Audio opremaRecenzije

Recenzija [slušalice]: Sennheiser HD 595, dio 2

Nakon prvog dijela recenzije, u kojem smo se pozabavili tehničkim specifikacijama, pakiranjem i dizajnom Sennheiser HD595 slušalica, slijedi drugi dio u kojem ćemo iznjeti dojmove nakon preslušavanja raznih tipova i kvalitete glazbe na raznim audio sustavima.

Dojmovi nakon slušanja

S obzirom da se radi o slušalicama klase iznad 1500 kuna, očekivanja su velika, a nakon podužeg slušanja možemo reći kako su iste zadovoljile sve naše prohtjeve kada je u pitanju kvalitetna reprodukcija zvuka. S obzirom da je danas MP3 format toliko rasprostranjen, pretežno smo upravo njega slušali preko ovih slušalica, a za reprodukciju je korišten iPod Nano, koji uz adapter i snop dugog kabela ovih slušalica izgleda još manji u ruci. Premda MP3 reproduktori imaju slaba pojačala u sebi, razliku u kvaliteti zvuka smo itekako mogli čuti, baš kao i kvalitetu mp3 datoteka. Razlika između 128 i 320 kbps mp3-ca je i više nego očita, a slušalice otkrivaju i lagano pucketanje pri pojačavanju/stišavanju na digitalnim pojačalima (iPod i ostali mp3/mp4 playeri, AV risiveri,…).

Kako nam je i savjetovano, glazbu je najbolje slušati u CD kvaliteti na linijskim komponentama s kvalitetnim pojačalom, te isto isto također provjerili na Denon PMA-700AE stereo pojačalu i Pioneer DV343 DVD/CD reproduktoru. Ovakvo snažno pojačalo slušalicama daje potrebnu snagu za veću punoću zvuka, posebno u niskotonskom području koje zvuči daleko uvjerljivije i raskošnije nego na kakvom iPod-u s 320 kbps MP3 datotekom. Visoki tonovi također postaju jasniji, a ono što vrijedi kod svih izvora zvuka koje smo isprobali jest izuzetno transparentna pozornica koja se posebno dobro čuje primjerice u skladbi Swimming albuma filma Waterworld Jamesa Newtona Howarda ili u Victory Celebration dionicama Williamsovih Ratova Zvijezda: Epizode 6.

Osim glazbe isprobali smo i kako zvuče filmovi, te smo za taj primjer poslušali neizbježne Ratove Zvijezda, Transformers, Ghost Rider, te Oluju Svih Oluja kako bismo provjerili prostornost zvuka. Dojmovi su zadovoljavajući, slušalice imaju snage reproducirati sve one efekte kojima filmovi obiluju, a privid prostornosti 5.1 izvora uspjeva nekako rekreirati E.A.R. tehnologija ugrađena u ove slušalice. Centralizacija dijaloga također je solidno odrađena i vjerno reproducirana. Ipak, izostanak pravih niskih frekvencija kakve samo dobri samostojeći zvučnici ili subwoofer mogu kreirati ipak se ne može poreći, tako da ove slušalice ne mogu vjerno nadomjestiti pravi 5.1 sustav kućnog kina, no to se od njih niti ne očekuje. Stereo slika je prvoklasna, a u to su nas uvjerili razni stereo izvor u DD 2.0 i DTS 2.0 sustavu kodiranja, a u kojima ove sluššalice naprosto blistaju.

Dojmovi nakon odigranih nekoliko igara na PC-u mogu se usporediti s dojmovima nakon gledanja filmova – zvuk je čist, visoki oštri, srednjetonsko područje jasno, bas je prisutan i ide dosta duboko, no za potrebe zvukova eksplozija, bombi i udaraca, ipak nije dovoljno uvjerljiv. Na temelju ovog iskustva za pretpostaviti jest da ove slušalice neće odgovarati ljubiteljima hard rock i heavy metal glazbe, a za koju ionako ništa osim velikih zvučnika velikih promjera membrana nije dovoljno dobro. S druge strane, filmska, ambijentalna, klasična i komercijalna glazba nam je odlično svirala na ovim slušalicama i ukoliko slušate takvu vrstu glazbe, neće se razočarati.

Unatoč tome što nas bas nije oborio s nogu u filmovima i igrama, moramo istaknuti kako ove slušalice daju iznimno uravnotežen zvuk u kojem niti jedan segment nije zapostavljen, slabije izražen pri slušanju glazbe. HD595 nisu naporne slušalice u smislu da će vas nakon nekog vremena početi nešto smetati u ušima, da ćete osjećati nelagodu ili bol, što je važna informacija za one koji vole duge seanse provoditi slušajući glazbu na ovaj način.

Ono što treba napomenuti jest da su HD595 otvorene slušalice, zbog čega pri većim glasnoćama zvuk bježi i van njihovih školjaka, te na to treba obratiti pozornost ukoliko ih planirate koristiti u prostorijama gdje su i drugi ljudi. Baš kao što zvuk iz ovih slušalicama “bježi”, tako isto i zvuk ambijenta ulazi lako kroz ove slušalice, no one su i svojim dimenzijama i namjenom predviđeni za slušanje u mirno i tihom ambijentu.