Vijesti

NeoPDP druge generacije u 3D izdanju

3d-intro-copy

Ekskluzivno ćemo vam predstaviti tehnologiju iza NeoPDP modula druge generacije, te na koji način televizori u 2010. godini donose 3D prikaz u vaše domove. Prije skoro godinu dana, mogli ste čitati ekskluzivne novitete o NeoPDP tehnologiji u edukativnom članku koji je iskristalizirao HD Televiziju kao stranicu koji objašnjava tehnologije vezane uz audio/video prikaz do detalja. Ruku na srce, NeoPDP jest doprinio velikoj popularizaciji plazme kao tehnologije prikaza te Panasonic-a kao branda koji je najviše ulagao upravo u NeoPDP marketing. Prije par dana smo također objavili način funkcioniranja subfield drive-a kod NeoPDP plazmi te bi vam savjetovali da prije čitanja ovog teksta pročitate edukativne tekstove koji su objašnjavali funkcioniranje NeoPDP panela i 3D tehnologije u potpunosti.

Tekstove koje preporučamo da provjerite:

1. Edukativni članak: NeoPDP tehnologija

2. Edukativni članak: 3D HD video i bitstreaming HD zvuka uz ATI Radeon 5870

3. Edukativni članak: što‚ to je interpolacija kod LCD TV-a i subfield drive plazma TV-a?

4. Edukativni članak: HDMI 1.4 – bacite svu opremu koju posjedujete i krenite od nule

Tokom 2008. i 2009. godine, Panasonic je u sinergiji sa svjetski poznatim režiserom Jamesom Cameronom, tvorcem filma Avatar, pristupio projektu realiziranja 3D prikaza u kinima, što i nije novost znajući da je stereoskopski prikaz već odavno prisutan u kinima ali i realizaciji prijenosa 3D doživljaja u domove filmofila.

3d-logo

Naime, Panasonic je počeo tamo gdje je Pioneer stao, otkupljivanjem poenata od Pioneer-a te potpunoj integraciji svih SD i HD komponenata za 2D prikaz. Tako će kupci od ove godine imati Pioneer Fuga tehnologiju na novim Panasonic televizorima koja osigurava pravilan video i film kadens, te savršeni deinterlacing isprepletenog (eng. interlaced) materijala. Tu je naravno i uveliko povećan kontrast implementacijom Kuro algoritama za pražnjenje plazma ćelija te novi “Film-type filter” koji će pružiti nivo crne boje prema nekim tvrdnjama i dublji od posljednjih LX i KRP Kuro modela.

Neophodno je bilo spojiti tehnologiju 3D prikaza i specifikacije druge generacije NooPDP panela u jedan članak jer kako će te vidjeti NeoPDP panel je u potpunosti podređen što boljoj reprodukciji 3D slike što je dovelo i do poboljšanja 2D prikaza.

Cijeli članak >>

 

Copyright HD Televizija 2010. Sva prava pridržana.

Tekst i slike zaštićene logotipom stranice nije dopušteno kopirati bez dopuštenja.

Adsense

Povezani tekstovi

33 komentara

  1. Što je točno panasonic doprinio prilikom nastanka avatara ? Koliko znam kamere kojima se snimao film su ra?ene po ideji samog camerona a napravio ih je sony ! Istovremeno panasonic se zalagao i gurao svoju specifikaciju3D prikaza na blu rayu u čemu je na kraju i uspio …

