3DAudio-video uređajiLCDRecenzijeTelevizori i monitori

Recenzija [3D-ready LCD]: Sony Bravia KDL-40HX800 (40in/102cm)

TVORNIČKE POSTAVKE I KALIBRACIJA (2D i 3D)

Sony KDL-40HX800 nudi ukupno osam tvorničkih predložaka za sliku, a oni su: Cinema, Sports, Photo, Music, Game, Graphics, General i Auto. Navedeni predlošci posjeduju podkategorije dostupne unutar Picture prozora, te Picture Mode opcije, a tu je i dedicirani Theater mod koji ima posvećenu tipku na daljinskom upravljaču narančaste boje. Ne preporučamo korištenje Theater predloška jer se isti mora odabrati svaki puta po paljenju televizora, a nudi performanse istovjetne Cinema predlošku. Pojedini predlošci nisu dostupni u svim ulazima, no sviđa nam se što je moguće opcije svakog predloška zasebno podešavati od ulaza do ulaza ili koristiti modificirane vrijednost s jednog na drugom. Što se 3D načina rada tiče, HX800 omogućuje da se zasebno podešavaju pojedini parametri na istom tvorničkom predlošku za 2D i 3D sliku, što znači da možete imati Cinema mod prilagođen za oba načina gledanja. Ovo je odlično iz razloga da ne prebacujete na drugi predložak kada mijenjate između 2D i 3D materijala, kao što je slučaj kod primjerice Panasonica.

Provjerili smo nekoliko predložaka kako bismo pronašli onaj koji nudi najbolju sliku kada su u pitanju definirani standardi osvjetljenja, boja i deltaE pogrešaka, a rezultati se nalaze u tablici:

Auto – Standard Cinema Game Nakon kalibracije
Razina crne boje 0,03 0.04 0,03 0,06
Svjetlina 102.93 99.43 97.03 175.45
Kontrast 3760:1 2602:1 3078:1 2814:1
Prosječna gama 2.21 2.13 2.18 2.24
DeltaE na IRE70 17.5 3.7 19.1 1.3

Napomena: rezultati iz tablice se odnose na isključeno lokalno zatamljenje slike.

Iz tablice se vrlo lako može vidjeti kako je Sonyjev HX800 u stanju proizvesti vrlo realističnu crnu boju pri osvjetljenju od cca. 100 cd/m2. Cinema predložak nas je posebno iznenadio deltaE pogreškama a koje su praktički na razini onih nakon kalibracije ograničenim alatima, što je odličan rezultat jer jamči stabilnu skalu nijansi bez dodatnog napora. Graf game je također iznimno ravan premda se nalazi ispod referentne vrijednosti od 2.2. Graf osvjetljenja je već u Cinema predlošku bio odličan, a nakon kalibracije je zadržao gotovo referentu putanju.

Kroz kalibraciju smo željeli povećati osvjetljenje gotovo dvostruko, a da pritom minimalno povećamo osvjetljenje potpuno crne boje. Nakon ugađanja pozadinskog osvjetljenja (koje za razliku od Brightness opcije značajno utjeće na svjetlinu) i kontrasta smo svjetlinu povećali na 175 cd/m2, a crna se podigla za 0.02 cd/m2, što nije prevelik skok.

Kontrole za balans bijele boje nisu bazirane na ugađanju gornjeg i donjeg dijela spektra (2-point) već omogućuju ugađanje RGB Gaina (donji dio spektra) i RGB Biasa (udio pojedine primarne boje, kod porasta iznad vrijednosti 5 u donjem dijelu spektra boja može biti previše izražena). Zbog nedovoljno preciznih kontrola RGB praćenje (tracking) i graf deltaE grešaka nisu onako stabilni kao kod drugih testiranih modela, premda smo uspjeli smanjiti greške za pojedine vrijednosti i ispod 2.

CIE dijagram jasno pokazuje kako HX800 ima cjelokupan spektar usmjeren ka desno, odnosno u topao spektar u kojem dominira žuta i njene nijanse. Radi toga se prija kalibracije u prikazu može uočiti žuto-zlatna primjesa koja doduše sliku čini toplijom, no ne i korektnom. Obzirom da HX800 ne posjeduje mogućnost ugađanja boja, tek smo marginalno nakon kalibracije smanjili dominaciju žute kao sekundarne boje spektra.

U nastavku se nalaze usporedni grafikoni za pojedine parametre slike između Cinema i kalibriranog Cinema predloška:

RGB od 0 do 100% osvjetljenja

Graf osvjetljenja od 0 do 100%

Gama krivulja (2.2 referenca)

Temperatura boja od 0 do 100% osvjetljenja

CIE dijagram s HDTV Rec 709 referencama

3D kalibracija

Proces kalibracije 3D prikaza smo započeli iz Cinema pri njegovim tvorničkim postavkama. Kod 3D slike se pozadinsko osvjetljenje permanentno postavlja na najveću vrijednosti, a moguće je podešavati kontrast (koji je također na najvećoj vrijednosti), svjetlinu, gamu i ostale opcije. Motionflow, Film mode, dinamičko LED pozadinsko osvjetljenje i Auto Light Limiter opcije nisu dostupne za podešavanje. Balans bijele boje je dostupan za ugađanje i neovisan o 2D podešenjima.

Grafovi nakon kalibracije

Bili smo vrlo pozitivno iznenađeni kada smo ustanovili da Cinema u 3D načinu nudi bolji RGB tracking i manje deltaE pogreške od onoga u 2D-u, zadržavajući na čak pet točaka deltaE greške ispod vrijednosti 3 što je izvrstan rezultat. Marginalno bolji rezultat smo postigli nakon ugađanja B-Gaina postavke na -2 u White Balance izborniku, što je dovelo ukupno šest točaka ispod vrijednosti 3.

Razina crne boje je nakon kalibracije ostala na izvrsnih 0.03cd/m2, a svjetlina na 201cd/m2, što je rezultiralo kontrastom od čak 6084:1! Nakon stavljanja naočala maksimalna svjetlina je pala za cca. 50 – 60 cd/2 kada je “3D glasses brightness” postavljen na Medium vrijednost. Razina crne boje nakon stavljanja naočala ostaje na 0.03cd/m2.

Sve u svemu, odličan rezultat u 3D načinu rada!

Prethodna stranica 1 2 3 4 5 6 7 8Sljedeća stranica