LCDRecenzijeTelevizori i monitori

Recenzija [3D TV LCD]: Sharp Aquos LC-46LE830 (830 serija)

3D sadržaji

LE830 je aktivni 3D televizor, što znači da trodimenzionalnu sliku stvara naizmjeničnim otvaranjem i zatvaranjem leća na naočalama, a koje su napravljene od tekućih kristala. Prednost aktivnog 3D-a što se rezolucije tiče pokazana je već mnogo puta, a LE830 nije iznimka – prikaz je jednake oštrine kao i u 2D-u, bez nazubljenosti kakvu prati polarizacijska 3D tehnologija. Sharpov 3D je doista puna HD razlučivost po oku – prošle godine su izvršena mjerenja oštrine pri čemu su pojedini modeli drugih proizvođača pokazali da nisu u stanju prikazati sve linije u 3D prikazu, radi čega prikaz nije bio onako oštar kao što je zapisan originalni 3D materijal.

Kao i u 2D prikazu, tako i u 3D-u je moguće aktivirati Quattron tehnologiju, čim se povećava svjetlina slike i intenzitet žute, zelene i crvene boje. Kadrovi su bogatiji bojama, premda one nisu u skladu sa standardima po kojima se snimaju sadržaji. Opciju je moguće upaliti ili ugasiti, tako da korisnik može birati želi li istaknutije (iako nepreciznije boje) ili originalne koje je kreator sadržaja zamislio. Obzirom na veliki kalibracijski potencijal, sliku na LE830 je moguće gledati i vrlo preciznu i vrlo bogatu bojama.

Disanje slike kod statičnih kadrova nije posebno izraženo zbog nešto niže razine svjetine u 3D-u na ovom modelu, tako da titranje ne ometa gledanje. Kod dinamičnih kadrova disanje je izraženije, no ne kao kod ostalih aktivnih 3D modela. Efekt trodimenzionalnosti je jasno prisutan, u što su nas uvjerili kadrovi IMAX-ovog originalnog dokumentarnog filma Hubble 3D.

Glavni nedostatak 3D slike jest pojava obrisa slike namijenjene za drugo oko, tzv. crosstalk, a koja se jasno uočava kod prikaza titlova, ali i objekata u kadru.

2D-u-3D konverzija je neuvjerljiva i na razini onih koje nude ostali proizvođači.

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Prije kalibracije odlučili smo pogledati nekoliko poznatih kadrova kako bismo provjerili kakvu sliku LE830 nudi tvornički i u kojem predlošku ne ona najpreciznija. Standard predložak koji je originalno aktivan na ulazima u potpunosti nas je razočarao i natjerao da zaboravimo na implementiranu Quattron tehnologiju i što prije odaberemo neki drugi, manje naporan za oči i precizniji predložak. Movie predložak se je pokazao takvim i na njemu smo pogledali, prije i poslije kalibracije, odabrane kadrove iz filmova Princ Perzije, Ljupke Kosti, Batman: Viteza Tame i Neobična Priča o Benjaminu Buttonu, sve na Blu-ray medijima.

Sharp je mudro odabrao proširenje standardnog gamuta boja u dijelu žute boje, čime se povećava intenzitet niza boja koje vrlo često susrećemo kako u stvarnosti, tako i u video materijalima. Quattron tehnologija ne samo da povećava intenzitet i zasićenost žute boje, već i primarne crvene i zelene, tako da svi objekti kod kojih susrećemo takve boje, primjerice ljudska koža, biljke i drveće, cvijeće itd. izgledaju intenzivnije. Uz povećanje zasićenosti navedenih boja, aktivacija Quattrona znači i da će slika biti veće svjetline jer su svi pikseli na ekranu aktivni, čime također privid intenziteta raste. U testu na slijepo, a koji smo proveli tokom testa ovog televizora, svaki od kandidata je istaknuo kako je slika bolja, odnosno da su boje jače kada je Quattron aktivan. Ovo je i više nego evidentno ako se nakon kratkog perioda gledanja isključi četvrti podpiksel – slika djeluje blijedo i manje intenzivno, premda je u skladu sa standardima.

sharp-le830-quattron

Za razliku od raznih funkcija za povećanje intenziteta boja, a koje podešava ugrađeni procesor na temelju tri primarna podpiksela, Quattron jest inovacija jer fizički unosi novi podpiksel koji ne postiže zasićenost kakvu ima žuta boja prema standardu, već je tako oblikovan da istakne zlatnu boju i ostale u blizini spektra koji može prikazati. Nažalost, ova inovacija nije do danas naišla na veliko odobravanje publike, čak niti manje upućenih korisnika koji bi ju spominjali u svakodnevnom govoru kao nešto novo i posebno, tako da nam je drago da je Sharp omogućio da se boje podese u skladu sa standardima, a da korisnik ima mogućnost izbora njihovog intenziteta. U svakom slučaju vrijedi isprobati i jednu i drugu kombinaciju ako se korisnik već odluči na Quattron televizor.