  2. nakon što je shvatio da je nemoguae snimiti s trenutno dostupnom tehnologijom ono što je zamislio okupio je oko sebe najbolje snimatelje koji su potom eksperimentirali shd tehnologiom te ih odveo u sonyev istraživački laboratorij u japan. Želio je da zajedno oba tima rade na razvoju kamere koja ae uspješno omogučiti snimanje filma istovremeno u 2d i 3d tehnologiji. S obzirom na postojeau staru tehnologiju 3d prikaza koja godinama nije napredovala želio je stvoriti 3d prikaza koji ae omoguaiti nesmetano gledanje cijelog filma bez zamora očiju i glave. Njegova ideja je bila prikazati 3d film pomoau različitih polarizacija dvije slike. Taj efekat proizvodi 3d sliku pri gledanju običnim polaritirajučim naočalama koja ne izazivaju glavobolju. Tako?er želio je da kamera bude samo sustav leaa i senzora a da se cjelokupna obrada slike obavlja negdje drugdje a ne dijelom u kameri kao što je bio slučaj do sada. Tu nastpa sony koji za njega razvija reality camera system tehnologiju koja obuhvaaa dvije hd kamere u jednom tijelu za kreiranje prirodne dubine slike. Svaka kamera snimat ae po jednu sliku od kojih ae se kombinacijom dobiti 3d slika a paralerno s njom odmah postoji i 2d zapis. Kako bi se simuliralo ljudsko 3d gledanje dovoljno je da sustavi leaa dviju odvojenih kamera budu udaljeni svega 70 mm jer je to prirodna udaljenost izme?u ljudskih očiju. Upravo zbog te , relativno male udaljenosti sonyevi stručnjaci uspjeli su složiti dva sustava leaa i senzora u jedno tijelo kamere i time dobiti na minijaturizaciji i mobilnosti. Iz čisto praktičnih razloga kao što su težina i veličina sonywvi inžinjeri su uspjeli napraviti novu kameru koja teži oko 8 kg za razliku od tada postojeaih 3d kamera koje su težile oko 150 kg. Uz sve to cameron je natjerao sonyeve inžinjere da razviju sistem u kojem ae on na zaslonu kamere u realnom vremenu gledati kompletnu scenu ako se ona snima ispred zelenog platna. Sve to rezultiralo je razvojem virtual camera softvera koji u realnom vremenu obra?uje podatke i na zaslonu kamere iscrtava previzualiziranu pozadinu. Cameron je prvi redatelj na svijetu koji je mogao snimatim ispred zelenog platna i istovremeno vidjeti taj cijeli okoliš. Kao redatelju to mu je omoguailo puno prirodnije pokrete kamere u računalno generiranom okolišu. Iz ovoga vidimo kako je sony sa svojim istraživačkim odjelom uz camerona najzaslužniji za nastanak avatara ovakvim kakvim ga gledamo u kinima pa mi je nejasna uloga panasonica u cijeloj priči ?

    1. Gdje si vidio da smo naveli, da su koristene Panasonicove kamere a za tvoju informaciju jesu, ne samo kamere vec i 65″ i 103″ plazme?!

      “AVATAR is also a film that uses the latest in cutting-edge film production technologies made possible. Panasonic’s AV products supported this effort. For example, Panasonic’s 65-inch and 103-inch Plasma monitors are being used not only in the production studios but also in James Cameron’s own editing room because their picture quality and accurate color representation earned high marks from the discerning film director. Other Panasonic products in use include the AJ-HPX3000G P2HD professional camcorders with P2 Memory Cards, which were used by James Cameron to map the scenes before shooting in 3D, notebook computers and LUMIX digital cameras.”

      http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/prModelDetail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=368498&modelNo=Content08212009100502938&surfModel=Content08212009100502938

      Te da smo bilo sta rekli o tehnici snimanja avatara?! Tako da tvoj post zaista nema nikakve veze sa nasom iznesenom recenicom.

      Recenica se odnosila, na standardizaciju 3D prikaza sa dual FullHD streamom na tehnologijama prikaza u kucnom okruzenju.

      Panasonic is hoping its collaboration with Cameron will give it an edge in brand image as a 3-D leader as well as in obtaining suggestions for technological improvements for home TVs, said General Manager Masayuki Kozuka.”

      http://cbs11tv.com/technology/Panasonic.Avatar.3D.2.1138322.html

      Navoditi, nesto sto je poznato je po nama besmisleno jer zauizima mjesto i davi citaoce sa nepotrebnim informacijama koje nemaju veze sa temom. Tema je NeoPDP druge generacije a ne kako se snimao Avatar.

      Avatar je jedan film preko kojeg se zbog nacina i tehnike snimanja moglo najbolje doci do pocetnih postulata kad je u pitanju realizacija 2 1080p streama 3D prikaza na televizorima, ne kinima.

