Naslovnica » Vijesti » Reportaže » Report [Rim]: Toshiba World 2011

Report [Rim]: Toshiba World 2011


Toshiba je na press eventu 5. travnja u Rimu predstavila novosti na tržištu konzumne elektronike, a koja stiže u trgovine u mjesecima koji slijede. Predstavljanje je održano u filmskom studiju Cinecitta – najvećem i najpoznatijem studiju u Europi gdje su snimani klasici europske i svjetske kinematografije. Bila je iznimna čast provesti vrijeme u studijima koji su proizveli klasike poput Ben Hura, La Dolce Vite, te novijih naslova poput Pasije, Oceanovih 12, Bande New Yorka i mnogih drugih poznatih naslova, a to je ujedno bila i idealna lokacija u Europi za predstaviti najnovija tehnološka dostignuća koja će osigurati vjerno prenesene filmske priče u naše domove.

Zvijezda događaja bio je CEVO-Engine – Toshibina vlastita platforma za procesiranje DTV slike, a zahvaljujući kojoj bismo kroz 12 mjeseci mogli imati 3D sliku bez naočala u našim domovima. Osim naprednih algoritama koje nude procesori CEVO-Enginea, prestavljeni su i koncepti personalizacije TV sadržaja, pa će tako od ove godine prepoznavanje korisnikovog lica i ugađanje parametara slike, liste kanala i glasnoće postati stvarnost, uz pregršt aplikacija kojima ćemo moći pristupiti putem Toshiba Places portala. Novosti je mnogo, a više od pojedinim modelima i dojmovima pročitajte u nastavku.

Situacija u Japanu – održavanje eventa je bilo upitno

Prezentaciju je otvorio gospodin Toshi Hiro Ikeda, viši potpredsjednik Toshiba Europe, a koji je odmah na početku skrenuo pažnju na situaciju u Japanu, a radi koje je održavanje Toshiba World 2011 događaja bilo upitno. Toshiba je u Japanu ponudila pomoć Crvenom Križu, donirajući opremu poput baterija, televizora, prijenosnika, svjetala i ostalih donacija kako bi se situacija što prije stabilizirala i vratila u normalu. Nije bilo riječi o navodima iz medija kako Toshiba Corp. gasi tvornicu LCD panela blizu Tokija na period od mjesec dana zbog problema sa preciznošću opreme koja se tamo nalazi. Gospodin Toshi Hiro Ikeda je istaknuo važnost digitalnih podataka i stalnog rasta dostupne količine informacija zbog ekspanzije interneta i uređaja koji omogućuju njihovo pohranjivanje i arhiviranje. Zanimljiv podatak govori kako je 1991. godine Toshiba nudila 2.5″ tvrdi disk kapaciteta 20MB, dok danas nudi u istoj veličini 50x veći kapacitet – 1000GB. Prostora ipak nije dovoljno da se pohrane svi podaci koji nas čine jedinstvenim, no razvog NAND memorija i sve većeg broja aplikacija i servisa u “oblaku” put je kojim svi zajedno idemo i razvoj ide u tome smjeru.

Televizori – inovacije i 3D bez naočala

Toshiba će u 2011. godini predstaviti aktivne i pasivne 3D televizore, a krajnji cilj je predstaviti modele za masovno tržište koji će 3D sliku prikazivati bez upotrebe naočala. Gospodin Sascha Lange, direktor marketinga za vizualne proizvode Toshiba Europe, izjavio je kako mnogi tvrde da će autostereoskopski televizori zadovoljavajuće slike na tržište stići tek za oko pet godina, no Toshiba će ponuditi takav model već za 12 mjeseci, što znači početkom 2012. godine za područje Europe. Razlog leži u Toshibinoj vlastitoj proizvodnji poluvodiča, inovacijama do kojih je kompanija došla, te u krajnjoj liniji već predstavljenog CEVO-Enginea i njegove velike snage i potencijala.

