Home » Recenzije » Audio oprema » Usporedni XXL test: Panasonic soundbar, Samsung 2.1 i Sony 5.1 kućna kina u cjenovnom razredu 3500 do 4000 kn

Usporedni XXL test: Panasonic soundbar, Samsung 2.1 i Sony 5.1 kućna kina u cjenovnom razredu 3500 do 4000 kn

KVALITETA ZVUKA

Najvažniji segment svakog kompleta kućnog kina jesu njegove audio performanse, odnosno mogućnost da kvalitetno prenese originalni zvučni zapis i prezentira ga sa što manje nesavršenosti  – posebno onih koje se jasno mogu čuti i umanjiti iskustvo gledanja. Tri kandidata na testu dolaze s tri različite konfiguracije što se broja i tipova zvučnika tiče, stoga smo kroz slušanje istih materijala na sva tri sustava nastojali što bolje upoznati i provjeriti kako se svaki od sustava nosi s različitim tipovima audio materijala. Od filmova smo pogledali Disneyeve Pirate s Kariba: Na Vrhu Svijeta, Prometeja, Titanic, Andre Rieu in Schonbrunn, te Cirque Du Soleil: Journey Of Man 3D. Svaki od navedenih naslova posjeduje jedinstvene elemente koje dobro poznajemo i koji su nam omogućili da lakše ocijenimo kvalitetu reprodukcije. Od glazbe smo poslušali nekoliko testnih diskova i albuma, te službeni soundtrack igre The Elder Scrolls V: Skyrim, te Echoes of War album s odabranom glazbom iz Blizzardovih igara.

Iako se podrazumijeva, moramo napomenuti kako je svaki od tri sustava postigao daleko bolje performanse od zvučnika ugrađenih u bilo koji danas dostupan televizor, bez obzira na klasu kojoj pripada. Razlika se ponajprije čuje u bogatijoj zvučnoj sceni i dubljem basu, a u odnosu na praktički sve televizore sa zvučnicima postavljenim s pogledom suprotnim od smjera gledatelja, jasnoća tonova je mnogo bolja. Zbog navedenih poboljšanja, iskustvo gledanja filmova je mnogo bolje i puno bolje usklađeno s HD rezolucijom koju nude moderni televizori.

Sony i Samsung kućna kina su zaokružene cjeline koje samo zahtijevaju povezivanje na televizor da bi pojam kućnog kina bio potpun. S druge strane, Panasonicov soundbar sustav predstavlja tek “međuelement” koji na sebe preuzima zadatak reprodukcije zvuka, te mu je potreban izvor sadržaja s jedne strane, te televizor s druge strane da bi cjelina bila zaokružena. Tokom našeg testa, za izvor materijala smo koristili Sonyjevu PlayStation 3 konzolu povezanu putem HDMI sučelja na Panasonicov soundbar, dok su Sonyjev i Panasonic komplet bili ujedno i izvori materijala i reproduktori zvuka.

Filmovi

Pogledavši nekoliko filmova na sva tri sustava, najbolje iskustvo nam je pružio Sonyjev 5.1 komplet i to ne samo zbog 5.1 konfiguracije, već i zbog kvalitete zvuka. Tonalno je zvuk dovoljno dobro balansiran da tijekom gledanja ne skreće pažnju na distorzije i očite nesavršenosti, a dobro se nosi i sa zahtjevnijim dionicama. Uvodna sekvenca Prometeja, a u kojoj u jednom trenutku je u kadru prisutan veliki vodopad i vanzemaljski brod, zahtjevan su materijal kod kojeg su sva tri sustava gubila kontrolu, prvenstveno kod tonova koje je odrađuje subwoofer, a koji su se lako pretvarali u tutnjavu ako je glasnoća bila veća od cca. 2/3 najveće snage. Srednjetonsko područje je kod sva tri sustava dobro odrađeno, te se niti pri većoj dinamici i glasnoćama ne gubi detaljnost i kontrola. Visoki tonovi su predstavljali mnogo više problema, posebno kod Samsungovog kompleta, a koji ih nije prezentirao dovoljno čisto i pritom gubio dosta detalja. Panasonicov soundbar je u ovom segmentu iznenadio svojom kontrolom i čistoćom zvuka.