      Dakle nismo se zadrzavali na pojam 3D-a u kinima, tehnikama snimanja – dali su to 70mm kamere ili ne (jer IMAX koristi 70mm kamere), koje snimao, gdje je snimao, jer je to nebitno za NeoPDP panele 2 generacije.

      Mnogi studiji ce koristiti stereoskopske kamere bez intervencije Sony, Panasonic ili Imax inzenjera.

      Ljudi su trebali shvatiti da ne izmisljamo stvari i da za sve sto kazemo imamo crno na bijelo:

      Osaka, Japan (August 21, 2009) – Panasonic Corporation today announced collaboration with Twentieth Century Fox Film Corporation and Lightstorm Entertainment on the global promotion of James Cameron’s AVATAR. As the film’s exclusive audio visual partner, Panasonic has provided some of its latest AV technology products to help create the eagerly awaited film which will debut in theaters worldwide on December 18 in both 2D and 3D. Through this collaboration, Panasonic will add momentum to its ongoing efforts to promote its industry-leading Full HD 3D technology to consumers.

      Sve o sinergiji Panasonica i Twentieth Century Fox Teama tj James Cameron-ovog AVATAR-a na sljedecim linkovima;
      1: http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/prModelDetail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=368498&modelNo=Content08212009100502938&surfModel=Content08212009100502938

      2: http://blogs.wsj.com/digits/2010/01/06/ces-panasonic-and-avatar-3d-pals/tab/article/

      3: http://www.engadget.com/2009/09/03/panasonic-commandeers-avatar-powersuit-for-ifa-display-of-forc/

      4: http://gizmodo.com/5342174/panasonic-on-global-avatar-promotional-rampage-with-army-of-huge-3d-plasmas

      5: http://cbs11tv.com/technology/Panasonic.Avatar.3D.2.1138322.html

      Par videa sa youtube-a zajednicka reklama Panasonica i James Camerona za Avatar;
      http://www.shockya.com/news/2009/09/22/watch-the-panasonic-avatar-commercial/

      1(Video): http://www.youtube.com/watch?v=cxY8FYg9as8&NR=1

      2(Video): http://www.youtube.com/watch?v=zSjZ4w3qgO8&NR=1

      Ovo sam sve trebao u tesktu navoditi il si ti trebao malo google koristiti?

  3. Znači zna se sigurno koji ae E modeli biti NeoPDP 2, a sada meznaim oae li koji biti sa ‘starim’ NeoPDP panelima?

  4. u ponediljak gleda avatar 3D i ti 3D efekti i nisu baš nešto naglašeni u filmu,tako da je još dalek put do FULL 3D prikaza

    1. 3D indeks zavisi najprije od oka gledaoca i osjecaja za dubinu i prostor koja nije isto razvijena kod svakog pojedinca.
      Neko u kinu osjeti napor dok drugi odgledaju 3D sa lakocom. Naravno najidelanija lokacija je pod uglom od 90 stepeni u odnosu na ekran. Tako da i pozicija posmatraca igra veliku ulogu, kao i kvaliteta projektora i platna koje se koristi.

      Nadalje, teskt vezemo samo za 3D na televizorima, ne za 3D u kinima. To je prikaz koji zalazi u domenu projektora.

      Na kraju sami 3D televizori u sva 3D oprema ce biti poskupa te dostupnost 3D blu-ray naslova je jako mala, ne kod nas vec u svijetu.

      Nadalje kako smo rekli u tesktu, smatramo da ce od ovih poboljsanja samog panela koja su omogucila 3D prikaz, najvise beneficirati 2D slika.

  5. ” Tokom 2008. i 2009. godine, Panasonic je u sinergiji sa svjetski poznatim režiserom Jamesom Cameronom, tvorcem filma Avatar, pristupio projektu realiziranja 3D prikaza u kinima, što i nije novost ”

    Što da ja shvatim iz tvoje gornje rečenice u kojoj se ne spominje plasma vea realizacija 3d prikaza u kinima ? Koliko znam za realizaciju avatara najzaslužniji je sony poslije naravno camerona !

