brendana Perryja u pjesmi “Children of the Sun” s najnovijeg albuma grupe Dead Can Dance čarobno je zvučao na The Bend slušalicama, te nas je lako unio u duhovnost ove iznimne skladbe. Ipak, visokotonsko područje koje smo spomenuli na početku nije nam se svidjelo jer djeluje povučeno i zamućeno, ponekad i preoštro, tako da detalji u tom području se ili ne čuju ili zbog loše prezentacije kvare dojam. U cjelini, ove slušalice ne preporučujemo onima koji planiraju slušati mnogo glazbe u kojoj obiluju visoki tonovi.

Slušalice su učinkovite kada je u pitanju blokiranje ambijentalnog zvuka, tako da mogu poslužiti i za glasnije slušanje dok šećete gradom ili se vozite u javnom prijevozu. Blokiranje zvuka je isto tako učinkovito i u obrnutom smjeru, tako da korisnik može uživati i u glasnijem slušanju bez da smeta osobe u blizini. Meki jastučići se naslanjaju na uši i ugodne su teksture, no nakon dužeg slušanja izazivaju osjećaj manje nelagode, posebno kao se naglavni element dobro ne pozicionira i slušalice jače pritišću gornji nego donji dio uha.