Audio-video uređajiLCDRecenzijeTelevizori i monitori

Philips 46PFL9706H (46in/117cm) 3D Smart TV recenzija

3D sadržaji

Aktivni 3D i u slučaju 9706H pokazuje očekivane karakteristike – punu HD razlučivost prikaza, no i prisutnu dvostruku sliku koja “diše” kod brzih scena. Hubble 3D IMAX dokumentarni film je izgledao odlično u punoj HD razlučivosti, bez nazubljenosti koja je prisutna kod polarizacijskih modela, tako da su sićušne zvjezdice glatko prolazile po kadru, a fini kabeli Hubble svemirskog teleskopa bili posve glatki i ravni. Zatamnjenje slike na razini polarizacijskih modela omogućilo je kvalitetnu reprodukciju crne boje uz dovoljno jasnu bijelu, tako da su kadrovi bili dinamični i vrlo atraktivni za gledanje s tog stajališta.

Dvostruka slika je najizraženiji nedostatak pri gledanju 3D sadržaja, posebice kod prikaza titlova gdje je efekt najčešće jasno vidljiv. Dvostruka slika često nas je navodila da preispitujemo vlastiti vid i namještamo 3D naočale kako bismo popravili sliku, no nažalost problem leži u samom prikazu i to se ne može popraviti na aktualnom modelu. Philips nudi izbornik 3D dubine s kojim smo se poigrali – ako izuzmemo Off vrijednost, na izbor su dane: Less, Normal i More. Less vrijednost smanjuje 3D efekt do granice da uopće nije vidljiv, tako da se sadržaj praktički i bez naočala može gledati. Normal je uobičajena vrijednost koja daje efekt trodimenzionalnosti, a More je gotovo neprimjetno pojačan 3D efekt. Ako moramo birati, radije gledamo pomalo nazubljenu sliku polarizacijskog 3D-a nego dvostruku sliku koja izraženo “diše”.

U odnosu na Samsungov D8000 aktivni 3D LCD, Philips je pokazao izraženiju dvostruku sliku i na isto razini izraženo disanje. Podjednake performanse su i što se tiče 2D-u-3D konverzije, a koja ponekad iznenadi rezultatom, no veliku većinu vremena tek minimalno učini trodimenzionalnim objekte. Većina korisnika će vjerojatno jednom isprobati ovu funkciju i zaboraviti ju, te se koncentrirati na originalan 3D sadržaj.

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Već je u tvorničkim ISF predlošcima 9706H pokazao stabilnu gamma krivulju koja je od presudne važnosti za pravilno balansiranje cijelog kadra, tako da problema s prikazom detalja u sjenama, površina sa sjenčanjima ili jarke bijele boje nije bilo. Razina crne boje je i bez lokalnog zatamnjenja na zavidnoj razini tako da se za dnevno gledanje niti ne treba aktivirati lokalno zatamnjenje. Uz upotrebu potonje opcije već na Standard vrijednosti, dobiva se znatno tamnija slika uz nešto lošiji prikaz detalja u sjenama i katkada problematičnih prikaza tamnijih gradijenata na slici, no zato je gledatelj nagrađen regijama s potpuno crnom bojom što izgleda izvrsno. Sam Moth Eye filter mnogo pridonosi dojmu realistične crne boje na ekranu, bilo da se ekran gleda po danu ili po noći.

Balans bijele boje nije posve pravilan i u prikazu se može uočiti primjesa zelene boje – posebice kod tamnijih scena. Uz Philipsovu već mnogo puta hvaljenu Custom Tint opciju, moguće je smanjiti zelenu primjesu i izjednačiti primarne boje, te tako dobiti pravilan prikaz sivih nijansi. Same boje su već tvornički solidno podešene, posebice plava i crvena, tako da u vrhunskoj slici Avatara možete uživati praktički odmah nakon vađenja televizora iz pakiranja.

Oštrina slike je odlična, a svakako savjetujemo da vrijednost Sharpness reducirate na najnižu vrijednost (nulu) obzirom da nepotrebno unosi obrube i devijacije u razini osvjetljenja (npr. titlova) već na vrijednosti 2 ili većoj.

Na 9706H smo gledali nekoliko različitih Blu-ray filmova, uključujući animirani Kralj Lavova koji je pokazao svu paletu najrazličitijih boja iznimno precizno, Avatar, Ljupke Kosti i uvijek dojmljiv Batman: Vitez Tame. Svaki od ovih filmova ima jedinstvene scene kojima procjenjujemo snalaženje s različitim scenama i kombinacijama boja, a 9706H je doista u svima briljirao.

