Media centriRecenzije

Recenzija [media centar]: Mede8er MED1000X3D media player

Korištena verzija upravljačkog softvera (firmware)

Tokom testa smo koristili verziju V1.03, datuma 18. kolovoza 2012., te verziju V1.03 datuma 28.09.2012.

Kvaliteta slike

med1000x3d-movie2d

Kao i ranije verzije Mede8era, tako i novi model dolazi opremljen HDMI sučeljem najnovije verzije i s priloženim HDMI kabelom, tako da svaki vlasnik HD televizora može izvući maksimum bez dodatnih investicija u interkonekcijske kabele. Najveća rezolucija koju uređaj može isporučiti je 1920 piksela u 1080 linija što odgovara Full HD televizorima koji su danas najzastupljeniji na tržištu. Alternativno se mogu koristiti i analogni izlazi od kojih komponentni omogućuje 1080i (isprepleteni) signal, odnosno onaj DVD kvalitete ako se koristi kompozitni izlaz, no niti jedan od spomenutih neće izvući maksimum iz ovog uređaja, kako po pitanju slike tako i po pitanju zvuka.

U slučaju slanja slike putem HDMI priključka, Mede8er je pokazao izvrsne performanse kada je u pitanju progresivni sadržaj svih rezolucija – kvalitetno skalira niže rezolucije na punu HD razlučivost, bez intervencija u vidu promjena boja ili redukcije šuma u slici. Za korisnike koji žele podešavati pojedine aspekte slike, tu su kontrole rezolucije, frekvencija osvježavanja, položaja slike na ekranu, te osnovne kontrole za podešavanje prikaza boja. Opcija slanja originalnog broja sličica u sekundi omogućuje pravilan takt svih tipova videa, od onog filmskog na 23.976 Hz ili videa na 25 Hz, odnosno 29.97 Hz.

Tijekom testiranja verzije koja datira iz kolovoza 2012., uočili smo nedostatak koji je ispravljen u najnovijoj verziji, a odnosila se na krivo postavljene opcije za slanje 24 Hz signala. Opcija koja je zbunjjivala i koju je proizvođač na krivi način postavio u opcijama jest 1080p 24 Hz, a koja je namijenjena slanju filmskih sadržaja u originalnom taktu preko HDMI sučelja, bez bilo kakve prilagodbe kadence. Problem je ležao u činjenici da je navedena opcija krivo povezana s opcijom za automatski takt videa, zbog čega u situaciji kada su obje opcije aktivne, svi tipovi sadržaja se prikazuju u 1080p24, umjesto da se samo filmski sadržaji prikazuju u 24 sličice u sekundi, a ostali u svojem originalnom broju sličica. Ova nelogičnost je ispravljena i sada se također u Info prozoru prikazuje takt od 23.976 sličica u sekundi, a ne zaokružena verzija 23.98.

med1000x3d-video-settings

3D prikaz je jedna od ključnih novosti novog Mede8era i kroz razne materijale smo nastojali utvrditi koliko se dobro s njima nosi i postoje li kakva ograničenja. Jasno, kao i svi 2D media reproduktori, tako i novi Mede8er nema poteškoća s reprodukcijom 3D sadržaja koji se nalaze unutar Full HD okvira, s dvostruko manjom rezolucijom po visini ili širini (ovisno radi li se o side-by-side ili top-and-bottom principu). Novi Mede8er nudi mogućnost da se takvi formati prebace u 3D način koji će prepoznati 3D televizori i takvog ga prikazivati.  S druge strane, Mede8er nije prepoznao MK3D format, kao ni video zapise čija je ukupna veličina van Full HD rezolucije, tako da takve materijale nismo mogli pokrenuti. Blu-ray 3D ISO datoteke na kojima se nalazi Full HD 3D slika uspješno smo reproducirali na novom Mede8eru, te postigli kvalitetu slike kao i na bilo kojem drugom linijskom Blu-ray 3D uređaju s optičkim pogonom. Oštrina, boje i nijanse su vjerno pročitane i poslane na HDMI izlaz, te je na 47″ velikom LG-jevom LM960V televizoru slika bila izvrsna na materijalima koje smo pogledali.