  6. Kada citiras, citiraj cijelu recenicu:

    “Tokom 2008. i 2009. godine, Panasonic je u sinergiji sa svjetski poznatim režiserom Jamesom Cameronom, tvorcem filma Avatar, pristupio projektu realiziranja 3D prikaza u kinima, što i nije novost znajuai da je stereoskopski prikaz vea odavno prisutan u kinima ali i realizaciji prijenosa 3D doživljaja u domove filmofila.”

    Taj boldirani dio se odnosi na ono sto si ti izostavio iz konteksta recenice i u svojoj analizi ;)

  7. OPET VI PO STAROM, bas me briga tko je zaslužan za projekt realiziranja 3d prikaza, dal u kinu dal u vašem domu( u mom neae tako brzo), zanima me koliko je neo PDP2 doprinesal izgledu slike, jel to konačno vrhunac plazme, kolika ae bit razlika u kvaliteti prikaza naspram neoPDP, dal ae manje trosit i na kraju koliko ae bit cijena modela u rangu g10 za koji ste samo prije dva mjeseca izdvajali 9000 kuna, a sad u nekoliko dana doznali da vam je hdmi zastario i da ae se uskoro na policama naai g20 koji manje troši, daje dublju crnu, bolje obra?uje sd signal i ima hdmi 1,4 koji ae bit standard cijelu ovu godinu do drugog mjeseca 2011 kada ae g30 zakucat na vrata s još crnjom crnom. zao mi je ljudi koji su recimo kupili resiver od 35 000 kuna s 16 krivih hdmi (valda ima toliko za tu lovu) ulaza.
    Iz članka u članak pokušava se diskreditirat ovu ekipu na primjerima koji uopae nisu bitni za sam članak. idem sad pročitat cijeli članak da se malo smirim :)

    1. Nije ovo prvi put da se edukativni clanci pokusavaju diskreditirati, stvar je da smo mi u redakciji otvoreni za svaki protu-argument ako postoji. Stvar je sto ih slabo ima jer se jako dobro pripremimo kada obradjujemo bilo koju temu.

      Informacije koje ne objavimo ili ih predstavimo samo u kracem obliku, nisu sustinski bitne za samu temu ali su dio teme pa ih objaivmo u skracenom obliku.

      MOVIE je veoma informirana persona i dobro dosao clan ove stranice pa mislim da je ovo bio samo mali nesporazum.

      1. Apsolutno nisam imao namjeru diskreditirati članak niti mi je to ikada bila namjera. Uostalom u prvom postu sam naveo kako panasonic od same pojave blu raya pokušava progurati svoj 3D standard na taj format što mu je na kraju i uspjelo. I tu je valjda sve jasno. Cijeli nesporazum je nastao oko sinergije panasonica odnosno sonya u projektu zvanom avatar. Kada me netko pita tko je uz camerona zaslužan za ovakvim avatarom kakvim ga danas gledamo meni prvo na pamet padne sony i njihov reality camera system. I to je sve … Da li sam u pravu ja ili netko drugi sasvim je nebitno. Svatko ima pravo na svoje mišljenje pa mislim da ovakvi komentari ispod članaka i ispunjavaju tu svrhu. Različitost nije mana i ne bi ga se trebalo shvatiti niti kao provokaciju. jednostavno diskutiramo i to je sve …

    2. nažalost nema niti je potrebno. Veaina ure?aja ima od 4 do 6 HDMI priključaka i to je sve. Dolaskom HDMI 1.4 verzije meni se ništa ne mijenja u doživljaju slušanja filma. I dalje au uživati u DTS HD master audiu ili DD True HD i tu ne vidim nikakav problem. Neki proizvo?aai su najavili blu ray ure?aje s dva HDMi izlaza specifikacije 1.3 odnosno 1.4. Kada pogledaš što donosi novi standard vidjet aeš da prijelaz nije toliki koliki je bio skok s 1.2 na 1.3. Ne vidim niti jedan razlog zbog kojeg bi mijenjao svoj blu ray player , resiver ili tv …..

  8. na kojim dijagonalama ce biti dostupni 3d televizori? po meni, ispod 50 ili cak 60 inca se ne bi trebalo ici za pravi 3d dozivljaj.
    da li je bio potreban taj prelazak s hdmi 1.3 na 1.4?
    ne znam, skup je to sport za gledanje par filmova u 3d.

