Recenzija [2D TV LCD]: Sharp LC-32SH340E (32 in / 80 cm)

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Sharp LC-32SH340E je HD televizor pune HD razlučivosti i kao takav najveću oštrinu postiže tokom gledanja materijala iste takve rezolucije, uz uključen “Full” format slike. Pravilno mapiranje piksela osigurava odličnu oštrinu prikaza, posebno kada se uzme dijagonala od 32″ kod koje su pikseli dovoljno mali da su bilo kakve nazubljenosti gotovo neprimjetne. Važno je samo smanjiti vrijednost oštrine na nulu jer je tvornički podešena tako da stvara dodatne obrube oko objekata što se negativno odnosi na kvalitetu prikaza. No, oštrina ionako nije problem kod ovog modela, mnogo veći problemi leže u lošim karakteristikama slike, a koja se niti kalibracijom ne može kvalitetno popraviti zbog izostanka naprednih kontrola.

Za početak, tvornički kontrast u Cinema predlošku je iznimno slab, a najniža razina crne boje također, tako da slika djeluje presvijetlo i umjetno duž čitavog spektra. Kroz analizu kontrola koje TV nudi, uočili smo kako na razinu crne boje bitno utječe HDMI True Black kontrola – tvornički je isključena i tada televizor propušta “blacker than black” vrijednosti što se manifestira povećanjem svjetline u donjem spektru. Kada se kontrola uključi, tada se najniža vrijednost crne ograniči i televizor ne prikazuje “blacker than black” razine crne boje, što znači da će najniža razina crne boje biti niža i samim time uvjerljivija. Batman: Vitez Tame je film koji obiluje scenama s mnogo detalja u sjenama, tamnih odijela, mračnih pozadina i panoramskih snimki po noći, te je kao takav jasno pokaza problematičnu prirodu ovog modela. Detalji tamnih policijskih odora, odijela glavnih glumaca i raznih predmeta su bila prikazana s manje detalja no što to postižu modeli s nižom raznim crne boje i stabilnijom gamma krivuljom (npr. dvije godine star model LG LD350). Jacksonov King Kong je također pokazao jednake karakteristike, te se je kao kompromis za više detalja u sjenama kao dobro rješenje pokazalo gašenje HDMI True Black kontrole.

Sharp-LC-32SH340E-bluray

Scena iz filma Vrlo Zapetljana Priča (Tangled)

Drugi faktor koji bitno kvari tvorničke predloške – čak i onaj Cinema – jest temperatura boja, a koja je kod svakog od predložaka postavljena na Cool i kreće se između 13 i 14 tisuća Kelvina. Ciljana vrijednost jest 6.5 tisuća kelvina, što znači da je prikaz dvostruko hladniji nego što bi trebao biti, no podešavanjem kontrole na vrijednost Warm je bitno popravilo rezultat. Vrijednost od cca. 7 tisuća kelvina je mnogo precizniji rezultat i postojan duž spektra, no i dalje za jedva primjetnu nijansu hladniji no što D65 standard definira. Dodatnih kontrola za podešavanje svjetline ovaj televizor ne posjeduje tako da je ovo najbolje što možemo izvući iz ovog modela.

LC-32SH340E prihvaća 24 Hz signal zapisan na Blu-ray diskovima, te ga prikazuje stabilno u statičnim kadrovima, dok se kod kadrova u pokretu pojavljuje izraženo disanje i titranje slike, prvenstveno kod regija veće svjetline. Uz visoku razinu crne boje i slab kontrast, jasno je kako ovo nije model namijenjen filmofilima, a posebno ne onima koji ih planiraju gledati uz malo ambijentalnog svijetla.

Sharp-LC-32SH340E-cherry2000

Scena iz filma Cherry 2000

Visoka razina svjetline rezultirala je istaknutom svijetlom slikom što je posebno do izražaja dolazilo kod dnevnog gledanja.U takvim je uvjetima preporučljivo ugasiti HDMI True Black kontrolu.