med1000x3d-sbs-settings

Originalni takt od 23.976 sličica u sekundi je vjerno prenesen kada je opcija 1080p/24 aktivna, te je naš testni televizor javio da mu doista stiže 24 Hz 3D materijal i takvog ga je i prikazivao. Ipak, tijekom gledanja testne Blu-ray 3D ISO datoteke filma Tangled (Vrlo Zapetljana Priča), uočili smo pojavu artefakata kod tranzicija sa scene na scenu, bilo da se radi o čistom prijelazu (clean cut) ili blagom (fade in – fade out tranzicija). Na sceni bi se u tim slučajevima pojavili blokovi koji mogu biti jasno vidljivi i smetati pri gledanju jer uvode u prikaz elemente koji nisu prisutni kod originalnog materijala. Ovu smo pojavu uočili samo kod Blu-ray 3D ISO datoteka, dok kod 3D materijala unutar Full HD okvira (side-by-side ili top-and-bottom) takvih anomalija nismo vidjeli.Testna scena filma Avatar bila je čistih tranzicija i bez ikakvih nesavršenosti u prikazu, uz jasno manju detaljnost nego originalni Blu-ray 3D ISO sadržaji.

med1000x3d-3d-artefacts

Kako smo gore spomenuli, Mede8er nije uspio pokrenuti MK3D datoteke s testnim materijalima, niti side-by-side ili top-and-bottom datoteke čija je rezolucija bila veća od Full HD okvira. Samim time korisnik je ograničen na (trenutno nesavršenu) reprodukciju Blu-ray 3D ISO sadržaja, odnosno onih unutar Full HD okvira slike.

Što se ostalih aspekata tiče, s Mede8erom smo bili vrlo zadovoljni i sve je materijale prikazivao kvalitetno, bilo da se radilo o skaliranju DivX filmova na Full HD rezoluciju ili slanju 1080p24 sadržaja visoke propusnosti.

med1000x3d-flac

Novi Mede8er je opremljen sa svim danas aktualnim audio formatima, tako da nije imao nikakvih problema pri pokretanju datoteka s Dolby TrueHD i DTS HD Master Audio zapisima. Uređaj može sam dekodirati spomenute formate ili ih poslati u originalnom obliku da ih iduće komponente u sustavu dekodiraju. Sama kvaliteta zvuka je istovjetna originalnom zapisu kada se koristi HDMI sučelje i slijedeće komponente u sustavu su odgovorne za to kakva će kvaliteta zvuka biti. Alternativno se mogu iskoristiti digitalni optički i koaksijalni izlazi za prijenos 5.1 zvuka, odnosno klasični RCA cinch stereo izlaz. Najveću kvalitetu zvuka smo dobili slušajući HD audio formate preko HDMI sučelja.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6Sljedeća stranica

30 komentara

1. Znam da nije mjesto, ali mi treba hitan odgovor. Imam Yamaha pojačalo sa više hdmi. Yamaha i tv su mi spojeni sa Arc hdmi, pa imam i sliku i zvuk kada gledam digitalne programe. Sada sam uzela u B-net njihov HD uređaj, pa ga samo spojila na Yamaha pojačalo sa hdmi, ali imam problem što dobijem sliku , a nemam zvuk. Što trebam podesiti ? Hvala !