    1. Da, halek. Bit ce 50″ i vece dijagonale kad su u pitanju NeoPDP plazme. Za LCD-ove vjerovatno ce ici i od 46″/47″ dijagonala zavisno od branda.

      Potreban je prelazak na HDMI 1.4 za 3D progresivni stream. Televizori ce dolaziti sa HDMI 1.3 i HDMI 1.4 prikljuccima, od low end do high-end modela.

      Slazem se da ce u prvoj verziji 3D panela bez obzira da li se radilo o plazmi ili LCD-u to izuzetno biti skupo.

  9. @Grobo

    Točno, iz godine u godinu nešto novo… i kad iscrpe gotovo sve moguanosti kao sa 2D prikazom, ide se na 3D… samo novci, kapitalizam, potrošački mentalitet…

    No, HD Televizija je tu da pokaže koliko je sve to realno i potrebno, iako tržište uvijek čini svoje. Tu smo barem da pojasnimo neke stvari i da kažemo da nekad nešto što stoji 5000 kuna može biti vrijednije i korisnije za korisnika od sličnog po cijeni od 50 000 kuna…

    @halek

    Nani ti odgovori za dijagonale jer on prati 3D tehnologiju, a što se HDMI 1.4 tiče, IMHO nije bilo potrebe za mjenjanje samih priključaka… no, onda bi se manje novaca i zaradilo… u takvom svijetu živimo…

  10. 3D naočale imati ae baterije?

    kako takve naočale idu na dioptrijske i ako neko ima iskustva iz kina tko je gledao s obe na nosu?

  11. Ne znam koliko je točno, ali maloprije sam pričao u Splitu sa voditeljom Panasonic centra kojega i poznajem, pa mi kaže da je prije nekoliko sati dobio vijest da če plazma serije V -3D-50 ekran koštati oko 20 000kn.Što mislim da to nije puno novaca za takav televizor.

  12. Treba na tu cijenu dodati jos nekih 5000kn za 3D blu-ray player, dodatne 3D naocale za ukucane, 3D blu-ray naslove te HDMi 1.4 kablove.

    Cirka jos nekih oko 2000kn. Ukupno oko 27000kn bez av receivera i zvucnika. Puno je to zaista je puno.

    Mada o cijenama ne treba diskutirati dok ne dobijemo zvanican pricing.

  13. znam nekoliko ljudi koji nose naočale za vid i gledali su avatara 3D bez problema, navukli bi jedne cvike preko drugih i to je to. meni je efekt bio odličan. što se tiae panasonica i avatara gledao sam dokumentarac o nastanku filma i stvarno na svakom koraku su bile panasonic televizije, a sony je zaslužan za 3d kameru i onu virtualnu “kameru”. ali po meni najbitniju ulogu u filmu je odigrala firma petera jacksona Weta digital, oni su napravili ama baš SVE što se vidi na filmu, od grafike do odjeae i ostalog hardwarea (oružja). a cameron, kada je vidio goluma (isto produkt wete digital) iz gospodara prstenova, ohrabrio se i krenuo u realizaciju avatara. ima da digne peteru jacksonu spomenik :)

    1. T2 je kombinacija kazališnog i 3D filmskog iskustva… izvrsna stvar!

      No, Shrek 4D je nešto nezaboravno, a zamalo sam ga propustio – osim 3D prikaza, stolice se tresu prema radnji filma, zračne pumpice simuliraju da vam mravi hodaju po nogama, a vrhunac je kad vam magarac kihne u lice – u stvari vam štrcaljka, u sjedalu ispred vas, u tom trenutku špricne vodu u lice :-)

  14. ista stvar je bila i s filmiaem ” draga smanjio sam djecu” Prva liga i nezaboravno iskustvo pogotovo kada se cijela dvorana počne naginjati i tresti …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back to top button
Close

Adblock Detected

Molimo podržite naš rad tako da onemogućite blokiranje oglasa na ovoj stranici - hvala! Please support our work by disabling Adblock in your browser - thank you!