Home » Vijesti » Audio-video uređaji » Recenzija [2DTV LCD]: Philips 40PFL6606H (40in/102cm)

Recenzija [2DTV LCD]: Philips 40PFL6606H (40in/102cm)

Sadržaji standardne rezolucije (SD)

Prvi dojmovi karakteristike slike dobiveni su gledajući TV program u tvorničkim predlošcima Standard i Cinema s ciljem utvrđivanja performansi koje može očekivati kupac odmah nakon instalacije. Philips 40PFL6606H nažalost nije na razini televizora što smo testirali ove godine kada je riječ o reprodukciji boja i nijansama sive, iako će se obilježja prenaglašenih boja svidjeti manje iskusnim korisnicima zbog svojeg intenziteta i dominantnosti. Osim boja tvornički predlošci pate od preizražene umjetne oštrine kojom je proizvođač pokušao sliku učiniti oštrijom na štetu finih detalja koji dobivaju promjenu boje (u svjetliju) i u time gube na realističnosti. Naravno, dodatnom oštrinom ne samo da se detalji mijenjaju i naglašavaju, već isto vrijedi i za nesavršenosti digitalne slike, a koje do izražaja dolaze kod kadrova i objekata u pokretu. Najizraženiji je efekt roja mušica, dok su MPEG kompresijski blokovi nešto bolje regulirani.

Iako je skaliranje dobro odrađeno, problem stvara 2:2 kadenca koja se manifestira kroz nazubljenost i ponekad titranje linija kod objekata u pokretu. Intenzitet i uočljivost ovisi o kadru. Statični kadrovi su solidno odrađeni, bez titravosti i nestabilnosti tako da talk-show emisije i razni intervjui izgledaju dobro.

Što se kontrastnosti slike tiče, tu je situacija mnogo bolja jer je Philips 40PFL6606H u stanju prikazati impresivnu razinu crne boje, uz jarku bijelu boju što bitno poboljšava iskustvo gledanja. Stabilna gama krivulja, iako vuče sliku u tamniji spektar, osigurava da su detalji u sjenama i na osvijetljenim površinama dobro prezentirani. Posterizaciji nema ni traga.

Ono što nam se ne sviđa kod Philipsovog izbora prikaza različitih formata je u nemogućnosti odabira klasičnog 4:3 odnosa stranica – PC način rada nije dostupan kod gledanja TV programa, a Auto Zoom održava situaciju stabilnom dok je na slici 4:3 format. Ipak, promjena materijala automatski će prilagoditi sliku i nerijetko odrezati pojedine dijelove što smatramo nedostatkom.

Pohvalno je što su odvojene Blur i Judder komponente prisutne (HD Natural Motion i 100Hz Clear LCD u izbornicima), tako da je moguće isključiti umetanje umjetno stvorenih kadrova kako bi slika izgledala fluidnije, a pritom zadržati oštriju sliku u pokretu. 100Hz kod Philips je osiguralo da tek nešto više od pola vertikalne rezolucije bude oštro, što predstavlja nešto slabiji rezultat u odnosu na konkurenciju, no i dalje dobro očisti prikaz od zamućenja.

DVD filmove smo pogledali najprije putem starog DVD reproduktora sa SCART sučeljem kako bismo provjerili kako se televizor nosi s isprepletenim filmskih signalom. Kao i kod ranije testirane Samsungove plazme PS43D450, kao testni materijal smo i ovdje odabrali Emmerichov Dan Poslije Sutra, točnije njegovu uvodnu sekvencu leta iznad santi leda, a koje su pokazale uočljivo trzanje i dupliciranje objekata u pokretu. Philips 6606H prolazi Telecine A i Telecine B kadence, što se glatkoće prikaza tiče i minimalne nazubljenosti, no ne i po pitanju izostanka uočljivog titranja pojedinih linija koje televizor smatra problematičnim. Tvornički predlošci generalno imaju povećanu količinu vrijednosti oštrine, a koja iznad vrijednosti 1 radi više štete nego koristi, stvarajući bijele obrube oko finih detalja, kvareći time prikaz. Na korisnicima je da odluče između oštrine na vrijednosti 0 i 1 jer prva omekša sliku no zato ju prikazuje u skladu s izvorom, dok potonja na HD ekranu otkrije pokoji detalj više. Obzirom da kod analognog spajanja Philips ne nudi mogućnost pravilnog skaliranja slike, preporučujemo da uključite PC Mode u naprednim TV postavkama slike.