sony-bdvn790W_prometheus

Uvodna sekvenca Pirata s Kariba: Na Kraju Svijeta naš je obavezni materijal već neko vrijeme kada je u pitanju sub-bass područje i detaljnost koju nudi.  Scena vješanja s laganim naviranjima bubnjeva i pad novčića prije prikaza imena filma, zlatni su materijali za provjeru volumena i kontrole subwoofera, te smo ih poslušali i na tri testna kućna kina. Niti jedan model nije dovoljno detaljno ispratio udare bubnjeva u sceni vješanja, te su osim vodećih udaraca tek osrednje ispunili prostoriju niskih tonovima. Scena u kojoj pada novčić na podlogu i pritom snažno udari s dugim niskim tonom najlošije je odradio Samsungov subwoofer, a čije je kućište zavibriralo u tom trenutku uz nedovoljno detaljnu tutnjavu. Smanjivanjem snage subwoofera sekvenca je prošla bez rezoniranja kutije, no bas je bio neuvjerljiv i nije uspio prenijeti potrebnu emociju. Sonyjev subwoofer i sustav pojačala je stabilnije odradio posao, intenzitet je bolje kontroliran tako da rezoniranja kutije nije bilo, no sukladno mogućnostima sustava bas nije kvalitetno proveden, već je mnogo detalja izostalo. Na kraju dolazi Panasonicov bežični subwoofer, a koji je pokazao za nijansu bolje performanse, reproducirajući malo veći volumen i detalje pri otprilike istoj glasnoći kao i druga dva sustava.

Dinamiku cijelog zvučnog spektra smo provjerili u 25. poglavlju Pirata s Kariba: Na Kraju Svijeta, a u kojem se prikazuje fatalni kraj broda Endeaveour, praćen nizom eksplozija, rušenja i pucanja. Sva tri sustava su pri polovici najveće glasnoće scenu odradili prilično dobro, prezentirajući brojne detalje na pozornicama različite veličine – od najveće kod Sonyjevog 5.1 sustava, pa do Samsungovog i Panasonicovog kompleta koji su 5.1 zvučni zapis pretvorili u 2.1 i prezentirali ga ispred gledatelja. Udari topova su kratki i duboki, te su ih sva tri subwoofera solidno prezentirali, pod uvjetom da glasnoću nismo povećali iznad 2/3 maksimalne, nakon čega su gubici kontrole postali očiti i bas se pretvarao u tutnjavu.

Centraliziranost dijaloga dobro su odradila sva tri sustava – od Sonyja smo to najviše i očekivali, no niti Samsung sa svojim stereo satelitima, niti Panasonic sa stereo zvučnicima unutar jednog kućišta, svoj posao nisu odradili ništa mnogo lošije.  Vokali su bili čisti, dobro pozicionirani na zaslonu televizora, bez šuma ili nekih drugih nesavršenosti u prezentaciji. Mnogi dijalozi u Cameronovom Titanicu, kao i u ostalim isprobanim naslovima, bili su pravi užitak za poslušati, posebno kada usporedimo reprodukciju istih na zvučnicima televizora.

Kod kućnih kina povoljne cijene problem tonalnog balansa bi velikim glasnoćama je vrlo čest jer subwoofer ne može pratiti toliku razinu signala, a sateliti gube kontrolu nad visokim frekvencijama i zvuk postaje preoštar i neugodan. U slučaju testiranih modela situacija je bila nešto bolja nego kod najpovoljnijih rješenja, premda smo i ovdje mogli uočiti takvu karakteristiku iznad 2/3 maksimalne snage. Sony i Panasonic su se u ovom segmentu bolje nosili s teretom nego Samsung, a čiji je subwoofer najizraženije gubio kontrolu.

Glazba

Sva tri sustava su u glazbi pokazali slične prednosti i nedostatke kao i kada su filmovi u pitanju. Srednjetonsko područje su prezentirali čisto, visoke tonove Sony i Panasonic jako dobro, a Samsung dobro, a niske frekvencije nedovoljno kontrolirano za uživanje u glazbi. Samsung po svojoj definiciji reproducira stereo zvuk, dok kod Sonyja je moguće uključiti 2ch stereo način rada pri koje su u funkciji samo lijevi i desni prednji kanali i subwoofer. Subwoofer nije moguće u potpunosti isključiti niti kod Sonyja niti kod Samsunga dok se sluša stereo glazba, jedino je moguće regulirati njegov intenzitet. Kod Samsunga je to praktičnije napravljeno uz ekvilajzer na zaslonu i tipku na daljinskom upravljaču, no čak i na najmanjoj snazi (-6 dB), subwoofer je prisutan u zvučnoj slici i gubitkom kontrole unosi tutnjavu što kvari dojam. Sony je rezerviraniji od Samsunga kada je u pitanju subwoofer i ne tereti ga iznad njegovih mogućnosti u toliko mjeri, tako da i u glazbi pri osnovnoj razini ne djeluje toliko negativno.

