Naslovnica » Recenzije » Televizori i monitori » Monitori » Recenzija [2D monitor]: Philips Moda 228C3LHSB (228C Brillance serija)

Recenzija [2D monitor]: Philips Moda 228C3LHSB (228C Brillance serija)

PC primjena, Blu-ray i DVD

Philipsov 22″ monitor smo koristili najviše vremena u PC okruženju gdje su najčešće zadaće bile pisanje tekstova, pregledavanje fotografija i interneta, uređivanje videa i na kraju igranje modernih igara. Obzirom da monitor posjeduje dva HDMI priključka, povezali smo ga na PlayStation 3 konzolu i koristili za reprodukciju Blu-ray i DVD filmova.

Prvi dojam nakon što smo vidjeli sliku na ovom monitoru jest previše svijetla slika uz crnu boju koja je bliže sivoj boji, radi čega tvornički predlošci izgledaju isprano i nedovoljno atraktivno. Monitor može prikazati vrlo svijetlu sliku, sve do 250 cd/m2 što u kombinaciji s mat zaslonom znači da će refleksije biti dobro kontrolirane, no problem jest što povećavanjem najviše vrijednosti svjetline kao vrpcom vezana raste i vrijednost crne boje i slika ne može dobiti dovoljno veliki kontrast. Kontrast od oko 267:1 postiže se jedino u Movie predlošku, no čak i tada zbog vrlo niske vrijednosti gamme dolazi do preizraženog prikaza detalja koji bi trebali biti tek jedva vidljivi u tamnim regijama, a regije velike svjetline pretapaju fine nijanse u uniformne površine. Movie predložak bismo iskoristili za proces kalibracije kada ne bi u njemu bila prisutno umjetno povećavanje oštrine prikaza, a koje je neovisno o SmarTxt funkciji koju ovaj monitor posjeduje. Navedena funkcija je prisutna i kod Photo i Game opcije, dok ju je kod Text predloška moguće isključiti.

philips-228-dell-comp

Usporedba s Dell 2008FPW monitorom (lijevo, 0.13 cd/m2) – Philips (desno, 0.28 cd/m2)

Prije procesa kalibracije smo ovaj monitor koristili tjedan dana i od svih predložaka smo koristili onaj pod imenom Economy. Kod njega je vrijednost svjetline bitno manja i slika je zagasitija, no i solidno precizna bez dodatnih podešavanja. Oštrina nije nametnuta već monitor pravilno mapira dolazne informacije, a greške u RGB balansu se kreću oko vrijednosti 5. Gamma je i ovdje prenisko što znači da slika djeluje presvijetlo, a kontrast je kao i na ostalim predlošcima puno premali za živu sliku.

philips-228-hqv-ringing

Off i Economy predlošci su pružili ugodan rad u programima za obradu teksta i za pregledavanje internet stranica, te slika nije bila naporna za gledanje čak i uz minimalno ambijentalno osvjetljenje. Oštrina teksta na ekranu je solidna, ne dolazi do pojave umjetnih obruba oko slova ili većih varijacija u RGB balansu, a potonje se može zahvaliti ujednačenim linijama primarnih boja za različite vrijednosti osvjetljenja.

Monitor posjeduje SmartResponse funkciju kojom smanjuje pojavu zamućenja na objektima u pokretu. Zamućenja su jasno vidljiva kod pomicanja kursora po ekranu, a posebno kada je kontrast objekta i pozadine veći. SmartResponse u manjoj mjeri smanjuje zamućenja i FPD Benchmark test je pokazao porast broja linija s 250 na 300 uz manje dupliranje finih linija, no za sobom ova funkcija unosi i jedan negativni efekt. Naime, iza objekata i na njima samima se mogu uočiti tragovi u različitim bojama – na licima to mogu biti regije veće svjetline koje se ne nalaze u originalnom sadržaju, odnosno crne sjene iza objekata kao što je kursor na različitim podlogama. Samim time smo navedenu funkciju držali isključenom jer smanjenje zamućenja nije u tolikoj mjeri izraženo kao njen negativni aspekt.

philips-228-fpdt

FPD Benchmark Blu-ray disk

Na monitor smo pogledali i Batman: Vitez Tame na Blu-ray mediju, no ne u 24 Hz jer nije podržan već u 60 Hz koliko je isporučivao PlayStation 3. Glavni nedostatak ovog monitora posebno je jasno bio vidljiv na ovom materijalu koji smo pogledali na nizu različitih televizora i monitora – nedostatak kontrasta uz crnu boju koja je bila bliže sivoj nego pravoj crnoj. Iako je RGB balans značajno poboljšan nakon kalibracije, krivo nijansirana zelena, preintenzivna žuta i crvena boja također su negativno utjecale na kvalitetu prikaza. Ono što je na kvalitetno odrađeno jest oštrina prikaza, a koja je odlična zbog male veličine pojedinih piksela i pravilnog mapiranja dolaznih informacija.

Kako su testovi pokazali monitor prikazuje puni raspon ulaznog signala od 0 – 255, tako da kod gledanja video materijala raspona 16 – 235 može se uočiti grublja gradacija zbog proširenja signala. Ovo je slabo uočljivo i osim na testnim materijalima nismo uočiti probleme kod stvarnih video materijala.

philips-228-white-level

Uzorak za podešavanje razine bijele boje

Skaliranje slike na HD rezoluciju možemo ocijeniti kao dobro, nazubljenost je dobro kontrolirana i osim blagog titranja najfinijih linija i mekoće prikaza, DVD sadržaji izgledaju onoliko dobro koliko ovaj monitor ograničenog kontrasta može ponuditi. Originalna filmska zrnatost je vjerno prenesena.

philips-228-making-mr-right

Scena iz komedije Making Mr. Right

Od igara smo isprobali prošlogodišnju hit igru The Elder Scrolls: Skyrim, a koja je dobro izgledala na širokom 16:9 zaslonu uz zamućenja koja nisu ometala u igri. Kontrast jest ograničen i za moderne igre bogate bojama i upečatljivim scenama ovo jest ograničavajući faktor, tako da za zahtjevnije korisnike možemo samo preporučiti neki od modela uvjerljivije crne boje i boljeg kontrasta.

Za foto i video obradu ovaj monitor nije dobro rješenje ponajprije zbog nepreciznog raspona boja koji nije moguće popraviti, te zbog same TN matrice koja mijenja svjetlinu slike već uz male promjene vertikalnog kuta gledanja. Gamma se može približiti ciljanoj vrijednosti od 2.2 putem kontrola na grafičkim karticama i uz softver poput SpectraCalovog CalPC-ja, no sve to zahtjeva dodatne korake za razliku od modela koji tvornički dolaze s mnogo preciznijim vrijednostima.

« Prethodna stranica

Slijedeća stranica »

Osnivač i glavni urednik HD Televizije. Veliki ljubitelj tehnologije koja ga danas očarava jednako kao i kada je po prvi puta pokrenuo .exe datoteku u DOS-u u 90-im godinama prošlog stoljeća. Nakon pročitanih stotine časopisa domaćeg i stranog podrijetla odlučuje pokrenuti stranicu s recenzijama hardvera, pczenith.com. Kasnije ljubav prema svojim inicijalima, odnosno tehnologiji visoke rezolucije postaje toliko jaka da krajem 2007. započinje s projektom HD Televizije, a koju i danas radi s istim entuzijazmom. Uživa slušajući filmsku glazbu i glazbu iz računalnih igara, te vjeruje da tehnologija čini naše živote boljima.