FilmoviFilmska glazba

Recenzija [OST]: The X-Files: I Want to Believe (Želim Vjerovati)

Dosjei X, kultna serija o neobjašnjivim slučajevima koje unatoč svim preprekama kroz devet sezona rješavaju FBI agenti Fox Mulder i Dana Scully, mnogima je obilježila 90. godine prošloga stoljeća zbog svoje intrigirajuće i uzbudljive radnje, a ove godine dobiva i svoje drugo filmsko uprizorenje podnaslova I Want to Believe, Želim Vjerovati. Kao i za prošli film, Fight the Future iz 1998., tako i za svih devet sezona serije, glazbu je ukomponirao izniman kompozitor, Mark Snow. Šest godina nakon završetka snimanja serije i točno deset godina nakon prvog filma, Dosjei X su ponovno s nama, a ima li Mark Snow energije da ponovno probudi intrige i mističnost, pročitajte u nastavku.

Prije nego što počnem iznositi svoje dojmove nakon odslušanog albuma novog Dosjea X, rekao bih samo da sam veliki poklonik ovog serijala koji za mene ima jedan poseban značaj u holivudskim ostvarenjima. Serijal me osvojio svojim ugođajem i stalnim okrivanjem informacije više, te ponovnim zapetljavanjem svega što smo do tada znali u sasvim novo obličje kako bi priča mogla dalje ići, dalje se granati i doticati novi detalj koji tada nije bio u fokusu događaja. Seriju sam odgledao više puta i, da je više slobodnog vremana, mogao bih to još učiniti nekoliko puta.

Dojam ovogodišnjem filma ne mogu izjednačiti s dojmovima nakon odgledane serije i prvog filma. Film je po meni stigao prekasno, šest godina je predug period da bi se ugođaj serije mogao ponovno osjetiti, zatim sam film se ne bavi paranormalnim ni približni duboko kao što je to bilo u serijalu, plus mjesto zbivanja, smrznute šume i jezera sjevernih predjela baš i ne pristaju ljetu na Sjevernoj polutci. Krivi trenutak, premalo detalja o samom filmu moglo je zaintrigirati okorjele fanove Carterove serije, no za većinu gledatelja takva strategija i nije danas nešto interesantno.

No, kako bilo da bilo film je stigao, a s njim i soundtrack koji potpisuje Mark Snow, stoga pogledajmo koje to trake nudi i koliko svaka pojedina traje:

1. Moonrise (03:34)
2. No Cures / Looking for Fox (02:50)