U tablici dolje nalaze se kratke ocjene za pojedine segmente reprodukcije glazbe. Ocjene su: dobar, osrednji i loš.

Telarc Test Disc #2 Panasonic Sony Samsung
Tonalni balans osrednje osrednje osrednje
Udaraljke dobre dobre dobre
Vokali dobri dobri dobri
Žičani instrumenti dobri dobri osrednje
Basevi i niske frekvencije osrednje osrednje osrednje
Zvučna pozornica osrednje dobra dobra
Dinamika dobra dobra dobra
Detalji dobri dobri osrednje

Za referentno slušanje je korišten sustav s ProAC Response Tritower zvučnicima i Denon PMA-700AE pojačalom.

U cjelini, za manje zahtjevno slušanje sva tri kućna kina će biti dovoljno – za ozbiljnije slušanje daleko bolja opcija su kućna kina sastavljena od zasebnih komponenti.

KVALITETA SLIKE

Dok je Panasonicov soundbar tek poveznica između izvora materijala i televizora koji prikazuje sliku, Samsung i Sony su odgovorni i za procesiranje slike te smo ih iz tog razloga proveli kroz dodatne testove. Za analizu nam su poslužili HQV Benchmark Blu-ray 2.0 i HQV SD 1.4a PAL testni diskovi, a koji se sastoje od niza posebno odabranih video materijala koji ispituju kvalitetu skaliranja, procesiranje isprepletenog signala različitog takta, baratanje s digitalnim šumom i kompresijskim blokovima, te analizu obrade kanala za svjetlinu (luma) i za boje (chroma). Oba kućna kina su testove prošli s visokim ocjenama, te se kao takvi mogu bez brige koristiti za gledanje DVD, video ili HD materijala na Blu-ray 2D i 3D diskovima.

Samsung_HT-ES6200-hqv

Što se skaliranja slike tiče, oba modela su pokazala podjednake performanse kada je 1080i materijal u pitanju, dok je kod SD sadržaja bolji bio Samsung, prezentirajući dijagonalne linije glađe i praktički bez nazubljenosti. Oba modela su uspješno prepoznala sve popularne i manje popularne kadence isprepletenih signala, uz brže prepoznavanje kod Sonyja. Telecine A kadencu na DVD-u su oba uspješno prepoznala i prikazivala bez titranja i nazubljenosti, dok je Telecine B pokazao nešto lošije performanse. Redukcija šuma kod HD materijala je bolje kontrolirana kod Sonyja zahvaljujući trima zasebnim kontrolama koje doista funkciniraju i vrlo su učinkovite, dok je kod Samsunga jedna jedina kontrola pokazala tek osrednje mogućnosti. Kod SD signala smo uočili kako Samsung primjenjuje laganu redukciju šuma u slici čak i kada je NR kontrola na neutralnoj vrijednosti, dok je Sony prikazao materijal onakav kako doista jest, bez dodatnih procesiranja u Direct načinu rada.

Oba modela su uspješno prepoznala 24 Hz signal i poslala ga preko HDMI-ja, te ga je naš testni LG 47LM960V televizor prepoznao. Sony posjeduje više predložaka kojima se može utjecati na karakteristike slike, te sadrži više opcija za fino ugađanje slike.

About Darko Hlušička - Darco

Osnivač i glavni urednik HD Televizije. Licencirani ISF kalibrator (Level II). Veliki ljubitelj tehnologije koja ga danas očarava jednako kao i kada je po prvi puta pokrenuo .exe datoteku u DOS-u u 90-im godinama prošlog stoljeća. Uživa slušajući filmsku glazbu.

17 komentara

  1. uz kavu sam prčitao ovu mega recenziju kučnih kina i pomalo sam razočaran Panasonicom.mali broj priključaka,visoka cijena za tako slabo opremljeno kučno kino.Samsung bi smjestio u sredini kao što ste ga ocjenili.Sony me ugodno iznenadio sa mnoštvom priključaka,dizajnom i kvalitetom izrade čak sam sklon priznati da opravdava cijenu(uloženo dobiveno).Samo da još dodam da je ovo stvarno bio veliki test i u koji je uloženo puno slobodnog vremena volje i znanja da se sve to realizira.Svak čast Darko .