Ono što ovaj televizor izdiže od konkurencije je najbolja fluidnost filmova koju smo imali prilike vidjeti, naravno uz uvjet da su interpolacijski algoritmi isključeni. Bilo da gledamo uvodnu špicu filma Povratak u Budućnost, let iznad ledenih santi u Dan Poslije Sutra ili IMAX otvaranje Batmana: Viteza Tame, rezultat je doista vrhunski. Za razliku od nedavno testiranog LG-jevog top modela LW980S, Philips nema problema s povremenim “popuštanjem” i interpolacijom, bez obzira na kompleksnost scene. Doista izniman rezultat.

Skaliranje 720p materijala Philips odrađuje bez ikakvih prigovora i s većih udaljenosti rezultat je gotovo istovjetan 1080p originalnim materijalima. Šum u filmovima je pravilno prikazan bez ikakvih dodatnih radnji (npr. bez aktivacije PC načina rada kao kod Samsunga).

Od nedostataka u segmentu HD prikaza treba istaknuti povremeno isticanje nesavršenosti direktno postavljenog LED osvjetljenja, a koje se može u prosjeku vidjeti nekoliko puta u cijelom filmu, što nije loš rezultat no treba na njega upozoriti. Nesavršenost se najbolje uočava kod prijelaza iz jako tamnog u malo manje tamno, primjerice prolazak jako osvijetljenog objekta po tamnoj pozadini ili kod izlazaka sunca. U odnosu na prošlogodišnji 9705H koji je imao cca. 3x svjetliju crnu boju bez lokalnog zatamnjenja, u slučaju 9706H modela uvjerljivija crna boja i bolji premaz ekrana uspješno taj problem rješavaju.

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

Obzirom da se TV program standardne rezolucije i dalje obilno gleda, provjerili smo DVB-T programe koje smo na testnoj lokaciji uspjeli uhvatiti.

Personal predložak koji nas je dočekao nakon inicijalne instalacije sustava pokazao je kontrastnu sliku s velikom primjesom plave boje u prikazu, kao i bojama koje su daleko od preciznih. Rezultat su neonski svijetle boje, primjerice travnjaka na nogometnom stadionu ili scene prirode. Dinamički filteri za kontrast i povećanu oštrinu dodatno naglašavaju nesavršenosti digitalne slike, tako da su MPEG kompresijski blokovi i efekt roja mušica prilično izraženi. Situacija se stabilizira u Cinema i ISF predlošcima, a koji daju vidno topliju sliku i bolji balans cjelokupne slike. Problem nesavršenosti digitalne slike ostaje i ovdje prisutan, bez obzira na vrijednosti Noise Reduction i MPEG Noise Reduction algoritama, tako da Philips nije sjajno rješenje za gledanje jako kompresirane SD slike, primjerice pojedinih programa dostupnih u domaćim IPTV paketima. Iz većih udaljenosti i kod programa dobre propusnosti podataka, rezultat je dobar, no vidjeli smo i bolje, primjerice kod Samsunga i Sonyja.

DVD filmovi su izgledali solidno, pravilne rekonstrukcije isprepletenog 2:2 signala tako da je prikaz bio miran i, baš kao i kod HD-a, iznimno fluidan bez interpolacije. Nekoliko smo DVD filmova pogledali preko PS3 konzole gdje je prikaz bio doista dobar uz solidnu količinu detalja, te preko Pioneerovog DVD reproduktora povezanog SCART vezom. Potonji je također ponudio solidan prikaz, a tek su pojedini fini bridovi ukazali na to bolji rezultat dobiven HDMI vezom i PS3 konzolom. Šum u filmovima je pravilno prikazan bez ikakvih dodatnih radnji (npr. bez aktivacije PC načina rada kao kod Samsunga).

Prošlogodišnji 9705H model je zahvaljujući zvučnicima smještenim u smjeru gledatelja i dodatnim zvučnicima u poleđini za bolje pokrivanje niskih tonova osvojio veliki plus zahvaljujući solidnoj kvaliteti ugrađenih zvučnika. Ove godine je broj zvučnika ostao isti, no posloženi su drugačije, što srećom nije imamo nikakve negativne posljedice na kvalitetu reprodukcije. Štoviše, ugradnjom zvučnika u stalak Philips je osigurao za nijansu bolju reprodukciju niskih tonova, uz čisto srednjetonsko područje. Zvučnici su dovoljno glasni da bez čujnih distorzija ispune zvukom prosječnu dnevnu sobu, tako se uz njih može kvalitetno pogledati film. Ipak, veću snagu i čistoću zvuka se jedino može dobiti povezivanjem na kućno kinu – moguće je i jednim HDMI 1.4 kabelom osigurati dvostrani prijenos informacija za praktično, a zvučno vrlo kvalitetno iskustvo.

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7Sljedeća stranica