Obzirom da smo najmanje godinu dana udaljeni od prvih 3D televizora bez naočala, Toshiba će tržište pokušati zadovoljiti modelima temeljenim na CEVO-Engineu s aktivnim 3D naočalama (modeli YL, WL i ZL serije), te serijomVL serije koji će koristiti kvalitetnu pasivnu 3D tehnologiju i biti će isporučivan s četiri para 3D naočala tvrtke Real-D. Upravo VL serijom Toshiba planira dovesti 3D u segment koji zanima prosječnog korisnika, nazivajući ju i “serijom za obitelj”. 55ZL1 je najjači aktivni 3D model koji posjeduje značajke koje je Toshiba predstavila za ovu godinu. Model dijagonale 55″ (140cm) posjeduje DirectLED osvjetljenje s 512 segmenata i ukupno 3072 LE dioda (6 po svakom segmentu), ugrađen tvrdi disk kapaciteta 500GB, sve napredne algoritme za procesiranje 2D i 3D slike, te pregršt “pametnih” funkcija. Za one koji ne žele PVR funkcionalnost i umjesto 512 segmenata pozadinskog osvjetljenja biti će im dovoljno njih 32, serije YL i WL dijagonala od 42″ do 55″ bi ih trebale zadovoljiti. Sve 3D i pametne mogućnosti i funkcionalosti su tu kao i kod jačeg modela, no lokalno zatamnjenje nije toliko dobro zbog korištenja pozadinskog osvjetljenja smještenog u okvr.

Toshiba je izložila 20GL1 model, model prve generacije autostereoskopskog 3D televizora 20″ dijagonale, a o kojem doista ne možemo reći mnogo toga pozitivnog osim što je prvi koji lomi led 3D slike bez naočala. Model posjeduje tri točke iz koje se treba gledati kako bi se mogao vidjeti 3D efekt, a pomicanjem lijevo – desno jasno se može vidjeti “val” između točaka gledanja. 3D efekt je slab, slika je zrnata, crosstalk izražen, a 3D efekt na momente kao da potpuno nestane pa se zatim vrati. Obzirom da se ovaj model neće prodavati van granica Japana, a i tamo su prodajni rezultati slabi (uz slab 3D efekt tu je i poveliko kućište hlađeno ventilatorima, te premali zaslon za ozbiljnije uživljavanje u trodimenzionalnost). Prototip druge generacije nudi 3D sliku bez naočala koja mnogo više obećava – broj točaka za gledanje je povećan, no iz viđenog trodimenzionalni efekt nije toliko ovisan o preciznom stajanju na toj i toj lokaciji, već je prisutan na mnogo širem prostoru. 3D efekt je na trenutke doista dobar, ovisno o sceni, boje nisu toliko žive kao na aktivnim modelima, no predstavljaju solidnu bazu za daljnji razvoj. Dobrom dojmu svakako doprinosi i dijagonala od 55″, premda još nije poznato u kojim će se veličinama isporučivati jednom kada dođe na tržište. Od nedostataka najizraženija je nazubljenost linija. Cijena nije poznata, baš kao i dizajn obzirom da je sve osim zaslona bilo sakriveno.

Na prezentaciju su pokazane aktivne i pasivne 3D naočale, izrađene u suradnji s tvrtkom Real-D:

Predstavnici Toshibe su također istaknuli suradnju s danskim Jacob Jensen studijem koji se brine oko dizajna modela više klase. Kombinacija brušenog aluminija, kromiranih detalja i inovativnog stalka koji daje dojam “lebdbećeg” zaslona detalji su koji zaokružuju jako dobar dojam s estetski strane. Spomenuta je i suradnja s Yamahom vezano za audio segment i međusobnu komunikaciju između uređaja.

 


O Darko Hlušička - Darco

Osnivač i glavni urednik HD Televizije. Licencirani ISF kalibrator (Level II). Veliki ljubitelj tehnologije koja ga danas očarava jednako kao i kada je po prvi puta pokrenuo .exe datoteku u DOS-u u 90-im godinama prošlog stoljeća. Uživa slušajući filmsku glazbu.

10 komentara

  1. Sve to cime se hvale treba proveriti u praksu dotle je sve to spisak lepih zelja.

  2. Nani hoce li biti danas testa novih panasonika.Oni u americi su nacisto odlepili idu po radnjama i gledaju koji ima problem koji ne.Neki prodavci otvaraju kutije da probaju pa onda stavljaju etiketu da nema problem sa rastom osvetljaja jednom recju totalno ludilo.

  3. Kakve veze ima tema Toshibe u Rimu sa objavom Panasonic recenzije? :) Trebam li komentirati poteze amerikanaca ako se to zaista desava!?

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena. Označena polja su nužna *

*