1. Pozdrav Tina,

Ako sam dobro razumio, do sada ste imali u sustavu Yamaha A/V pojaćalo s više HDMI ulaza i jednim izlazom, te televizor koji je na pojačalo bio povezan putem HDMI-ja na taj jedan izlaz. B.netovu prijamnik također ima HDMI sučelje te ste njega povezali na jedan od ulaza u Yamaha A/V pojačalo, a koje bi trebalo proslijediti sliku na svoj izlaz prema televizoru, a zvuk obraditi i poslati na zvučnike. Koliko znam B.netovi HD prijamnici normalno rade u takvim konfiguracijama gdje se između njih i televizora nalazi i A/V pojačalo, tako da provjerite u opcijama B.net prijamnika je li omogućena opcija slanja zvuka preko HDMI-ja. Provjerite i u kojem se obliku šalje zvuk iz HDMI prijamnika (tamo gdje se spominje AC-3 i PCM).

Javite kako je prošlo.

2. Ugasiti avr, tv i B net receiver. Ištekati sve hdmi kabele i ponovo ih uštekati (prvo sa izvora na avr, onda sa avr na TV). Upaliti uređaje sljedećim redoslijedom: TV, avr, B net receiver.

1. I veliš, proradit će bez obzira što na b.net receiveru ili yamahi pojačalu nije određeno s čega će dolaziti ili odlaziti audio signal?

2. Mislila sam da to ima veze sa hdmi 1.4( yamaha i tv ga imaju). Darco prije sam imala samo spojenu antenu na tv, a Yamahu sam spojila sa hdmi 1.4 (arc), pa mi nije trebao, kako mi je kolega sa posla objašnjavao, neki optički digitalni.

1. Da, ARC je funkcija HDMI kabela da može zvuk slati u oba smjera – prije je bio nužan digitalni optički kabel da se zvuk pošalje iz televizora u A/V pojačalo. U slučaju B.net prijamnika on ne treba primati zvuk već ga samo slati van tako da njemu ne treba HDMI s ARC-om.

3. Mislim da je ovaj uređaj preskup za ono što nudi, 3D ne radi u svim formatima, a linijski Blu-ray 3D uređaji su već oko 800kn sa USB konektorom i WiFi konekcijom…Kada ćete imati na recenziji WD LIVE TV 2 generacije? To je best buy po meni kome ne treba 3D podrška.

1. Robert, slažem se da je uređaj preskup obzirom na mogućnosti, da je cijena ista ili eventualno 100 kn veća od 500×2 modela, priča bi bila drugačija. WD LIVE TV 2 ću probati uzeti na test, mene isto zanima kako radi ;).

4. Interesantno, godinu dana star A-300 ima jači procesor od ovog novog Mede8era? Inače sljedeći mjesec izlazi novi A-400 koji će imati dvojezgreni procesor. Kad bih sad kupovao uvijek bih rađe kupio uređaj s jačim hardverom. Od viška glava ne boli…

5. Inače posjedujem WD LIVE TV 2. generacije i odličan je uređaj, od izbornika, namještanje titlova, do internet servisa, samo me zanima stručno mišljenje i kompletan test od vaše strane…mislim da media playeri neće još dugo opstati jer ih istišću linijski bluray playeri a i sljedeće godine ce televizori imati kud i kamo bolju podršku za AV formate…na koncu tko ima laptop sa HDMI ili stolni komp negdje blizu tv-a njemu niti netreba nikakav zaseban HD player…s obzirom na slabost istih naspram desktop konfiguracija ili laptopa…

1. Iz kojeg si ti filma, bez uvrede? Linijski playeri istišću media playere? Ajde da si rekao obrnuto u redu. Ovako… Od kako imam media player blu ray player nisam upalio a imam jako dobar blu ray player. Media player je šampion jednostavnosti bar dok je slobodnog skidanja s neta. Sve je jako brzo na njemu uz neviđen komfor i podršku Nosati računalo do televizora je malo žešći mazohizam. Da sad ne pričam kako kompletan blu ray film pokrećem i gledam kao da imam ubačen disk u blu ray player. Kako stvari stoje media playeri imaju svijetlu budućnost…

1. Neznam zašto onda imaš bluray player pored media playera?? Opet ti treba za optičke medije jel tako…Ja se slažem da media playeri su super praktični i imaju bolju podršku za download formate ali samo ovi do 800kn i to još ako si sretan da rade kako treba jer neki HD playeri preko mreže jednostavno se ugase ili ne reagiraju na daljinski kako treba, ovaj Meder i svi s cijenom oko 1700 nadalje ne opravdaju svojim funkcijama te cijene…svi imaju podršku za mkv i mp4 koji se najviše i skidaju sa neta.