  2. Koliko ja znam a znam puno jer se hi-fi tehnologijom bavim 25g. ovo uopće nije bio test nego samo usporedba i to recimo osrednja ,ali ne vrijeđam nikoga,kuhar ako ti misliš da je ovo veliki test onda još jako puno trebaš učiti !!!

    • nepoznati kolega.nisam vam mislio replicirat ali evo ipak ću.drago mi je da se još netko bavi sa hi-fi tehnologijom isto tako bi mi bilo draže da se uključite u rad foruma da, podijelite tosvoje znanje i ikustvo.kad već govorite o godinama koliko se bavite sa HI-FI tehnologijom mogu vam samo rći da se ja bavim time više nego vi imate godina.ako ovo nije test nego (kako vi kažete usporedba i to osrednja)zašto niste naveli što ne valja i dali svoje sugestije odvojili malo svog dragocjenog vremena.ima li na nekim portalima da je objavljeno nešto slično.za mene je ovo veliki test u ovom cjenovno rangu.dajte mi jedan primjer kako izgleda veliki test.na kraju krajeva kako bi bilo da svi isto mislimo.kad smo kod učenja ja još uvijek učim mada imam dosta godina.
      LP. i uživajte u svom HIGH END HI-FI tehnologiji

  3. Kao prvo želim reći da ovakva kućna kina koriste oni koji ne znaju a nit ih zanima hi-fi,nego samo žele nešto sve što čita da bi mogli uživat u filmovima ,ja ne želim nikoga vrijeđati ali samo laik koji se ne razumije u hi-fi neće skužiti da 90% ovih podataka imate na službenim stranicama svake firme pri opisu uređaja ,a prava recenzija ili test govori o mogućnostima samog kućnog kina u ovom slučaju,kakva je slika ,čitanja formata kako audio tako i video i da li postoje kakvi problemi ,audio zvuk ,te bežićna tehnologija prednosti i smetnje itd. ,kao drugo ja ovu stranicu pratim od mislim 2010g. i kad imam nešto za reći ja to kažem bilo to moje mišljenje ili kritika ali nikad ne vrijeđam da se zna !!!

    • Pozdrav Ica,

      Hvala na komentaru, nakon što sam pročitao prvi u kojem navodite da ovo nije test nego usporedba zanimalo me na što točno mislite pod time – u drugom komentaru sam dobio na to odgovor. Kakva je slika – provjereno je odgovarajućim alatima, čitanje formata – također, bežična tehnologija je funkcionirala besprijekorno kako kod Panasonica, tako i kod Sonyjevog modela. Mogućnosti su navedene ukratko, a za sve detalje tu su korisničke upute dostupne online i proizvođačeve stranice – test je kreiran tako da se prokomentira kako što funkcionira i je li dobro implementirano, te gdje su slabe točke. Ostali detalji su prezentirani koliko sam mogao jasnije, a kako se radi o zvuku, područje je takvo da se može pisati naširoko i nadugačko i koristiti čitava paleta raznih riječi i termina kojima bi se opisao zvuk, odnosno koristiti razna mjerenja i alate koji bi zvuk pretvorili u grafikone, no do istog bi zaključka došli. Naime, danas se Hi-Fi spustio na tu razinu da već i sustavi ovog cjenovnog ranga zvuče dovoljno dobro da velika većina korisnika će reći da su “OK”, a oni koji su zahtijevniji neće takve sustave niti gledati, odnosno točno će znati što od njih mogu očekivati i koje su im slabe točke. Nema tu čarobnog štapića. Zapravo, postoji jedan “štapić”, odnosno soundbar koji bi audiofili uzeli u obzir, a zove se B&W Panorama – druga generacija će možda još ovaj mjesec stići kod nas, te ju planiram testirati.

      Na kraju, svi smo ovdje da nešto naučimo i pomognemo drugima kroz savjete i komentare. Stranica je ionako namijenjena širokom krugu čitatelja i potpuno je razumljivo da će nekome testovi biti upravo ono što treba, a drugome ne tako dobri.

  4. Pitanjce kaj se tiče Sonya i .mkv datoteka.
    Dal sigurno čita i titlove?
    Jer ja sam u dućanu probao staviti svoj stick sa 2 filma, jedan sa HR titlovima, drugi sa EN titlovima.
    Film čita, al titlove ne. Titlovi su bili .srt, sa istim nazivom kao i film.

    • Pozdrav Ivica,

      Meni su radili titlovi preko USB povezanog diska, moguce da u ducanu ne koriste zadnju verziju firmwarea pa se zato nisu prikazivali.