Skalirani DVD filmovi putem PS3 konzole su izgledali jako dobro, glatko se reproducirali u 24Hz, te su bili ugodni za gledanje.

Sadržaji visoke rezolucije (HD)

Philips 40PFL6606H je zaslon pune HD razlučivosti što znači da je u stanju prikazati sve slikovne informacije pohranjene na Blu-ray diskovima, čime se postiže najviša oštrina i kvaliteta prikaza. Naravno, postoji ovdje još jedan uvjet, a to proizvođač implementira funkciju 1:1 mapiranja piksela, što je u slučaju testiranog televizora točno, te isti nema problema s uvećavanjem slike i sličnim radnjama koji bi nepovoljno utjecali na kvalitetu (overscan).

Prvi Blu-ray film koji smo pogledali bio je Batman: Vitez Tame, a s ciljem da utvrdimo koliko precizno će TV biti u stanju reproducirati takt 24Hz zapisa. Uvodna sekvenca snimana IMAX kamerom na kojoj se helikopterom gledatelj približava zgradi ukazala nam je na problem s titranjem finih linija u dinamičkim scenama, što je nesavršenost koja ne ometa u gledanju, no može se uočiti i skrenuti na sebe pažnju. Zahvaljujući odvojenim Blur i Judder komponentama, slika ne pati od “sapunica efekta”, te zadržava filmski takt bez artefakata ili kakvih drugih nesavršenosti. Za probu smo aktivirali HD Natural Motion i vrlo ga brzo ugasili nakon što smo uočili blage deformacije oko objekata u pokretu.

Što se kontrasta tiče, on je izvrstan pod uvjetom da ne sjedite pod kutem većim od 30 stupnjeva u odnosu na normalu. Crna boja je odlična čak i bez uključenog lokalnog zatamnjenja, a za isto savjetujemo Standard vrijednost jer ostale, a posebno Best Picture utječu na intenzitet osvjetljenja i time na ujednačenost prikaza.

Zamućenja postoje u određenoj mjeri jer implementirana 100Hz tehnologija nije u stanju očistiti cijeli zaslon, no vjerojatno na njih nećete mnogo obraćati pažnje. Pod uvjetom da umjetna oštrina nije niti malo povećana, filmski materijali će izgledati odlično, uz napomenu da je kalibracija nužna za precizne nijanse i kontrastnost detalja.

Philips 40PFL6606H je imao tu čast, a mi smo u svakom trenu uživali u pregledavanju produljene verzije Gospodara Prstenova na Blu-rayu, a koja se nedavno pojavila u prodaji, te smo na kalibriranom zaslonu bili vrlo pozitivno iznenađeni izvedbom pustolovina Prstenove družine u punoj HD razlučivosti.

PC način rada nije potreban kako bi se u potpunosti isključila redukcija šuma, kao što je to slučaj kod Samsunga, tako da gledatelji mogu uživati u materijalima u skladu s redateljevim željama bez dodatnih intervencija.

Solidno skaliranje rezolucija koje ne odgovaraju rezoluciji zaslona rezultiralo je kvalitetnim prikazom 720p filmova u popularnom MKV formatu, a odličan materijal za test bio je izbor za Miss SAD-a 2011. godine. Prikaz ljudske kože je odličan, gradacije također, naravno pod uvjetom da se poigrate s Tint funkcijom i regulirate balans bijele boje.

Sve u svemu, Philipsov novi model je vrlo dobar za filmove, ponajprije zbog kontrasta i karakteristika nakon podešavanja, no u tvorničkim postavkama definitivno nije na razini vrhunskog rezultata.

Philips 40PFL6606H posjeduje stereo srednjetonske zvučnike i niskotonac na poleđini, što je rezultiralo bolje zaokruženom zvučnom slikom u odnosu na modele bez niskotonske jedinice. Zvuk je dobro balansiran, bas prisutan, a glasnoća dovoljna za prosječne dnevne boravke. Philips nudi nekoliko opcija za prijenos zvuka iz televizora u uređaje koji mogu proizvesti kvalitetniji zvuk, a na izbor se nude digitalni koaksijalni izlaz i HDMI s povratnim audio kanalom. Prava je rijetkost pronaći digitalni koaksijalni izlaz na televizorima ovih dana, no Philips se odlučio na tu soluciju moguće iz razloga što se optičko sučelje češće koristi i korisnicima zna nedostajati odgovarajućih ulaza u pojačalo.