1. Meni je jako bitna podrška za HD audio koja radi bez problema na A-300. To je uređaj koji je koštao oko 2200kn i opravdava svoju cijenu do zadnje lipe. Ne trebam govoriti kako vrti blu ray 1/1 te podržava profil 2.0
          Jednostavno, savršen uređaj za uživanje u filmu. Blu ray player imam jer imam doma preko 300 blu ray filmova i puno jednostavnije mi je blu ray film staviti u player nego svakog prebacivati prije gledanja u media player.

6. Kupio sam med1000x3d. Ne mijenjajte jezik na Hrvatski dok ne stavite najnoviji firmware (ako ne želite gledati beskrajnu reboot-petlju s upitnikom iznad glave)!
    Druga stvar: 2 USB utora se čine premalo ako imate vanjski disk, bežičnu tipkovnicu i usb wifi adapter više nemate gdje ukopčati. Međutim, kad otvorite kućište (nisam još) unutra je PCIe utor spreman primiti Wifi karticu i time oslobađate jedan USB.
    Moje pitanje znalcima je: osim originalne meder-ove, koja PCIe kartica radi?
    Ako ne znate odgovor na to, barem koji USB wifi adapter radi (osim originalnog)?
    Da sad ne kupujem i isprobavam dok ne naiđem na kombinaciju koja radi.
    Hvala unaprijed.

1. Pozdrav Think,
      Stavio sam najnoviji firmware (V1.0.2 — 24 July2012) i kad promijenim jezik na Hrvatski dalje imam problem s reboot petljom.
      Imate možda kakvu ideju?
      Hvala!!

7. Stvarno zanimliv text recenzije!Ovaj ured mnogo toga nudi.Ali,zanima me sledece:-dali kompijuter u kome je instaliran soodvetni softver za gledanje 3d blu rey filmova,povezan sa hdmi 1.4 za 3d televizor ili za neki av resiver obavljati isti posao kao i ovaj medija plejer? Ili budu neki nedostaci? Pozdrav iz Makedonije !!!

1. Hvala Mitko!

Da, računalo s Blu-ray 3D playerom, HDCP HDMI izlaz i spoj na HDMI 1.4 pojačalo i 3D TV će obavljati istu funkciju, uz veću potrošnju energije i, najvjerojatnije, veću buku :).

8. Hoće li se uskoro pojaviti novi mede8er ili pop corn ?
    Već je kolovoz 2013 a još nisam vidio niti jedan novi media player ove godine.
    I zanima me dali se uopće isplati njihova kupnja jer su media playeri ugrađeni u nove televizore poput poput samya i lg odlični.
    Ustvari to bila vrlo zanimljiva tema za vaše malo dublje razmatranje i zaseban članak.

9. Za dolazak novih modela jos nisam procitao nikakvu obavijest, a iskreno ako ubodes bilo koji x3 od mede vjeruj mi da neces fulat. Malo pogledaj na forumu. Posto sam i sam beta tester za medu mogu ti reci samo rijeci hvale ili ukratko nema sta nema nova verzija v3 firmwarea. Posjedujem i najnoviji LG smart tv koji odlicno reproducira filmove kako preko USB-a ili preko NAS-a ali mede8er600 predobro odraduje svoj posao. Imas ih u sloveniji ua 1000kn ili na nabava.net ili na njuskalu za istu cijenu. I na kraju media player na TV-u i mede8er su razlika nebo i zemlja. Pozdrav

10. Ima li šanse da testirate Popcorn Hour A-400 obzirom da njegov test još nisam vidio kod Vas kao ni njegovu najavu.