Kod gledanja HD materijala, posebno onog u 2.35:1, slaba vrijednost crne boje i izraženo probijanje pozadinskog osvjetljenja mogu se uočiti, iako je sama kvaliteta slike odlična nakon kalibracije i na gradacije i količinu detalja u slici nemamo prigovora.

sharp-le830-hd

LE830 posjeduje tzv. Sub Pixel Control opciju, a koja prema opisu u izborniku smanjuje nazubljenost dijagonalnih linija. U praksi je razlika sa i bez ove funkcije gotovo neprimjetna, no tokom analize uzoraka za oštrinu na Spears and Munsil, te AV Foundry Video Forge procesoru slike, uočili smo jedva uočljive žute piksele oko najtanjih linija, što iz veće udaljenosti ne utječe na prikaz – bilo pozitivno ili negativno.

Zbog četiri podpiksela i njihovog rasporeda u matrici, kod 1:1 mapiranih piksela se mogu uočiti blaga valovitost na bridovima, no tek s udaljenosti manjoj od jednog metra. Iz tog razloga kao PC monitor ovaj televizor nema našu punu preporuku, posebno ako se radi o osjetljivim primjenama gdje je preciznost piksela od iznimne važnosti. Za klasično korištenje, surfanje internetom, igranje igara itd., LE830 će biti dobar izbor.

LE830 ne prolazi 2:2 i 2:3 kadence kod isprepletenog signala, zbog čega 1080i materijali znaju trzati i na karakterističnim uzorcima pokazivati valovite šare. Ovo smo provjerili kod 1080i Blu-ray diska Andre Rieu at Schonbrunn, Vienna, a gdje su pomicanja kamere ispoljavala povremenu trzavost. Jedino rješenje ove situacije jest da Blu-ray reproduktor odradi spajanje u progresivni signal (uz uvjet da to pravilno radi, kao npr. PlayStation 3).

Zamućenja se uspješno otklanjanju aktivacijom skenirajućeg pozadinskog osvjetljenja, a koje uz smanjenje ukupne vrijednost svjetline na ekranu, postiže oko 800 linija u pokretu što omogućuje čist prikaz uz vrlo malo zamućenja. Važno je reći kako ovim postupkom ne dolazi do interpolacije i umjetnog ubrzavanja/usporavanja kadra, tako da korisnici željni originalne filmske kadence mogu biti zadovoljni. Ono što je negativna karakteristika ovog procesa jest trag starih okvira slike, a koji se na Monoscope testu manifestirao kao tragovi finih linija, a kod stvarnog sadržaja kao obrisi objekata u pokretu (na jedan način kao crosstalk u 3D-u). Za korisnike koji žele glatku reprodukciju filmova (no uz povremene artefakte), Film Mode na Advance Low ili High opcijama će tome poslužiti.

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

LE830 solidno skalira sadržaj na nativnu rezoluciju ekrana, tako da je TV program detaljan i bez uočljive nazubljenosti koju prati isprepleteni signal. Zamućenja su minimalna tako da i sportski sadržaji izgledaju dobro, a prikaz boja je u nakon kalibracije bez prigovora. Kao i kod HD materijala, tako i ovdje Quattron tehnologija ističe žutu, zelenu i crvenu boju i sve nijanse između njih, što može poslužiti da bi se povećao intenzitet slike, no valja znati da se time prikaz udaljava od standarda prema kojem je sadržaj sniman.

sharp-le830-sd

DVD filmovi

Sharpov LE830 je pokazao odlične performanse na testovima, uključujući stabilnost prikaza, kvalitetno skaliranje sa solidnom količinom detalja u prikazu, pa do dobrog nošenja s nazubljenosti u zahtjevnim situacijama kao što je Flag Test na HQV testnom disku. Ništa veći problem nisu mu predstavljala lagano kližuća slova na početku filma Dan Poslije Sutra, a let iznad santi je protekao glatko uz skenirajuće pozadinsko osvjetljenje aktivno. Uvodnu sekvencu smo gledali s isključenim proširenim gamutom i slika je nakon kalibracije bila neutralna i izuzetno ugodna za gledanje, čak i s veće blizine. Osim na porast svjetline, aktivacija četvrtog podpiksela ne mijenja prikaz plave boje na ekranu, tako da su sante leda bile jednako “plave” u oba slučaja. Sve u svemu, LE830 je solidan performer što se DVD sadržaja tiče.

LE830 dolazi s 2.1 konfiguracijom zvučnika od kojih su dva srednjetonca smještena s pogledom prema dolje, dok se bas jedinica nalazi na poleđini s pogledom prema natrag. Zvuk koji dopire iz ovog televizora je solidan što se tiče donjih frekvencija, a koje imaju bolju bazu i volumen, dok su visoki tonovi reproducirani bez distorzija, no uvučeni u sebe zbog ograničenog prostora i smještaja zvučnika. Televizor nudi i Surround opciju s nekoliko predložaka za stvaranje virutalnog trodimenzionalnog zvuka (3D Hall, 3D Movie, 3D Standard i Normal), tako da se korisnici mogu poigrati i s nešto većom pozornicom. Naravno, za kvalitetan efekt kućnog kina, savjetujemo spajanje televizora na AV pojačalo i odgovarajuće zvučnike.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7Sljedeća stranica