Tek se u pojedinim situacijama (posebno kod crvene i plave boje) mogao vidjeti clipping, odnosno ograničenost finih nijansi koje su bile prikrivene jednobojnom površinom. Rezultat je dojam umjetne slike s manje detalja no što je zapisano u originalnoj informaciji.

Uz isključenu kontrolu za redukciju šuma, moguće je dobiti originalnu zrnatost u originalnim video materijalima.

Da ne bi bilo sve završilo na tamnim sadržajima, pogledali smo i nekoliko Blu-ray diskova sa svjetlijim sadržajima, poput filma Vrag Nosi Pradu i koncerta Andrea Rieua u Schonbrunnu, a kod kojih smo vidjeli dobar balans boja nakon aktivacije Warm postavke. Kombinacija visoke rezolucije i široke palete boja u pojedinima kadrovima je pozitivno iznenadila, premda manjak kontrasta i ovdje ima svoj utjecaj.

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

Sadržaji standardne rezolucije solidno su prilagođeni Full HD rezoluciji zaslona, tako da je prikaz bio čisto od nazubljenosti i reznog (combing) efekta zbog pravilnog povezivanja 50 Hz 2:2 kadence. TV nudi mogućnost prikazivanja originalnog 4:3 formata tako da je moguće pratiti program koji se ne emitira u 16:9 proporcijama bez izobličenja. Naravno, nude se i dodatne opcije pa je tako moguće i razvući sliku preko cijelog ekrana.

Sharp-LC-32SH340E-dvb-t

Scena iz serije: Ruža Vjetrova – RTL Televizija

Šum i MPEG kompresijski blokovi su izraženi u dinamičnim scenama, posebno u tvorničkim predlošcima koji imaju pojačanu digitalnu oštrinu, no i nakon što smo ju smanjili u prikazu su ostale nesavršenosti. Putem kontrole za redukciju šuma intenzitet je moguće smanjiti, no ne u potpunosti čak i na najintenzivnijoj razini koja značajno smanjuje broj detalja na objektima. Dinamične kadrova dodatno narušava ograničena pokretna rezolucija panela, što se posebno uočava kod sportskih materijala. S druge strane, statični kadrovi su čisti, solidne oštrine i bez anomalija koje bi posebno smetale.

Iako gamma krivulja nije idealna i cijeli spektar ima izraženu svijetlu nijansu, kod gledanja TV programa nesavršenosti nisu u tolikoj mjeri istaknute kao kod HD materijala, posebno onog filmskog, tako da će manje zahtjevni korisnici biti zadovoljni kvalitetom.

DVD filmovi

Na HQV testnom disku LC-32SH340E je pokazao solidne performanse kada je u pitanju stabilnost prikaza, otklanjanje nazubljenosti i skaliranje slike. Takve performanse smo dobili i kod gledanja poznatih DVD filmova poput Dana Poslije Sutra i Gospodara i Ratnika. Nazubljenosti u prikazu nije bilo, takt filma je pravilno prepoznat i fluidnost je bila bez prigovora. Baš kao i kod ostalih tipova isprepletenih materijala, tako i kod DVD filmova primjetan je problem s razlučivanjem pojedinih boja, posebice plave i crvene, a kod kojih se može uočiti prelijevanje više nijansi u jednu čime se gube fini detalji.

Sharp-LC-32SH340E-dvd-hqv

Sharp LC-32SH340E posjeduje stereo zvučnike usmjerenje prema podlozi, smještene u donji dio kućišta. Kvaliteta zvuka dva srednjetonska zvučnika je tek dobra za manje zahtjevne primjene, dijaloge itd., dok su visoki tonovi loše prezentirani, a baseva gotovo da i nema. Za gledanje TV programa i nezahtjevne ljubitelje filmova zvučnici će poslužiti, dok za sve ostale preporučujemo korištenje AV pojačala povezanog na SPDIF digitalni koaksijalni izlaz.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7Sljedeća stranica