Home » Recenzije » Audio oprema » Recenzija [slušalice]: Audio-Technica ATH-T500

Recenzija [slušalice]: Audio-Technica ATH-T500

DOJMOVI NAKON SLUŠANJA

ATH-T500 slušalice su vrh ponude T-serije ovog proizvođača, tako da su očekivanja bila visoka. Tokom testova smo provjerili kakva je kvaliteta zvuka, koliko se dobro slušalice nose sa zahtjevnim dionicama, kako prezentiraju pozornicu i kakav je tonalni balans. Za početak, ovo slušalice zatvorenog tipa, tako da su jako dobro izolirale vanjsku buku i ujedno ograničavale da zvuk ne “bježi” van njih. Osnovni mp3 reproduktor bio je Creative Zen na kojem smo isprobali niz pjesama, od audiofilskih melodija (Bowers & Wilkins Audiophile recordings 2004, Mcintosh Audiophile Test Reference itd.), pa sve do kompresiranih .mp3 datoteka.

Kada smo prvi puta spojili T500 slušalice na Creative Zen, glasnoća pjesama je već na desetoj razini (ljestvica glasnoće 0-25) bila taman za slušanje, što naravno ovisi o vrsti mp3 datoteke i preferencijama slušatelja. Tonalni balans je bio dobar, uz čisto srednjetonsko područje, jasne visoke tonove i baseve koji su na većim glasnoćama dobivali svoj pravi volumen. Vokali su bili precizno pozicionirani na zvučnoj pozornici, u što nas je uvjerila Annie Lennox u pjesmi Into The West (Gospodar Prstenova: Povratak Kralja – originalni album).

Tri metra dugačak kabel omogućio nam je sjedenje na optimalnoj udaljenosti od 40″ televizora koji nam se tokom testiranja našao pri ruci, te smo zvuk TV programa slušali u mnogo većoj kvaliteti nego što su nam isporučili ugrađeni zvučnici u televizor. Koliko je važna izolacija zvuka dok slušalice nosimo vani, toliko je važna i izolacija zvuka koje reproduciraju slušalice prema van, a kada ih koristimo u kućnom ambijentu. Dobra izolacija T500 modela osigurava da uživate u dovoljno glasnom zvuku i ukoliko se nalazite u spavaćoj sobi.

audio-technica-t500

Unutar tjedan dana slušanja omiljenih glazbenih melodija, od Tommy Emmanuela pa sve do starih rock hitova devedesetih, osamdesetih i niže, nismo primijetili da slušalice zahtijevaju određeno vrijeme prilagodbe (tzv. burn-in) te je reprodukcija glazbe bila praktički ista na početku, kao i na kraju testiranja. Bas je fino zaokružen, reprodukcija detalja i pojedinačnih instrumenata je zadovoljavajuća. Poseban naglasak je stavljen na akustičnu gitaru, s obzirom da autor ovih redaka ima višegodišnje iskustvo u sviranju upravo tog instrumenta. Može se sa sigurnošću reći da je reprodukcija akustične gitare vjerodostojna, te gotovo identična svirci uživo. Nakon dužeg korištenja, otprilike preko 40 minuta, može se osjetiti lagana nelagoda zbog kompresije i zagrijavanja područja kod ušiju.

Iako nisu iste cjenovne kategorije, kvalitetu reprodukcije smo usporedili s nekoliko puta skupljim i testiranim Senheisser HD595 modelom. Iako razlika nije značajna, T500 je pokazao svoje slabije točke u nijansiranju finih detalja u niskotonskom području, a koje je HD595 odlično prezentirao. HD595 su slušalice otvorenog dizajna tako da ne daju osjećaj zatvorenosti kao T500 model, što s druge strane ne omogućuje onako veliku kompresiju i snagu basa. U svakom slučaju, prije kupovine obavezno preporučujemo slušanje kako biste pronašli modeli koji vam najbolje odgovara.

About Igor Hlušička

Ljubitelj prirode, glazbe i zdravog života. Uvijek sam otvoren za nove spoznaje i mogućnosti pomoću kojih razvijam vlastitu svijest o okružju u kojem se nalazim. Nastojim biti pozitivan i raditi ono što volim, ali se trudim ulagati i u one aspekte života koji mi prirodno ne idu od ruke, jer vjerujem da onda višestruko ulažem u sebe. Životni zadovoljstvo nalazim u zvukovima akustične gitare koja očarava mogućnostima koje nudi.