  5. Pozdrav,
    zanima me kako je zamišljeno pozicioniranje zvučnika kod Sonya.
    Vidim da su zvučnici dosta kratki, a na službenom videu na Sonyevom siteu vidim da ih se stavlja pod televiziju, praktički na pod.

    Je li to zaista adekvatno rješenje, kako za prednje, tako i za satelite?
    Ili se očekuje montaža na zid ili na stalak?

    • Pozdrav Srdjane,

      Sonyjevi zvučnici su predviđeni da se postave na niske komode ili na stalke visine pola metra do metar, odnosno i više ovisno o položaju sjedenja. Pravilo je da membrana zvučnika bude što direktnije usmjerena prema točki na kojoj će se nalaziti korisnik, tako da položaj na podu bi bio preporučljiv u slučaju ležanja na fatboy jastuku…

      • Hvala na odgovoru. u uputama za pozicioniranje zvučnika postoji shema gdje su prednji postavljeni oko i ispod televizije, a stražnji sateliti na podu.
        I sam sam predpostavljao da svi moraju pucati u glavu slušatelja.

        Po vašoj procjeni, kako bi se taj sustav snašao u dnevnom boravku od cca 20-ak kvadrata?

        • Za prostoriju takve kvadrature će biti sasvim solidno rješenje, ja sam ga testirao u cca. 25 kvadrata i soba je bila dobro popunjena zvukom.

          Inače, što se pozicije tiče, jako dobro dođe kalibracija na početku instlacije ovog kućnog kina tako da ćete i sami vidjeti kakav je odziv na kojoj poziciji.

  6. Pozdrav,
    teško sam opet našao ovaj test. Nema ga u izborniku pod nijednom kategorijom.

    Dal’ postoji mogućnost da testirate Sony-ev 2.1 sustav BDV-NF720? Da vidim kako se nosi sa ovim Samsungom i 5.1 Sony-em.

    Može li se postići imerzija u film na samo 2 njegova zvučnika. U dućanu ga, naravno, hvale. Te vizualno savršeno odgovara starom HX850 TV-u. Ovi novi modeli E4100, iako nude veće mogućnosti sa čitanjem formata, te NFCi bluetooth povezivanjem, su stvarno lošeg dizajna i djeluju na dodir vrlo plastično.

    Hvala!

    • Pozdrav,

      Sekcija kućnih kina je dodana u izbornik na vrhu stranice, hvala na napomeni.

      Sonyjevo kućno kino za sada nije u planu za test, no ako se stvari promijene budemo ga uzeo na usporedno testiranje. Uranjanje u sadržaj se može postići, no ne treba očekivati čuda, posebno od subwoofera koji nema veliki volumen i biti će dobar samo za manje zahtjevnog korisnika. Meni osobno je kvalitetan subwoofer ključna komponenta za uranjanje u film, a odmah iza njega je kvalitetan centralni kanal jer on reproducira sve dijaloge i ono što se zbiva na ekranu. Surround je dobrodošao, jasno, no ne mogu reći da me na duge staze posebno impresionira, odnosno efekti su relativno rijetki i samo u akcijskim filmovima i 5.1 koncertima dolaze do izražaja.

      Koliko veliki dnevni boravak imate?

      • Poštovani,
        zahvaljujem.
        Boravak je nekih 2.5m sa 4m.
        Što je najbolje, trenutno imam staro dobro kućno kino – DAV DZ810W. Znači,sve 4 samostojeća, stražnji bežični.
        Ali nemam HDMI utore, i nemam DTS HD na njemu. Tako da nisam siguran koliko bih izgubio sa prelaskom na ovaj NF720, ili eventualno N790W.

  7. Dobar dan ,pozdrav za vas Darko ,treba mi vasa pomoc, imam aktivni wireles bas samsung iz sistema HW-F850 ali imam samo bas , mogu li da ga spojim ili uparim sa nekim -bilo kojim sistemom jer meni treba centrala koja ima wireles najverovatnije ,ili sta bi moglo a da se napravi komplet i da radi nema veze koja je marka-proizvodjac samo da mogu da ga iskoristim, veliki pozdrav za vas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

panasonic-TV-GZ2000

Panasonicov GZ2000 OLED TV serija osvojila iF DESIGN AWARD 2020

Panasonic se pohvalio s osvojenih ukupno 14 iF DESIGN AWARD 2020 nagrada za svoje proizvode ...

TCL 55EP680 na testu – Dolby Vision i HDR10+ podrška zaokružena Android TV 9 platformom

Na test smo dobili TCL-ov novi model televizora koji se pojavio na našem tržištu. Radi ...